Vrsta Rock / Pop rock / Chamber Pop
Dodano Petak, 15 Veljača 2019
Length 2:14:43
Edition date Listopad 2012
Etiketa Capitol
Tags Capitol The Beach Boys Brian Wilson

Već sam u nekoliko prigoda po ovim internetskim tekama trubio kako su The Beach Boys najveći bend kojeg je Amerika iznjedrila i ujedno najveći koji je toj istoj Americi ispjevao čitav opus: uz sve svoje uspone i padove, vatromete i krize te sve pozadinske drame i katarze, nema benda, pa ni među "pravovjernijim" rokerskim svetinjama, koji im može parirati u utjecajnosti i dalekosežnosti glazbene vizije. Uostalom, dovoljno je zapitati i takve veličine kao R.E.M. ili Wilco ili možda nezavisne njuške poput Mercury Rev ili Pavement pa čekati koliko će se često u odgovorima pojaviti ime Briana Wilsona, te istinske jezgre i motora benda kojem nije baš uvijek bio na službenoj platnoj listi, ali čijem je iskazu presudno kumovao. I meni samome trebalo je vremena i pjesmarica koje je trebalo prijeći da bi došao do tih saznanja i lociranja zasluga i tantijema. The Beach Boys ove godine, pak, slave pola stoljeća otkako su se okupili u kući braće Wilson pod budnim okom tate Wilsona i teško se oteti dojmu kako su se oko tog jubileja itekako potrudili.

Uvertira u jubilej bila je sjajna - pažljivo sakupljene i obnovljene snimke sa snimanja najlegendarnijeg neobjavljenog albuma svih vremena, "Smile", bile su diskografski događaj godine. Baš kao što je povratak Briana Wilsona u okrilje benda, za producentski pult i za mikrofon, bila senzacija svoje vrste; album "That's Why God Made the Radio" objavljen ranije ove godine zaokružio je tih dugih 50 godina konačno ne samo svježim autorskim materijalom, već i izvedbama preostalih članova benda gotovo posve u rangu najboljih dana. Odlična kompilacija bila je logični nastavak slavljeničke sezone. I dok je jednosveščana "Greatest Hits" rutinska retrospektiva kojoj ćete naći mana i na prvi pogled/uho/dodir, njezina razrađenija verzija "Fifty Big Ones" donosi možda najbolju kompilaciju The Beach Boys dosad sastavljenu!

Bilo bi prejednostavno reći: sve je tu! Svatko će naći nekog svog tihog favorita koji nedostaje (eto, ja bih svakako zaplakao za "Caroline No"), no te će korekcije obaviti već sam podnaslov, a i bogatstvo pjesmarice iz koje se naslovi izdvajaju. Glavna je odlika slavljeničke kompilacije ta što pokriva sve, pa i najmanje slavne godine rada benda, one kad je Brian bio miljama i svjetovima daleko a ostatak društva počesto nalikovao više cirkusu nego najvećem američkom bendu. Pritom ključna etapa iz šezdesetih jedva da zbog toga trpi. Naprotiv, sveobuhvatnost inventure garantira vrhunski slušateljski užitak za sve koji se tek upoznaju s ostavštinom kalifornijskih velikana, dok ostalima pojednostavljuje i sistematizira prisjećanje. Uzmemo li u obzir da su, usprkos svim dosegnutim visovima, The Beach Boys ipak, usprkos "Pet Sounds", "Today!" i "Smile", poznatiji po singlovima nego albumima, "Fifty Big Ones" sa svojih pedeset poglavlja raspoređenih ravnomjerno na dva diska predstavlja istinsko remek-djelo popularne glazbe, američke i svjetske. Svevremenske melodije, savršena višeglasja, produkcija ispred svoga vremena, mitska nevinost u porama pjesama, baština upregnuta u snažnu autorsku viziju… Sve to i još mnogo toga su The Beach Boys: upravo slave svojih pedeset godina i krajnje je vrijeme za sve koji se još nisu upoznali s njima da to konačno učine - "Fifty Big Ones: Greatest Hits" je odličan početak za takvo što.

Hits 140
Smile Sessions « Smile Sessions The Beach Boys Kompilacije Kronologija