Length 44:28
Edition date Ožujak 2012
Etiketa 429 Records
Catalog Number FTN 17854
Edition details Produkcija: Macy Gray, Hal Wilner i Zoux; Datum objave: 26.3.2012.; Snimano: 2011.
Tags Macy Gray Pop/Rock 429 Hal Wilner Zoux

Macy Gray je vjerojatno jedna od vlasnica najimpresivnijeg i najmarkantnijeg vokala u glazbenoj industriji (naravno u contemporary žanrovima, ne klasici) a valjda jedina koja nikako da sklepa izrazito jak i upečatljiv album. Debi koji ju je proslavio “On how life is” je bio zaista dobar album ali ne i odličan, uz “Big” iz 2007. jedini na nekoj visokoj na razini takvog kalibra pjevačice, ali od toga vremena je prošlo punih 13 godina. Ostalima je ama baš svakom od njih (sveukupno pet + jedan live) nedostajalo hrpu toga, nepostojana kvaliteta i nekonzistentnostl, ili drugim riječima Macy nikako da nađe neki svoj stil, glazbeni personality, svoj ja - ako ne računamo njen upečatljiv način pjevanja. No pjevač ne čini autora što je vrlo evidentno Macy, na žalost, pokazala s vrlo neuspjelim albumom “The Sellout”.

Novi Macyin album ništa bitno nije donio kako bismo konačno mogli reći: “eh, to je to – Macyin ID”. Čak na ovom albumu niti posebno ne svijetle njene vokalne sposobnosti, prije bismo mogli reći da je manje polagala pažnju na to hoće li u svakoj pjesmi “udariti” onu pravu notu, a više kako će interpretirati, točnije kako će pjesmu izvesti a da ona bude zaista drugačija od originala. A to jest upravo ideja vodilja kada (ozbiljno) radite covere. Ovaj je album naime, kolekcija covera a ne autorski album.

Većina pjesama na albumu je znatno izmjenjena, nekad do granice prepoznatljivosti (nećemo otkrivati koje) i kolikogod da bi Macy u nekim pjesama mogla podignuti letvicu (“Here Comes the Rain” i “Creep”) toliko baš radi očekivanja istog možda je i dobro što nije. A i kolekcija covera je vrlo posebna: od već spomenutih Radioheada, Eurythmics, tu su se našli i hitovi Nine Simone, Metallice, Yeah Yeah Yeahs, My Chemical Romance i ne mogu se oteti dojmu da ih je Macy sama birala, jer su poprilično neobična grupa pjesama, ali upravo radi toga je ova kolekcija dobra. “Covered” je naročito dopadljiv album za neko background ili off slušanje, ali ne mnogo više od toga.

Nešto ekstra, pa time poprilično zanimljiv dodatak albumu, donekle i zabavan su tri tzv. “skita” govorna umetka između pjesama, u obliku razgovora između Macy i gostiju: u prvom s komičarom J.B.Smooveom gdje on pjevačici savetuje da pojača scenski dojam osmišljavanjem mikrofona-mača, u drugom s pjevačicom Nicole Scherzinger gdje je ova savjetuje da bi možda mogla više pjevati kao hiper popularne Britney Spears, Alanis Morisette i Shakire, te treći s vditeljicom McLyte kojoj Macy pokuša vrlo egocentrično objasniti kako bi je ova trebala najviti, kojim superlativima – ovaj posljednji pogotovo je mogao biti vrlo zabavno-samoironičan da nije razgovor završio malo čudno i radi pozicije (posljednjii track na albumu) no više radi toga što na koncu nisi na čistu čemu je on uopće bio potreban.

“Covered” je album kojim je Macy ispunila prazninu u nekom kreativnom vakuumu, što ne bi bilo ništa upitno da taj Macying vakuum nije, na veliku žalost svih štovatelja ove pjevačice, njena konstantna.

Anastazija Vržina

Hits 1584
The Sellout « The Sellout Macy Gray Albumi Kronologija The Way » The Way