Released Prosinac 2008
Vrsta Folk
Dodano Ponedjeljak, 03 Listopad 2011
Žanr Folk
Edition date 2008
Etiketa Aquarius Records

Dvije godine nakon vrlo dobrog prijema prvog albuma Afion (koliko god taj prijem u Hrvatskoj uopće bio moguć) istoimeni bend izdaje nastavak Čudni svati. Ovaj album je nastavak samo u smislu rednog broja albuma, ne i u samom raspoloženju. Nakon veselijeg i hitoidnijeg Afiona (koliko god se to neuklapalo u hrvatske oblike hita), Čudni svati je album znatno mračnijeg raspoloženja, mračnijih priča i mračnijih zvukova. I dok su zvukovi najjednostavniji i najtužniji, Afion vrši pun pogodak. Ipak, dosta često upadaju u zamku davanje što više, a ponekad je više-previše.

Šarolik odabir instrumenata – gitara, kontrabas, tambura, gajde, bubnjevi te kaviola (tradicionalni makedonski puhački instrument) garantiraju raznovrsnost zvuka, no ruku na srce s egzotikom kaviole se pretjeralo. Kao da visok vokal Lidije Dokuzović nije dovoljan, kaviola svojim visokofrekventnim zvukom, iako ponekad izvrstan dio pjesme, ponekad nepotrebno prekrcava sve. Danijel Maoduš na gitari je najbolji član instrumentalnog dijela i šteta što na njegovom dijelu nije bio veći naglasak.

Čudni svati nije kao naslov iz ovog albuma došao iz vedra neba. Dobar dio pjesama se u svojoj tematici naslanja na svadbu i brak. Najbolja u tome je minimalistička Čula jesam, o nesretnoj ljubavi gdje djevojka dolazi sa sinom na svadbu oca svog djeteta, no nažalost ne udaje se ona. Aranžman koji ogoljava stihove samo pojačava emocionalnost stihova koji su u nekim drugim pjesmama ovog album prezatrpani improvizacijama.

Etno je u Hrvatskoj valjda najmanje isplativ glazbeni pravac. Svaki pokušaj stvaranja nečeg u tom miljeu je unaprijed osuđen na medijsku izolaciju jer se ovdje, nažalost, uz pojam narod podrazumijeva pojam narodnjak. Afion je stoga jako hrabar bend čim ide osvježavati tradicionalne napjeve Hrvatske, BiH i Makedonije. No ponekad su u osvježavanju tih melodija pretjerali. Krcatost zvuka ponekad ubija pjesme koje se vade iz prašine, a to nikako ne bi smio biti slučaj. Kod live izvedbe šarolikost zvuka jako pomaže, no neke pjesme su ovdje zaglušene. Dok su emocije i napjevi na prvom mjestu, Afion su izvrsni, kad se pretjera s kaviolom i iscrpnim solažama, postaju bend koji su više majstori za live izvedbu nego za album.

Ivan Glazer
Hits 2089
Afion « Afion Afion Albumi Kronologija Treći bilbil » Treći bilbil