Dodano Petak, 07 Listopad 2011
Žanr Blues
Length 41:04
Edition date 2009
Etiketa Rounder Records

Ekskluzivno!!! Konačno, svi oni koji vole J.J. Calea došli su na svoje, eto upravo od 24. veljače u prodaji se našao njegov album Roll On. Ovaj album objavila je izdavačka kuća Rounder Records.

Ovaj glazbenik nikada nije žudio za slavom, nikada nije htio biti u prvom planu ili želio biti okružen onom pompom koja prati poznate i slavne rock i ine "starove". No, upravo to uporno negiranje i izbjegavanje zvjezdanog statusa od J.J. Calea stvorilo je planetarno poznatu i slavnu osobu.

Album Roll On ponudit će slušatelju 12 pjesama sačinjenih po formuli: dva ili tri akorda, malo boogie ritma i apsolutno nenadmašno, naizgled trapavo Caleovo "drgljanje" po vratu gitare. Ovakav gitaristički rukopis bacao je u očaj mnoge velike gitariste, jer to "drgljanje" zvuči izražajnije i suvislije od mnogih instrumentalnih vratolomija njegovih učenika.

Poznato je da je J.J. Cale stvorio tzv. "tulsa-sound" koji u kombinaciji sa "laid-backom" i šapčućim vokalom daje strahovite rezultate, osobito ako se zna da je Cale koristio ama baš sve utjecaje američke glazbe od jazza preko countryja i rock "n" rolla do bluesa. Povrh toga tu je i njegovo istančano poznavanje tehnike snimanja, gdje on naprosto radi čuda.

Jedan od najvjernijih štovatelja Caleova rada je Eric Clapton, koji uvijek s dubokim poštovanjem prilazi ovom genijalnom glazbeniku. After Midnight i Cocaine su pjesme s kojima je Clapton započinjao svoju solo karijeru, ali malo je ljudi tada znalo da su to pjesme koje je skladao tamo neki... J.J. Cale.

No, bilo kako bilo, prije puno godina J.J. Cale etablirao se kao ekskluzivna i posebna glazbena legenda. Ovim poslom bavi se već punih 38 godina i istina je da nikada nije drastično mijenjao svoj izričaj. Tu bih svakako spomenuo od snimljenih 15 albuma sljedeće: Naturally, 1971., Really, 1972., Okie,1974., Troubadour 1976., Grasshopper, 1982., svi objavljeni za izdavačku kuću Mercury te albume Guitar Man, Virgin, 1996., To Tulsa and Back, Sanctuary, 2004. i The Road To Escondido objavljen za Reprise, 2006.

Diskografskoj industriji J.J. Cale (rođen je 05.prosinca 1938. u Oklahoma Cityju o.a.), uvijek je zadavao velike glavobolje jer nije želio putovati i izbjegavao je promotivne turneje i sve ono što obvezno prati rock biznis. Bez obzira na sve njegovi albumi čudnim putovima ipak su dolazili do najšire rock publike. Upravo na tom tragu je i ovaj album Roll On, koji zapravo predstavlja glazbenika, koji ima srce i dušu a budite uvjereni J.J.Cale je upravo jedan od takvih.

Sam album donosi nam 12 pjesama koje su snimili odlični: bubnjari Dave Teegarden i Jim Keltner, a tu je i Eric Clapton. Sve drugo odsvirao je sam J.J. Cale i opet je sve ispalo i više nego super. Treba opetovano istaknuti Caleov opušteni i doslovno smirujući "šaptački" vokalni stil, koji već dugi niz godina fascinira brojnu publiku ali i službenu kritiku.

Njegova glazba stapa brojne glazbene stilove roots, folk, country, slow boogie, slow jump jazz, swampy blues, a to su samo neki od brojnih glazbenih stilova koje je na vrlo efektne i razvidne načine upotrebljavao ovaj veliki glazbenik. Teško je sve to opisati, pa je najbolje poslušati pjesme koje zorno pokazuju o čemu se ovdje govori. Pa, tako svakako želim istaknuti skladbe poput: Who Knew?, Where the Sun Don"t Shine, Strange Days, Down to Memphis, Fonda-Lina i Roll On. Njihova minornost, jer najdulja pjesma na albumu traje 4 minute i 43 sekunde, a to nam vrlo jasno govori kako ovaj glazbenik funkcionira i traži svoja rješenja u pjesmama, koje traju kao nekadašnje singl ploče.

Ovaj ponuđeni nam glazbeni projekt određuje i dan danas J.J. Calea kao izuzetno vitalnog umjetnika, kojem godine nisu naškodile, kada je u pitanju njegova stvaralačka i skladateljska energija. J.J. Cale još uvijek ima sve odlike koje su ga krasile i prije onih 38.godina, težina, svježina, klizeća ruka i trajno opušteni "laid – back" i dalje ga svrstavaju među 20 najvažnijih svjetskih rock glazbenika. Od početka do kraja albuma imamo izuzetno solidne skladbe, koje ćemo uvijek rado slušati.

PREPORUKA:
Moja preporuka biti će vrlo jasna. J.J.Cale izdao je album Roll On na kojem su mjesto našle pjesme koje, na prvo slušanje nisu ni hitovi, nisu ni atraktivne ali nakon što se njegovom glazbenom projektu posveti malo više pozornosti dolazi se do ‘strahovite’ spoznaje njegove kvalitete i veličine. Te pjesme govore svaka sama za sebe i svaka od njih jednako je vrijedna Caleovom izričaju, njegovom "laid – backu" i "drgljanju" po vratu gitare i prigušenom vokalu. Činjenica je da Caleov vokal pod utjecajem godina postaje dublji i zreliji ali to ide s godinama i to nije ništa neobično niti strašno.

S druge pak strane, kako godine prolaze J.J. Cale ostao je dosljedan samom sebi i svojem glazbenom izričaju. On je jedinstven, totalno drugačiji od drugih, 100% originalan, nenadmašan i apsolutno unikatan i do neba raritetan.

Još jedan odličan album. OBAVEZNA ROCK LEKTIRA !!!

Hits 1286
J.J. Cale Albumi Kronologija Stay Around » Stay Around