Nobody Left to Crown

Released 2008
Vrsta Rock / Folk
Dodano Nedjelja, 30 Listopad 2011
Edition date 2008
Etiketa Polydor / Aquarius Records

Mnogi od nas ne bi ni trznuli kada bih rekao Richard Pierce Havens ima novi album, 27-mi, koji se nabrajaju u glavnoj diskografiji svima dobro poznatog Richie Havensa. Krajem ožujka ili točnije 31. ožujka snimio je za Polydor svoj studijski album Nobody Left to Crown, nakon pune 4 godine studijske šutnje.

Jedan od najznačajnijih figura folk scene 60-ih Richard Pierce Havens aka Richie Havens izdao je novi studijski album Nobody Left to Crown, kojim samo potvrđuje da ne odustaje od svojih davno utemeljenih glazbenih utjecaja.

Richie Havens uvijek je za mene osobno bio sinonim Woodstocka, njegov nezaboravni nastup zabilježen na filmskoj traci kao i trostrukom albumu, fascinira svojom energijom i umjetničkom izražajnošću. To sve još je više pojačano činjenicom da znamo da je u stvarnosti njegov nastup trajao gotovo 4 sata. Naime, kako izvođači nisu baš dolazili kako je planirano, oni koji su se zatekli na "stageu" oni su nastupali, nastupali i nastupali dok netko nije rekao dosta i na scenu ide slijedeći. Bila su to vremena o kojima se danas može samo sanjati. Izvođači su bili tamo zbog publike, izvođači nisu znali da će se sve to pretvoriti u svojevrsni veliki i nikada premašeni "happening" a sudionici tog događanja upisani su zlatnim slovima u anale rocka.

Richie Havens svojim dosadašnjim radovima nije pretjerano fascinirao slušateljstvo, ali je uvijek imao svoj krug obožavatelja, koji su zdušno podržavali njegov neosporno impresivni glazbeni rad i djelovanje. Sama činjenica da se nije oglašavao pune četiri godine (zadnji puta učinio je to albumom Grace of the Sun (2004. Stormy Forest), govori nam da glazbenik neće objavljivati albume dok ne spremi kvalitetne materijale. Kada već govorim o kvalitetnim materijalima moram spomenuti njegove najblistavije glazbene trenutke, a to su svakako slijedeći albumi: Mixed Bag (1967) Verve, Something Else Again (1968) Verve, Stonehenge (1970) Stormy Forest, The Great Blind Degree (1971) Stormy Forest, Alarm Clock (1971) Stormy Forest, Sings Beatles & Dylan (1987) Rykodisc i Wishing Well (2002) Import. Svi ovi albumi imaju izraženu dozu pristupačnosti širem slušateljstvu, bez obzira što albumima dominira bavljenje problemima socijalne prirode, odnosno njima se provlači na neki način temeljito seciranje društveno-sociološke problematike Amerike.

Nekada veliki zagovornik filozofije 60-ih, danas je jednako tako izraženi komentator društvenih i inih zbivanja, ali istovremeno i odličan interpretator poznatih rock standarda, npr. Won"t Get Fooled Again slavnih Whovaca.

PREPORUKA:
Uvijek je pitanje da li mogu pisati išta loše ili sa negativnim predznakom, kada se radi o glavnim adutima rock scene moje mladosti. Richie Havens svojim istančanim folk stilom uvijek je bio posebnost i s vremena na vrijeme zadivio je sve i publiku i kritiku. Album Nobody Left to Crown nije ništa spektakularno, ali svojom formom i sadržajem daleko je od mnogih drugih trenutačno daleko mlađih i trendovski afirmiranijih glazbenika i bendova.

Hits 626