Vrsta Rock / Progressive metal
Dodano Nedjelja, 17 Travanj 2011
Length 56:42
Edition date 2010
Država Velika Britanija
Etiketa Kscope

Moram priznati da me novi album engleskih velikana melankolične scene u najmanju ruku iznenadio! Mnogo se pričalo o ovom izdanju, mnogo je godina prošlo od zadnjeg uratka koji je nedvojbeno zaslužio status remek djela i sada su se vratili u svježem, novom, pomalo "uskrslom" ruhu.

Iako je većina zasigurno očekivala ponovni Judgement (što je prilično razumljivo s obzirom na godine koje su im bile potrebne za novi full-lenght), to se nikako nije dogodilo; nova će Anathema začuditi sve koje su željno iščekivali We Are Here Because We Are Here. Ovakvu dozu optimizma teško da je itko mogao naslućivati, ali to je upravo ono što će vam liverpoolski šesterac dostavljati iz pjesme u pjesmu, kao da poručuju da s njima nije gotovo i da ostaju pri svom depresivnom, melankoličnom stilu, ali na optimističan način.

Pjesme poput Angels Walk Among Us pokazuju nadu i vjeru u čovjeka kao jedinog potrebnog elementa za samoozdravljenje, podizanje duha, ustrajnost. Na tako nešto nismo naviknuti od Anatheme, pogotovo ako se prisjetimo njenog zlatnog vremena i pjesme koja je kao himna služila sve ove godine - One Last Goodbye. Znatan je pomak ostvaren, a na osobnoj razini leži procjena i ocjena novog svjetonazora benda kojeg smo uz primjerice My Dying Bride smatrali svojim najvjernijim suputnicima kroz oblačne dane, sjetna razdoblja i suzne trenutke.

Ono što po drugi put ostavlja bez daha na ovogodišnjem izdanju Anatheme jest brojnost elemenata koja proizvodi onaj epski momenat prisutan kod ovog benda od samog početka novije faze. Ta gustoća ipak nije stvorena mnoštvom raznih instrumenata i efekata već genijalnim povezivanjem i stapanjem tonova, akorda koji se savršeno nadopunjuju i slojevito donose ono što se praktično može iznijeti i jednostavnije, ali u tome ne bi bila čar. Vokal izlazi iz svake pore, miluje sa svih strana, ali često predstavlja i obrat od očekivane melodije, pa se epitet progresivnosti svakako mora prišiti ovom izdanju. Nema smisla dužiti s vokalno-instrumentalnim preferencama jer su one u potpunosti zadovoljene unatoč visokim očekivanjima, ali na to smo od Anatheme već čitavu dekadu navikli.

Kako sam uočio u mnogim recenzijama izašlim prije ove, ljudi se slažu pri potencijalnim glazbenim inspiracijama koji su možda utjecali na Anathemu iz 2010. godine; Pink Floyd, The Beatles, Led Zeppelin i mnogi drugi tog i takvog opredjeljenja. Osjeća se prizvuk stare škole rocka, ali ne želim nikako govoriti o njima kao mogućim uzorima jer to su neke potpuno drugačije stvari, a i sumnjam da bi se Anathema nakon toliko godina okrenula uzorima koje je prožvakala vjerojatno u samim počecima slušanja glazbe, a kamoli stvaranja. Stoga ću ovaj album pripisati isključivo drugoj vrsti inspiracije, životnim promjenama ili pak čistoj genijalnosti i eksperimentu koji je, po meni, uspio. Ponavljam, nikako ne očekujte novi Judgement niti išta slično! We Are Here Because We Are Here zahtjeva otvoreniji pristup, sustavnije preslušavanje i veći stupanj razumijevanja, što će vjerojatno zamjetan broj fanova, nažalost, ohladiti.

Bruno Pavlek
Hits 674
Hindsight « Hindsight Anathema Albumi Kronologija Weather Systems » Weather Systems