Edition date Siječanj 2015
Država UK & Europa
Etiketa Rough Trade
Catalog Number RTRADCD756
Edition details objavljeno: 20.1.2015.; produkcija: Tucker Martine; snimano i miksano: Flora Recording and Playback, Portland, OR, između svibnja 2013. i kolovozat 2014.
Tags Rough Trade Tucker Martine The Decemberists

Među novim američkim folk rock valom početkom aktualnog stoljeća svoje mjesto pod suncem su našli The Decemberists koji, unatoč hladnom imenu, od svog prvijenca ‘Castaways And Cutouts’ siju ugodnu toplinu i opuštenost među svoju publiku. Trinaest godina karijere dovelo ih je do sedmog albuma, ‘What a Terrible World, ‘What a Beautiful World’. Ime je uzeto iz jedne od pjesama na albumu, a geneza imena benda je već poznata: ime im je dao Dekabristički ustanak 1825. u carskoj Rusiji.

Petero dekabrista, predvođenih Colinom Meloyjom, polagano se udaljuje od romantičnih stihova posuđenih iz starih pripovijetki i viteških romana, desetominutnih kvaziljubavnih epova i sličnih pretjerivanja, no i dalje su to prepoznatljivi The Decemberists: dovoljno je čuti ‘Philomenu’ ili bizarno naglašen ‘Axe shampoo’ u uvodnoj ‘Singer Adresses His Audience’. Komadić Meloyjove zanesenosti i mladenaštva još se može čuti i u ‘Anti-Summersong’, za koju gorljivo navijam da postane ljetni indie hit, autorovim željama usprkos.

Ipak, rado bih da radio-folk ‘Make You Better’ zauzme većinu etera pred beskrvnosti Taylor Swift i njoj sličnih. U ‘Lake Song’ čak čujem nešto čega se ni Mark Knopfler u svojem ‘traveller’s music’ opusu ne bi posramio, dok ‘Till the Water Is All Long Gone’ ima vrlo ugodnu akustičnu temu. Meloy ipak najzrelije zvuči na western baladi ‘Carolina Low’, koja zatvara središnji dio albuma ispunjen ozbiljnijim folk brojevima. Do kraja albuma jedino još valja izdvojiti retro stvar ‘Easy Come Easy Go’ i ‘12/17/12’, koja aludira na potresni događaj u američkoj školi Sandy Hook prije nepune tri godine.

The Decemberists još ne znaju bi li krenuli naprijed, zrelije, s naglaskom na cjelovitim i ‘punokrvnim’ pjesmama, ili ostali u mlakom plićaku među dosad stečenom publikom koja se na njih ‘navukla’ kroz prošlih šest albuma. Nadam se da će idući dugosvirajući uradak ove grupe više zvučati kao središnji dio ‘What a Terrible World...’ jer bi to značilo kako će bend ‘isplivati’ iz relativne prosječnosti i poluanonimnosti u dublje predjele glazbenog ‘oceana’, bez da im pjesme izgube na svojoj čari i originalnosti.

Filip Katić

Hits 967
We All Raise Our Voices To The Air (Live Songs 04.11 - 08.11) « We All Raise Our Voices To The Air (Live Songs 04.11 - 08.11) The Decemberists Albumi Kronologija I'll Be Your Girl » I'll Be Your Girl