Dodano Srijeda, 19 Listopad 2011
Edition date Srpanj 2011
Država Srbija
Etiketa Samostalno
Catalog Number -
Edition details Datum objave: 23.7.2011. Produkcija: Hashish Club. Snimano: 2009.-2011.

Uspoređujući Hrvate i Srbe po bilo kakvoj osnovi, jasno je da su Srbi uvijek ekstremniji. No, fokusirajmo se samo na glazbenu stranu, obje strane - i ona kvalitetna i ona koja predstavlja šund su razvijenije i jače nego bilo koja naša. Ključevi Mercedesa se na djevojke radije bacaju uz zvukove Cece i Jece nego na glazbu naše gore listova, no Srbi, valjda jače ogorčeni šundom koji im zaposjeda medije od tradicionalno indolentnih Hrvata imaju i jaču underground scenu. Jedan od takvih primjera je i Hashish Club – multimedijski projekt za koji je na prvo slušanje jasno da sigurno nije nastao u Hrvatskoj.

Dakle, Hashish Club su u osnovi dva člana: Maestro (inače slikar) i Maniac (inače pisac) koji u vrijeme kad se ne bave svojim matičnim zanimanjima prave glazbu. Pri tome im pomažu prijatelji, najčešće vokalno, no hašiševci, u maniri pravih multimedijskih projekata, ne prezaju od uključivanja i video, dizajnerskih ili književnih elemenata u svoje stvaralaštvo. Njihov prvi EP tako je tek zvučni dio cijelog koncepta. I kako to sve skupa zvuči? Zasigurno drugačije od sveg što mogli čuti u ovim krajevima.

Baza cijelog glazbenog dijela je, očekivano za art bijes, industrial, no taj pojam se razvlači do krajnjih granica. Jedina, no golema mana ovog albuma je njegova krcatost. U redu, uz multimedijski dio to dobiva svoj smisao, no EP kao zasebna cjelina nema svoj fokus i gubi se kroz višejezičnost, kilotone sampleova, groteskne tekstove i ostale zvučne ukrase kojih stvarno ima previše. Pjesme (ako  je ispravno uopće ih tako nazivati) više funkcioniraju u pojedinim dijelovima nego kao cjeline. Izuzetak je fantastična Oxid, soundtrack idelne noćne more (ili halucinacije, kako vam draže).

No briga Hashish Club što o ovom EP-u mislimo ja i vi. Na webu je naglašeno kako je prva poanta ove glazbe da se sviđa onome tko ju pravi. I to je to – Hashish Club glazbu prave za sebe, a oni koji se žele uključiti slušanjem materijala, mogu to učiniti u potpunosti besplatno. Zvučni materijal možda ne spada u vrh balkanskog industriala, no bizarnošću i oslanjanjem na multimediju zasigurno pozivaju na live provjeru.

Ivan Glazer

Hits 781