Released Listopad 2010
Vrsta Rock
Dodano Subota, 02 Travanj 2011
Length 1:02:33
Edition date 2010
Etiketa Hear Music/Universal Records

Još 2007. kritičar Allmusica nazvao je Elvisa Costella pop enciklopedijom. I to uistinu jest tako; Costello je prošibao kroz sve žanrove osim hip hopa (iako bi bilo zanimljivo za vidjeti što tamo ima za reći) i svaki put napravio barem solidno djelo. Pri tome je osim žanrova, često mijenjao i cijeli tim suradnika i tako postao sinonim glazbene mijene i svježine. Stoga je nastavak rada s legendarnim producentom T-Bone Burnettom mogao označavati dvije stvari: ili se Costello odlučio držati istog zvuka ili je taj producent uistinu dobar. Odgovor je poprilično jasan i pozitivan u smjeru producenta, a Costello ovaj put istražuje korijene američke glazbe.

National Ransom je duboka i iscrpna analiza americane koja se proteže na 16 pjesama i preko sat vremena trajanja, atipičnu duljinu za prikazivanje glazbenog vremena o kojem album govori (20-te godine 20. stoljeća nadalje). Teško je ne povući paralele s posljednjim albumom Jinxa jer su namjene albuma slične: Costello je National Ransom proglasio albumom za vrijeme depresije.

I dok su Jinxi htjeli napraviti album koji će odvratiti od takvih tema, Elvis Costello upravo na njih upućuje: na financijsku krizu i osamljenost koju nam je moderno vrijeme donijelo, a koje su sudeći prema zvuku svevremene teme. Odmah u naslovnoj pjesmi albuma baca otrovne strelice u smjeru američke fiskalne politike, da bi u sljedećoj Jimmie Standing in the Rain uvjerljivo oslikao kauboja koji shvaća da su prošla njegova vremena. Iz tih tema vam odmah mora biti jasno da se radi o izvrsnoj pripovjedačkoj tehnici koja svoj vrhunac dostiže u Church Underground, priči o starleti koja traži iskupljenje.

Dok šara kroz žanrove podjednako je uspješan i u bržim i u sporijim tonovima. Odlična potpora prvom dijelu tvrdnje je odličan country rock Spell That You Cast, a drugom dijelu je balada You Hung The Moon, dobro utvrđeno gradivo opusa Franka Sinatre.

Možda se čini kao klišej, no Costello uistinu jest sve bolji što je stariji. Valjda pritisnut vremenom se želi okušati u što više stvari, pogledati koliko još ideja može provesti u djelo, što god bio razlog, zasad mu dobro ide. Ovo visokofrekventno izdavanje albuma se pokazalo kao dobra praksa za Costella i bit će zanimljivo vidjeti što još ima za ponuditi u budućnosti.

Ivan Glazer
Hits 680
Secret, Profane And Sugarcane « Secret, Profane And Sugarcane Elvis Costello Albumi Kronologija Look Now » Look Now