Dodano Subota, 23 Travanj 2011
Length 46:42
Edition date 2011
Etiketa Temporary Residence Limited
Catalog Number TRR169
Edition details Datum objave: 8. 3. 2011.; Producent: Jeff Stuart Saltzman

Mrmor oko Grails tek se nakon Doomsdayer's Holiday iz 2008. razvio u pravo klicanje i odobravanje. Ali to je samo bilo pitanje vremena. Grails su i na ranijim albumima bili prilično zanimljivi za jedan portlandški instrumentalni bend.

Za početak, zbog nepredvidljivosti. Ne samo da ne robuju onoj tipičnoj intro-crescendo-kraj formi, nego taj njihov način bude nemoguće svrstati igdje. Istovremeno su i filmski i post-rock i ambijentalni (i eksperimentiraju, da.). A onda je tu i njihov prepoznatljiv zvuk instrumentalnog putovanja, svaki album predstavlja neko drugo, i svako je neočekivano i drukčije.

Deep Politics je sve to. Počinje mračno, dramski ozbiljno, razvija se postupno u masivnu atmosferu, među slojevima si dozvoli koju nit ranjivosti. Melodijske sekvence pažljivo su razvijene, istaknutost i izmjenjivanje solaža uvjerava do boja, mirisa; ne samo atmosfere nego i ambijenta. Nekog mračnog američkog ghost-towna, sa spaghetti-vestern ugođajem, i napetim zapletom. Težak je to album, golemog emocionalnog naboja, koji grade na teatralan, epičan način.

Žanrovski, nastavak je nedavnijih radova. Tu su tamniji metal riffovi, ritam koji udara monumentalno, pa i distancirana psihodelija, i mreža klavirskih prebiranja. Pripovjedački, i jako ozbiljno (i virtuozno, naravno!) , izmjenjuju ushit i jezu s melankolijom i dubinom.

I iako opisno zvuči kao da su napravili izvrsnu ploču, na duže staze ona ne funkcionira. Deep Politics zablješti na prvo, drugo slušanje, ali ne zadržava poslije toga. Ne, nije monoton, i nije nepristupačan. Ali, iako je impresivna građevina soundtrack+post-rock glazbe, unutar nje nema se ničeg doživjeti. Jedna zaboravljiva priča sa post-bilošto naljepnicom.

Danijela Kovečec

Hits 527