Length 56:04
Edition date Svibanj 2015
Etiketa Ribbon Music
Catalog Number RBN040CD
Edition details objavljeno: 4.5.2015.; produkcija: Neil Comber i David Maclean; snimano: Angelic Studios
Tags Django Django Neil Comber David Maclean

Prva stvar koju sam pomislio kada sam pustio novi album grupe Django Django je: „Da, to su oni, to je taj bend, nisam pogriješio izvođača!“ Po čemu sam to znao? Upravo po tome što već prva stvar na albumu, pod nazivom „Giant“, odiše jednostavnošću i prepoznatljivom bubnjarskom ritmu koji se javlja još u pjesmama poput „Storm“ i „Hail Bop“ s prvog albuma Django Django. Negdje sam i pročitao potpuno opravdanu izjavu kako bend ima jedne od najboljih „album opener“ pjesama, a sa svakim novim izdanjem to sve više dokazuju.

Naime, idemo malo unatrag za sve one koji ne znaju o čemu pričam i tko su Django Django kolektiv. Django Django je bend koji je nastao ne tako davno, 2009. godine, a prvi album ugledao je svjetlo dana 2012. Ova psychedelic / indie rock britanska skupina formirana je u Londonu, a čine ju David Maclean (bubnjar, producent), Vincent Neff (pjevač, gitara), Jimmy Dixon (basist) i Tommy Grace (klavijature). I ne, njihova glazba nema nikakve veze s Django Reinhardtom. Prvi puta sam bend čuo prošle godine kada sam i otkrio album Django Django, a kada sam čuo da imaju novo izdanje, koje je u prodaji od 4. svibnja ove godine, rekao sam si zašto ne probati još jedan album ovog ne tako megalomanskog, ali uhu ugodnog sastava. Django Django je bend koji možda nikada neće biti headliner nekog svjetskog festivala i koji će svojim nastupom obarati rekorde posjećenosti, ali vrijednost koju imaju je ogromna, publika koja ih prati je odabrana, a ritmovi kojima odišu su „ljetno lagani“, jednostavni, dok spoj klavijature s efektima gitare djeluju na jedan potpuno umirujući način. Album se otvara već spomenutom pjesmom „Giant“ dok ju slijede „Shake & Tremble“ te „Found You“. Fantastična stvar „First Light“ ocrtava spoj plemenskih bubnjarskih ritmova i klavijatura koje to sve zamotavaju u osjećaj plovidbe nekim svemirskim prostranstvima u crtanome filmu.

Ono po čemu je bend također fantastičan je višeglasje koje odlikuje skoro svim pjesmama, pogotovo izvedbama poput „Shot Down“ i „High Moon“. Gledajući neke live zapise benda primjetit ćete kako se skoro uopće ne razlikuju od studijskih verzija pjesama što je, u današnje vrijeme vladajućeg šunda i zaprljane estrade, zaista rijetkost kod mladih nada poput ove grupe. Pjesme su često bogate noćnom atmosferom, a tematika se često bazira na prirodi, na višem smislu života i traženju sebe, dok pozadinske klavijature i bubnjevi to sve lijepo upakiraju u fantastično putovanje kroz glazbu koja tjera na tok misli. Nakon male uspavanosti oko prethodno navedenih pjesama, stvari „Beginning to Fade“ te „4000 Years“ iznova ubacuju ritmičnost, a cijela stvar završava se pjesmom „Life We Know“ i, baš kao što je album i počeo, tako se sve završava ponovo u stilu prepoznatljivog zvuka Django Django udaraljki. To su jednostavno oni.

Kada bih rekao da je ovo neko teško filozofsko glazbeno štivo u kome se traži smisao svemira kroz par riffova i izrečenih stihova – lagao bi Vas! Django Django se ne mora upoznati da bi se slušao, oni se ne moraju studirati da bi uživali u njima. Ako nikada niste bili u žanru poput ovoga, mogu samo reći da je Django Django četvorka zaista nešto posebno te ugodno svačijem uhu. Sa svakom novom pjesmom odaju novo prostranstvo svojih glazbenih dostignuća, a opet ostaju tako prepoznatljivog zvuka i tako svoji. I nema puno razlike između prvijenca i ovog izdanja, što je i dobro jer znamo iz iskustva da čim bend naglo promijeni glazbeni stil, odmah postaju meta loših kritika, priča o „prodaji duše“, komercijali i ostalim tematikama svih zlih kritičarskih jezika. Tako drugačiji, a opet tako isti. Pronašli su sklad, neka na toj pučini i nastave plutati.

Mislav Bartoš

Hits 1536
Django Django Albumi Kronologija Marble Skies » Marble Skies