Length 43:28
Edition date Travanj 2011
Država EU
Etiketa EMI, Parlophone
Catalog Number 5099909758827, 5099909758827
Edition details 18. 4. 2011. (fizičko izdanje) 25. 12. 2010. (digitalno izdanje); Produkcija: Gorillaz i Stephen Sedgwick; Snimano: 3. 10. - 3. 11. 2010.

The Fall, četvrti album Gorillaza, na Božić prošle godine pušten je za online download, no prije mjesec dana doživio je fizičko izdanje. Zanimljivo je da je ovaj album, kao što ste već vjerojatno čuli, napravljen na iPadu za vrijeme turneje koja je promovirala njihov treći album, fantastični Plastic Beach, tako da im je ovo već drugi album u jednoj godini. Vi ćete se pitati: "Kako bi uopće takav album mogao funkcionirati?". Dakako, manje mu je vremena trebalo za nastajanje, nekog jasnog koncepta i nema, a to vam odmah govori da ne možete od njega očekivati neki pretjerano jak album kakav su bili Demon Days ili Plastic Beach. Plus, ovo je isključivo fan-club album. Ne znam čak zaslužuje li se svrstati u prave studijske albume Gorillaza.

Budući da album nije kompletno snimljen na iPadu, korišteni su organski instrumenti. A upravo oni trenutci albuma gdje je iPad najmanje upečatljiv, ironično su njegovi najbolji trenutci. Konkretno od pjesama, vrlo lijep je onaj melankolični dio albuma na njegovom samom početku - Revolving Doors, Hillbilly Man i Detroit. Na Revolving Doors, iPad elementi su u dalekoj pozadini, iza akustične gitare i ugodnog basa te vokala Damona Albarna. Tu je i vjerojatno najjača pjesma na albumu, Bobby In Phoenix, blues-country balada sa Bobbyem Womackom na vokalu gdje su iPad zvukovi opet jedva zamjetni u pozadini, a njoj prethodi i relaksirajuća Aspen Forest. Čak i neke pjesme koje se baziraju primarno na iPadu drže se dobro, primjerice Little Pink Plastic Bags ili vrlo zanimljiva Amarillo.

Šteta je, međutim, što su daleko učestaliji oni trenutci koji jednostavno ne vode nigdje. Lista tih pjesama poprilično je dugačka. Krenimo od dosadne Shytown, na besmislene The Joplin Spider i The Snake In Dallas pa sve do završne California & The Slipping Of The Sun (Seattle Yodel, poluminutni postlude ni ne računam kao zasebnu pjesmu). A ni ova lista nije potpuna.Takozvanih "filler" pjesama, pjesama koje ovdje samo popunjavaju prostor, jednostavno je previše da bi se ovaj album mogao na bilo kojoj razini nazvati odličnim.

iPad ipak uspjeva tu i tamo biti iskorišten u dobru svrhu, da da albumu svježinu i istakne se kao zaseban instrument koji čak zna biti i zanimljiv. Međutim, The Fall je definitivno najslabiji uradak Gorillaza, unatoč svim dobrim i zanimljivim trenutcima. No ipak, najslabiji uradak kod Gorillaza nije tako loša stvar jer vam kvaliteta kojom je ovaj bend poznat omogućuje da i na ovom albumu uspijete pronaći nekoliko odličnih i interesantnih trenutaka.

Mislav Živković

Hits 677
Plastic Beach « Plastic Beach Gorillaz Albumi Kronologija Humanz » Humanz