Edition date Ožujak 2014
Etiketa Columbia
Catalog Number 88843018182
Edition details objavljeno: 25.3.2014., Producent: Billy Sherrill / Kompilirao: John Carter Cash
Tags Columbia Johnny Cash Billy Sherrill

Danas je osvanulo novo posthumno izdanje Johnnyja Casha pod nazivom „Out Among the Stars“.

Možda je ipak najbolje ostaviti neke stvari da se „ohlade“, odložiti ih na neko vrijeme pa makar to bilo i trideset godina. I onda ih pronaći, skinuti prašinu, samo ih pustiti da proteku svojim tokom. Pustiti ih da dobiju svoje zasluženo mjesto u važnom kutku glazbene industrije.

Možda bi se tim riječima, za početak, moglo opisati najnovije posthumno izdanje jedne od najvećih glazbenih legendi koje su šetale ovim planetom. Naravno, riječ je o glazbeniku i tekstopiscu Johnnyju Cashu. Još od malih nogu, kad je brao pamuk po poljima savezne države Arkansas i pjevušio s obitelji za vrijeme teškoga rada, znalo se da se talent neće baciti u vodu, što pokazuje i činjenica da je Cash ostavio još dosta dobrog materijala za izbaciti, čak i nakon smrti.

Bilo to slučajno ili od želje za novcem, John Carter Cash (sin Johnnyja i June Carter Cash) je napravio pravu stvar. Ne bih ulazio u neke priče „trbuhom za kruhom“ u ovom slučaju, ali činjenica je da se, kada financijska situacija pritisne, uvijek mogu iskopati neki neobjavljeni materijali. Pogotovo ako vam je otac bio jedan od najpoznatijih glazbenika na svijetu. Naime, 2012. godine John Carter Cash je pronašao u davno zatvorenoj ladici Columbia Recordsa nešto što se baš i nije moglo dobro prodati davnih osamdesetih godina prošloga stoljeća, ali savršeno pristaje današnjem vremenu, kada su uši željne dobrog zvuka i Johnnyjeva dubokog glasa. Nakon četiri godine i posljednjeg posthumnog izdanja "American VI: Ain't No Grave", snimljenog pod vodstvom slavnog producenta Ricka Rubina, došlo je vrijeme za lijepu zbirku od dvanaest pjesama pod nazivom „Out Among the Stars“.

Uvodni stihovi uvodne pjesme kreću -It's midnight at a liquor store in Texas...- i putovanje kroz album može početi. Prva stvar ujedno i dijeli ime albuma: „Out Among the Stars“, a riječ je o tekstu napisanom od strane Adama Mitchella, kanadskog pisca koji je surađivao s brojnim glazbenicima, uključujući i Oliviju Newton – John te grupu Kiss. Slijedi „Baby Ride Easy“ u čijoj se izvedbi pojavljuje i neizbježna Cashova suputnica i supruga – June Carter Cash, a riječ je o pjesmi koju je već otpjevala njezina kći Carlene Carter u duetu s glazbenikom Daveom Edmundsom. Tekst za pjesmu napisao je pak Richard Dobson. Pjesma koja je najavila cijeli album, i čiji spot možete pogledati ispod samog članka, zove se „She Used to Love Me a Lot“ i mora se priznati da zvuči sjajno u Cashovoj izvedbi. Ipak njegov prodorni, duboki glas svakoj country-obradi daje poseban ugođaj i dubinu pa tako i ovoj starog country-glazbenika Davida Allana Coea. Balada koja slijedi na albumu zove se „After All“ i donosi malo lakši, polaganiji ugođaj nakon prve tri dinamičnije pjesme, a za nju je zaslužan Ed Bruce (dakle, ponovno je obrada u pitanju). Na albumu se Cashu pridružio i stari prijatelj i veliki country-glazbenik Waylon Jennings i to na live-snimci pjesme „I'm Movin' On“. Pjesma je nastala pod olovkom Hanka Snowa, a radi se o singlu što datira još iz 1950. Johnny daje i dozu tajanstvenosti u pjesmi „If I Told You Who It Was“, gdje priča o ljubavnoj avanturi s jednom country-glazbenicom čije ime ne želi spomenuti. Prva od dvije pjesme koje je za album napisao sam Cash stoji pod nazivom „Call Your Mother“, a slijede „I Drove Her Out of My Mind“, „Tennessee“ i „Rock and Roll Shoes“. Album se polako privodi kraju s pjesmom „Don't You Think It's Come Our Time“, gdje se još jednom suprugu pridružuje prepoznatljivi glas June Carter Cash, dok se kompletno putovanje kroz zvijezde završava još jednom autorskom pjesmom, „I Came to Believe“.

I došao sam i ja povjerovati da ovo nije samo još jedno prekopavanje pjesama u svrhu zarađivanja novca na staroj slavi. I povjerovao sam. Mogu sa zadovoljstvom reći kako novi album „Out Among the Stars“ nije bez razloga jedan od najiščekivanijih albuma u tekućoj godini, a čini se da nije ni upitno kako bi mogao pokupiti i pokoju glazbenu nagradu. Glazbeno gradivo nije toliko teško te će se svidjeti i onima koji se tek upoznaju s Cashovom glazbom, a o pravim obožavateljima ne moram ni govoriti. Ipak ne smijemo zaboraviti da se ovdje radi o raritetnim stvarima jedne od najvećih glazbenih baritona te country-rock legende. Stoga toplo preporučujem da se bilo tko željan dobrog zvuka ove legende zaputi na „putovanje među zvijezdama“ i krene s preslušavanjem albuma.

Mislav Bartoš

Hits 1225
Johnny Cash bootleg, Vol. 2: From Memphis to Hollywood « Johnny Cash bootleg, Vol. 2: From Memphis to Hollywood Johnny Cash Albumi Kronologija