Vrsta Rock / Indie
Dodano Nedjelja, 20 Veljača 2011
Edition date Kolovoz 2008
Država UK
Etiketa Wichita
Edition details Produkcija: Paul Epworth, Jacknife Lee

Bloc Party (ponovno) recikliraju ideje Radioheada: prvo su najavili album samo tri dana prije nego što je on uistinu izašao, a zatim su ga dali na download po niskim cijenama. Pet funti je simbolična cijena, a opet osigurava da ne bi kao u slučaju Radioheada svi skinuli album za badava te time svom omiljenom bendu donijeli gotovo nikakvu zaradu.

Što se tiče brzog izdavanja, u slučaju Bloc Partyja to ipak nije pozerstvo (koliko god to tako izgledalo) jer prethodnik A Weekend In The City je bio teško oštećen pojavljivanjem na torrentima par mjeseci prije fizičkog izlaska albuma.

I tako, imamo novi bloc Party, 3 godine nakon genijalnog Silent Alarm i godinu i pol nakon jako dobrog A Weekend In The City, na koji je publika, zbog velikog zaokreta u zvuku i eksperimentalne prirode, ipak nijemo reagirala. Svatko bi pomislio da će se obeshrabreni prijemom publike Bloc Party vratiti prepisivanju prvog albuma i ostaviti se eksperimentiranja. Ipak, oni i dalje razvlače granice svog zvuka i pomiču ga sve više prema elektronici, ali, ono što je najbitnije, i dalje zvuče dobro.

Kele Okereke, frontmen grupe, je više puta izjavio da ovaj album govori o prekidu. Ipak, prvi stihovi albuma su War, war, war, war, I want to declare a war u odličnoj elektronički obogaćenoj War. Da stihovi poput We Dance to the sounds of sirens ne bi bili pucanj u prazno, električne gitare uistinu zvuče kao sirene. Iza jednog elektroničkog labirinta slijedi drugi, još zamršeniji, a to je prvi singl Mercury. Iza dobro osmišljenih stihova koji ironično govore o astrološkom utjecaju Merkura na početak nove veze i pomalo iritantnog ponavljanja Mercury kao zamjenu za refren krije se i više nego dobra fuzija izmiksanog vokala i agresivnih truba.

Block Party

Ipak, ostatak albuma govori o nesretnoj ljubavi i kraju iste. Najžešće reagiraju dvije pjesme koje zvuče kao da zbog pukog nedostatka mjesta nisu stale na Silent Alarm. Odličan plesni punk One Month Off s refrenom I can be as cruel as you te Trojan Horse koja govori o seksu. U posljednjoj su stihovi ipak problem, pretjerana patetika i fartizam svoj vrhunac doživljavaju u stihovima poput You used to take your watch off before we made love. S prvim albumom bi se kao paralela mogla povući i odlična Halo, sa žestokim gitarama i, za razliku od ostatka albuma, minimumom elektronike.

Elektronika, pogotovo u kombinaciji s depresivnim raspoloženjima obilježava ostatak albuma. Biko definitivno nije stvorena za podizanje raspoloženja. Uz distorziju ritma i vocoder koji govori You"re not doing this alone Kele Okereke pjeva o ljubavi koja umire od raka. Cijela pjesma je melankolična, a najbolnije udarce pružaju stihovi poput If I could eat your cancer I would but I can’t. Ništa veselija nije ni Zephyrus nastala pod očiglednim utjecajem Bjork. Uz minimalističku ritam mašinu pozadinu pjesme čini zbor koji samo pojačava efekt Okerekeove krivnje koja prožima pjesmu (Baby, I"m ashamed of the things I put you through, Baby, I"m ashamed of the man I was for you).

Album prepun zvukova u određenim trenucima zvuči toplo i nježno, intimno i zaljubljeno. Signs je mala glazbena kutijica prepuna zvona i žica, no stihovi opet otkrivaju bol i razdor (At your funeral I was so upset, so upset,in your life you were larger than this statuesque). Iz apsolutne depresije ipak izvlače završne pjesme, ponajbolje na albumu: čistokrvni pop Better Than Heaven i simfonična Ion Square gdje Bloc Party pokazuju što su sve sposobni s gitarama, elektronikom, ali i stihovima.

Bloc Party su u svom brzom usponu započetim sa Silent Alarmom bili isto tako brzo spušteni na zemlju neprihvaćenim A Weekend In The City. Anonimnost koju su na taj način zaradili im ne dopušta da preusmjere pažnju javnosti na ovaj odličan album. A kako i bi, kad su jedini način za to skandali. Stoga ovim putem lijepo molim Kelea Okerekea neka bez donjeg rublja prošeće s Paris Hilton, rastavi Lindsay Lohan i Samanthu Ronson, ili napravi dijete Britney Spears. Tek će tad, nažalost, Bloc Party dobiti pažnju koju zaslužuju.

Ivan Glazer

Hits 662
Bloc Party Albumi Kronologija Hymns » Hymns