Dodano Ponedjeljak, 05 Veljača 2024
Length 27:26
Edition date Studeni 2023
Etiketa Spona / Aquarius Records
Edition details objavljeno: 20.11.2023., producenti: Jere Šešelja i Denis Mujadžić Denyken; snimano: Zadar i Zagreb
Tags Aquarius Records Spona Denyken Jere Šešelja Gretta

Pet godina nakon zadnjeg albuma „Gravitacija“ i svega nekoliko mjeseci nakon zadnjeg EP-a „Iluzija“ Gretta izdaje novi, šesti po redu, album pod nazivom „…Iz Noći u Dan“. Obzirom na EP koji je izašao samo par mjeseci prije ovog albuma razlika je u svega tri pjesme koje su snimljene nakon izlaska EP-a. Pjesme su dodane na ostale te tako zajedno uokviruju album na kojem se sada nalazi osam pjesama.

Album je snimljen u dva studija u vrlo različitim uvjetima i na kraju fuzioniran u jedan uradak. Iskreno, očekivala sam dosta veliku razliku pri prvom slušanju, ali na kraju je ispalo potpuno drugačije.

EP je izašao početkom veljače 2023. i sniman je u Denyken produkciji. Dugo radilo na svakoj stvari i svakoj je posvećeno dosta vremena. Ostajem pri prvotnom mišljenju da su pjesme s EP-a predimenzionirane i nepotrebno previše ispeglane u savršenstvo. Sa druge pak strane nove tri pjesme koje su dodane na album „Heroj“, „Iz Noći u Dan“ i „Prepoznaješ Li Me“ snimljene su u studiju „Twenty Twenty “, u živo, i po mom je to bio puni pogodak. Mastering cijelog albuma na kraju je napravio je Denyken i spojio sve u jedan, meni, jako dobar uradak.

Album otvaraju tri nove pjesme s „Herojem“ na čelu, slijedi „Iz Noći u Dan“ i „Prepoznaješ Li Me“. Tematika ove tri pjesme uklapa se s ostalima, jer cijeli album nekako preispituje razne životne situacije u kojima se ponekad gubimo a ponekad nalazimo. Na svako slušanje „Heroja“ nalazim nešto novo, neko novo putovanje u glavi i preispitivanje same sebe. Mislim da svi negdje u sebi imamo tog „Heroja“ koji je zaspao i čeka da ga probudimo, jer tko će ako nećemo mi sami. „Iz Noći u Dan“ me vodi kroz neko zavrnuto putovanje, kao da se vozim onim crnim toboganom punim sjajnih lampica koji na kraju završi u bazenu i probudi te. „Prepoznaješ Li Me“ samim imenom govori o sebi. Izgubljeni u nekoj prošlosti plutamo u nadi da ćemo se opet osjećati kao tamo nekad davno prije ili se samo čini davno prije. „Astronaut“ nastavlja putovanje žestoko na početku sa smirujućim dijelom u sredini. I dalje mislim da priča o nečemu o čemu svi sanjamo. Postajemo nešto što smo oduvijek željeli, a zapravo smo to bili cijelo vrijeme. Napokon svjesno puštamo sve od sebe i brinemo se o svom životu bez obzira što drugi misle. Možda griješim, no ljepota pjesama je u tome da svatko negdje nađe sebe. Za „Crv“ je jasno o čemu priča, sami su izjavili da je to stvar koja progovara o depresiji, anksioznosti i svim sličnim stanjima i boljkama ovog novog „predivnog“ doba. Taj „Crv“ kada ga čujete jako teško izlazi iz glave, jer…svaki dan je srijeda. „Ljetna kiša“ u jednom je trenu mirna i sjetna, zatim prelazi u žestoku priču koja nas vodi u kraj jedne ljubavi koja je nekad bila predivna i čista, a sad, sad više nije ona ista. „Najbolje tek slijedi“ je bio prvi singl sa EP-a i prvo službeno izdanje nakon onog užasnog korona razdoblja i najavljuje nešto najbolje što slijedi, nadam se da je tako. „Iluzija“, koja zatvara albumu, je u međuvremenu izašla kao singl i dobila spot. Kao neka suprotnost „Ljetnoj kiši“ uzdiže neku novu divnu ljubav koja liječi, iznad svega, možda je samo iluzija ili možda nije.

Kao i za EP mislim da su Gretta u živo dominantniji nego u digitalnom obliku, a snimke pjesama u živo to definitivno dokazuju. Njihova sinergija je ključ njihove glazbe.

Kritičari „kritikuju“ jer im se nešto ne sviđa, evo ja hvalim jer mi se sviđa. Jere Šešelja i Denyken su stvarno odradili fantastičan posao. Spoj pjesama koje su snimljene u živo u studiju i one snimane „klasično“ komponenta po komponentu uklopile su se kao da baš tako mora biti. Koliko god bi se očekivala velika razlika na kraju je kombinacija super. Dva različita pristupa istom bendu na kraju je ili jednako loše ili jednako dobro. U ovom slučaju imamo i više nego jednako dobro. Ovaj put dajem 5/5 jer je Jere izvukao točno ono što je nedostajalo.

Maja Knepr Šegina

Hits 402
Gravitacija « Gravitacija Gretta Albumi Kronologija