Length 47:00
Edition date Veljača 2014
Etiketa Capitol Records
Catalog Number 0602537649754
Edition details Produkcija: Beck
Tags Beck Capitol

Fanovi koji su upoznati sa Sea Change, prvim Beckovim sporim uratkom iz 2002. godine, imaju zašto biti uzbuđeni, jer je nakon tri dobra i živahna albuma izdao drugo sporo remek-djelo, koje mnogi već nazivaju nastavkom onoga prvoga. Pozadinska priča nastajanja Morning Phase je da je Beck u 5 i pol godina izdavačke pauze bio ozbiljno bolestan, s teškom ozljedom leđa zbog koje nije mogao niti držati gitaru pa je nastavak njegove karijere bio upitan. Također, slušajući Morning Phase izgleda kako je uz bolest imao još pokoju teškoću i razočaranje u životu, što ga je sve ponukalo na ozbiljnu introspekciju i duboko promišljanje te potragu za smislom života, što je, srećom po nas, urodilo plodom u obliku ovog izvrsnog albuma.

Čak ako i nije uspio u pronalasku smisla, može se reći kako se tom cilju posvetio tvrdoglavo kao kakav magarac, pa je čitav karakter albuma, kako i sam naslov kaže, priča o buđenju i suočavanju s bolnom istinom, ali ovaj put sa zrelije i pozitivnije točke gledišta koja je puna nade i poimanja lijepe strane postojanja, za razliku od opće depresivnosti Sea Change. I zaista, ako je Sea Change bio priča o kolosalnom porazu, onda je Morning Phase priča o junačkom podizanju na noge i dostizanju nove perspektive.

Na prvi pogled čini se kako je Morning Phase sastavljen od starih i novih pjesama, od kojih neke možda datiraju iz perioda oko nastajanja Sea Change. Naime, poznato je kako Beck zna napisati pjesme godinama prije nego što ih objavi. Takav dojam dobiva se jer pjesme atmosferom jako nalikuju onima na Sea Change, premda su u osnovi vrlo različite. Sličnosti su zasigurno pridonijeli orkestralni aranžmani Beckovog oca Davida Campbella, skladatelja i dirigenta koji je radio iste i na Sea Change, te činjenica da su i jedan i drugi album uronjeni u tešku mistiku koja kao da dočarava izoliranost u kakvoj kalifornijskoj pustinjskoj kolibi ili se barem Beck tako osjećao u trenutku pisanja pjesama. Ta mističnost je po dobrom starom Beckovom običaju obojena pomalo otkačenim, ružičastim tonovima koji se uz bogatu orkestraciju i višeglasne prateće vokale dotiču folka, popa i još koječega, a Beck je, među ostalim, odsvirao klavir te već tako karakterističan Glockenspiel. Međutim, osnovna razlika između ova dva albuma je da jeSea Change depresivan, a Morning Phase optimističan u svojoj poanti, premda oba odaju dojam teške iscrpljenosti okolnostima, ali i snagu u svojoj najintimnijoj iskrenosti.

Najsnažnija pjesma albuma, za koju Beck kaže da je bila početak njegovog nastajanja oko koje su se slagale sve ostale, jest Wave, a i fizički je postavljana u samo središte albuma. Radi se o najsporijoj pjesmi, a instrumentalna pratnja dolazi isključivo od strane orkestra. Treba spomenuti i živahnu, ali jako tužnu pjesmu Blue Moon, koja je inspirirana Elvisovim životom. Naime, Beck ju je napisao jer je, čitajući Elvisovu biografiju, bio ganut Elvisovom silaznom putanjom karijere i krajem života, koji su se također odvili u teškoj izolaciji i mučnim okolnostima. Uopće je teško posebno isticati određene pjesme kao bolje od ostalih, jer takvih zapravo nema.

Koliko god to sebično s naše strane bilo, sreća je da se Beck u životu pomučio zadnjih godina, jer da nije, ne bi bilo ni njegovog buđenja pa tako ni Morning Phase, što je zapravo samo još jedno od tipičnih životnih rugalačkih trljanja na nos.

Stošija Katić

Hits 775
Modern Guilt « Modern Guilt Beck Albumi Kronologija