Length 54:33
Edition date Listopad 2015
Etiketa PRMD / Island / Universal Music Hrvatska
Catalog Number B0024024-02
Edition details objavljeno: 2.10.2015.; produkcija: Tim Bergling, Salem Al Fakir, Alex Ebert, Carl Falk, Kristoffer Fogelmark, Martin Garrix, Dhani Lennevald, Albin Nedler i Vincent Pontare
Tags Carl Falk Avicii Island Records PRMD Universal Music Hrvatska Vincent Pontare Albin Nedler Tim Bergling Dhani Lennevald Martin Garrix Kristoffer Fogelmark Alex Ebert Salem Al Fakir

Pod naslovom „Stories“, 2. listopada izašao je drugi studijski album svjetski poznatog švedskog DJ-a i glazbenika, Aviccija. Tim Bergling dočekao nas je s 14 novih pjesama (14 ili 16 pjesama u zavisnosti na koje izdanje naletite; odnosno, za koje tržište), a tri singla su već vani – Waiting For Love, Pure Grinding i For A Better Day.

U vodama house glazbe Bergling se upustio nakon Seek Bromance koja mu je donijela svjetsku slavu, a zatim su uslijedile i Levels te Silhouettes. Avicii, koji je svoje umjetničkom ime preuzeo iz budizma („avicii“ znači najnižiji krug budističkog pakla) odmah je doskočio poznatim imenima poput Stevea Aokija, Stevea Angelloa pa i predstavnicima french housea, Guetti i Solveigu, a svojom glazbom oživio je elektronski dance žanr.

Prošli album „True“ iz 2013. godine više je predstavljao eksperimentiranje s country zvukom, dok „Stories“ naginje na pop-dance-house "fazon" s prizvukom kasnih '90-ih, prilikom čega se jasno osjeti utjecaj Erica Prydza i Swedish House Mafije. Dva albuma razlikuju se, osim po žanrovima, i po tome što je s pjesmama koje su se kasnije našle na albumu „True“ Bergling već nastupao po svijetu, tj. imali smo ih prilike čuti uživo i prije nego li je izašao sam album, dok je „Stories“ što bi se reklo, pravi pravcati album – sve je imalo svoj slijed.

Na albumu mi se osobno najviše dopala pjesma Sunset Jesus kojoj vokal daje Gavin DeGraw (poznat po pjesmi Chariot). To je ujedno i jedna od karakteristika ovog albuma - razne suradnje. Pa je tako na „Stories“ surađivalo čak 53 ljudi. Primjerice, chill jammin' pjesma Can't Catch Me rađena je u suradnji s Wyclefom Jeanom, dok je Broken Arrows s Zacom Brownom. Zatim, For A Better Day, koja pomalo baca na gospel, kao njezin vokal pojavljuje se Alex Ebert (poznatiji kao član Edward Sharpe & The Magnetic Zeros). Tu je i True Believer s Chrisom Martinom (Coldplay) kao vokalom i klavijaturistom.

Od mnogobrojnih suradnji, za pjesmu The Days, svoju ruku u pisanju imao je i Brandon Flowers (The Killers).

Sve u svemu može se reći da ovo nije najbolje što smo čuli niti što možemo čuti „iz pera“ Berglinga. Album je sam po sebi promašaj. No, makar što mislili, ima i svoje dobre strane, odnosno iz njega se može izvući nešto korisno, a to je da se vidi Aviciijevo sazrijevanje kao glazbenika po pitanju stilova; ovaj put se vide elementi i jazza i reggeae. Ono gdje je cijela stvar propala jest produkcija te se čini da dinamička strana ovog albuma Aviciiju i nije jači par rukava.

Drugo što se da primijetiti su vrlo loši vokali koji oskudijevaju bogatstvom i raznovrsnim bojama, a sve vrijeme čini se kao da nešto, ili netko, nedostaje stoga stoji otvoreno pitanje o kvaliteti glazbe na ovom albumu. Kvantiteta je prisutna, dapače, ali kvaliteta… Za svega dvije od četrnaest, može se reći da uopće valjaju nešto.

Kao zaključak, navela bih samo to da ovo nije jedan od onih albuma koji biste si pustili doma kako biste zapravo uživali u glazbi. Šteta.

Sara Tilly

Hits 1375