Length 43:32
Edition date Ožujak 2011
Država Germany
Etiketa Nuclear Blast
Catalog Number NB 2716-0
Edition details Datum objave: 25. 3. 2011. Snimano: Don Pierre Studios. Masterirano: Svenska Grammofonstudion. Produkcija: Don Ahlsterberg

Slušajući ovaj album, a da ne znam godinu njegova izdavanja, pomislila bih da se radi o nečemu nastalom sedamdesetih godina prošlog stoljeća sa začuđujuće dobrom produkcijom, a vjerujem da bi i većinu slušatelja Graveyard lako naveo na takvo potpuno pogrešno mišljenje.

Naprotiv, ovaj švedski bend ne samo da nije postojao davnih sedamdesetih, već je upitno da li su i njegovi članovi tada uopće postojali. Kako god, Graveyard koji je osnovan prije pet godina, snimajući ovaj album kao da je (kao uostalom i svojim istoimenim prvijencem iz 2007.) bio vođen motom 'dobra stara vremena u novome ruhu' odavši namjerno ili ne, počast legendarnim bendovima poput Led Zeppelina, Black Sabbatha i Whitesnakea.

Kao cjelina ovaj album odaje dojam da bend nije bio raspoložen za prevelika stilska odstupanja i iskušavanje nekog novog zvuka, budući su sve pjesme rađene po istoj formuli – hard rock/psychodelic rock/folk rock, začinjen sa ponešto bluesa., što ne znači da se ne bi mogli izdvojiti svjetliji trenuci koji kvalitetom ipak odskaču od ostatka albuma, kao na primjer izuzetno efektno instrumentalno i tekstualno dočaran mračni ugođaj uvodne Ain't Fit to Live Here i vrhunski rifovi u naslovnoj pjesmi. Pesimistični, mračni i često zastrašujući tekstovi pjesama prepuni neke mistično-religiozne simbolike o traženju smisla života, gubljenju nade, propasti i utapanju u besciljnosti i bespomoćnosti,  preplavljuju ovaj album, iako tu ima i ponešto baladičnih pjesama s naznakom ljubavne tematike; najbliža tome je ipak Uncomfortably Numb, pjesma već samim naslovom asocira na Pink Floyd, odnosno njihovu Comfortably Numb, te iako se u njoj i ne osjeća previše tipični 'floydovski zvuk', mislim da je bend ipak pomalo želio oživjeti uspomenu i na ovaj veliki bend čija pjesma sličnog naziva, na koncu također vuče korijene iz sedamdesetih, toliko omiljenih Graveyardu. Nakon bržeg ritma u Buying Truth, na sredini albuma našlo se je mjesta i za jedan instrumental – Longing; lagani ali zarazni rifovi kao stvoreni su za glazbenu temu nekog spaghetti westerna, čime bend čini dostojnu konkurenciju i samom Enniu Morriconeu. Ostatak albuma nastavlja se u psihodeličnom ritmu 'old school' rocka, dok je možda najveći adut Hisingen Bluesa upravo zadnja, ili bolje rečeno bonus pjesma Cooking Brew, koja se nameće svojom izražajnom gitarom; emotivna solaža u uvodnom dijelu kroz pjesmu se razvija u skladnu pratnju vokalnoj izvedbi.

Svaku pohvalu zaslužuje i vokal Joakima Nilssona (koji na momente neodoljivo podsjeća, što bojom, što stilom, na neku kombinaciju Roberta Planta i Davida Coverdalea), kao i ostatak ekipe – gitarist (i vokal) Jonatan Ramm, basist Rikard Edlund, te bubnjar Axel Sjoberg.

Graveyard je nesumnjivo talentirani bend, ali rođen u pogrešno vrijeme, pa je možda pomalo nerealno očekivati da će ovim albumom postići planetarne uspjehe svojih uzora od prije tridesetak i više godina, jer i poklonici starog rocka opet će vjerojatno radije poslušati jedan Led Zeppelin, nego Graveyard. S druge strane, pohvalno od njih je što su uspjeli prevazići okvire jake death metal scene svojih sugrađana i snimiti album koji će zvučati dovoljno svježe bez obzira što su inspiraciju za isti pronašli u nekim minulim vremenima.

Branka Kunstek

Hits 549
Graveyard Albumi Kronologija Lights Out » Lights Out