Length 42:13
Edition date Veljača 2015
Etiketa Imperial Recordings
Catalog Number IMP095CDL
Edition details objavljeno: 17.2.2015.
Tags José González Imperial Recordings

Kad je 2003. godine "Venner", njegov prvi album izišao u javnost, Joséa Gonzáleza su zavoljeli više manje svi. Razlog tome je što njegova glazba ima trenutno sedativno djelovanje bez obzira na to radi li se o najžešćem pankeru ili partijaneru, ili pak nanerviranom ćaći i njegovoj dici jer ne mogu dočekati datum njegovog oslobođenja iz sužanjstva. Još otad, ostao je pritajeno ali sigurno zakukuljen u bubnjiću svakoga tko ga je čuo, radilo se o svjesnom fanu ili tek usputnom slušatelju. Jednostavno, postoji glazba koja sa sobom donosi neposredan mir i ljepotu, a da pritom nije upala u zamku ljigavosti i dosade što je, pogotovo u današnje vrijeme, prava rijetkost. Sve to je odrađeno bez puno pompe, jer iako je njegova glazba bila sveprisutna - često remiksirana, zatim kao soundtrack serija, filmova i reklama, o Joséu Gonzálezu se nije puno pričalo. Uz informacije s Wikipedije i gdjekojeg kratkog i samozatajnog intervjua, José je skromno stvarao vrhunski indie folk u svojoj kuhinji u Göteborgu, i takav bio i ostao dan danas, kad iza sebe ima hvaljen popis solo albuma kao i one s bendom Junip, i usprkos tome što je već zvučno ime i što je njegov zadnji album, "Vestiges & Claws" dočekan s oduševljenjem.

U "Vestiges & Claws" nema velike prekretnice u zvuku Joséa Gonzáleza, iako bi to bilo za očekivati jer je od njegovog zadnjeg solo albuma prošlo osam godina (u međuvremenu je izdao dva albuma žešćeg, električnog zvuka s Junipom – koliko se može biti žestok u slučaju Joséa Gonzáleza). To znači da se ovdje može čuti njegov povratak akustičnoj gitari sa specifičnim stilom sviranja, uz višeglasne prateće vokale i općenito, tihe i jednostavne aranžmane. Tematski, ovo je još jedan od albuma koji govori o frenetičnoj današnjici i prekretnici na kojoj se kao pojedinci i kao društvo nalazimo te o pokušaju pronalaženja smisla unutar najintimnijeg dijela sebe, usprkos ovom suludom grotlu kojeg nazivamo modernim vremenom na planeti Zemlji. I još je jedan u nizu albuma koji je u tome više nego uspješan, a što je možda u ovom trenutku još bitnije, utješan. Svatko tko je imalo svjestan ludosti i ekstremne mračnosti današnjice, zasigurno će prepoznati ovaj album u poruci koja mu tako neposredno poručuje da je sve što treba napraviti ne predati se toj mrakači i da je zapravo uzbudljivo biti živ sada i ovdje. To se slušatelju ne poručuje nužno tekstovima, već što je još bitnije, vibrom. Čini se kako je najsnažnija poruka albuma jednostavno i skromno, a opet tako istinito, ukazivanje na ono pozitivno u životu. Ovaj album nije glup, nije naporan, a nepravedno bi bilo reći da je nezahtjevan jer bi time samo bio označen kao banalan. Bez lažnih superlativa i uz nevoljko označavanje, ipak mogu reći da je José González više nego uspio u svom naumu, ako ga je prije snimanja ovog albuma uopće imao.

Utjecaj Junipa ipak je prisutan jer je album snimljen s bendom, iako je njegova uloga vrlo suptilna. Bend je ovdje omogućio kulisu koja je omogućila gotovo neprimjetnu, ali ključnu dinamiku pjesama na ovom inače tihom albumu. Treba napomenuti kako José nastupa s istim bendom, kao što ćemo imati prilike vidjeti ovoga mjeseca u Laubi. Iako na njemu nema velikih hitova poput Crosses, "Vestiges And Claws" svakom zainteresiranom slušatelju pruža sjajan poticaj i okruženje za vraćanje fokusa na ono što je bitno – biti prisutan s guštom. Zbog toga će ovaj album sigurno još dugo biti slušan u trenutcima potrebe za odmorom duha svakoga tko glazbu sluša iz ovih pobuda, nadajmo se samo povremeno. Ovo je jedan od onih koji definitivno izvrsno sjeda s vremena na vrijeme i sluša se u komadu.

Stošija Katić

Hits 845