Edition date Lipanj 2014
Država US
Etiketa Prestige/Folklore
Catalog Number FLR 35526-02
Edition details Datum objave: 5.6.2014. Produkcija: Ben Harper.
Tags Ben Harper Ellen Harper Prestige/Folklore Folk

Otprilike pola diskografije Bena Harpera, 44-godišnjeg kalifornijskog blues-rock-reggae-soul-folk kantautora čija karijera traje već 20-ak godina, čine kolaboracije s drugim glazbenicima. I dok mu je prošlogodišnja, prilično neobična suradnja s usnoharmonikašem Charlijem Musselwhiteom donijela blues Grammy, ovogodišnja kolaboracija s majkom Ellen bez problema bi mu mogla donijeti county, folk, americana, american roots ili koji već Grammy. Ne možete vjerovati koliko kategorija ta nagrada ima (ovogodišnja brojka je 82), no koja god kategorija ili žanr bio u pitanju, bitno je samo da je glazba dobra. Odmah treba reći da je diskutabilno koliko je Grammy, zapravo bilo koja nagrada struke, uopće relevantna u biranju kvalitetne glazbe (khm, Porin), pa ako ovaj album ništa ne osvoji te prođe nezapaženo u očima šire javnosti, to ne negira činjenicu da su majka i sin Harper napravili prilično dobar album.

Priča ide ovako: roditelji Ellen Harper sredinom prošlog stoljeća osnovali su Folk Music Center u Claremontu. U centru, koji je ujedno i prodavaonica raznoraznih instrumenata i neka vrsta muzeja povijesti glazbe, 3 generacije obitelji Harper odraslo je i radilo je za dobrobit i očuvanje američke narodne glazbe. Video uradak na službenim stranicama Bena Harpera predstavlja Folk Music Center kao Benov drugi dom u kojem je naučio i usavršio svoj zanat glazbenika te objašnjava proces nastanka ovog albuma. Teško je s gitarom u ruci i majkom s desne mu strane, pričajući o albumu stvorenom iz ljubavi ne zvučati nevjerojatno sladunjavo, ali dobro, ipak su to Amerikanci.

Tematika cijelog albuma je prilično očekivana, ako u obzir uzmemo povezanost dvoje autora i sam naziv albuma; tekstovi o ponekad teškom životu i odrastanju u domu punom ljubavi te prisjećanje na uspomene iz istog. Začudo, ništa od toga ni u kojem trenutku ne zvuči kao pričam-ti-priču i nema ni traga nekoj patetičnosti, što bi možda očekivali od derivata countryja ili ako samo pogledate naslove pjesama. Sve pjesme imaju u sebi određenu dozu melankolije i nostalgije, svaka na svoj način; to je doprinos folk dijela zvuka ovog uratka. Nema ni traga električnim instrumentima – jedini prodoran i donekle iritantan zvuk na albumu (ako ne volite contry, naravno) je bendžo u pjesmi «Farmer's Daughter» i glas Ellen Harper u svim pjesmama – sve ostalo je uronjeno u jednoličnu nakupinu akustičnih gitara, akustičnog basa, bubnjeva čiji zvuk jedva možete razaznati te poželite bubnjaru viknuti da koji put udari pošteno o taj bubanj, uz pokoju dionicu prepoznatljive slide gitare Bena Harpera i uvijek prisutan te nevjerojatno uspavljujući vokal istog vlasnika. Najživahnija pjesma na albumu, «A House Is A Home», odlično je stavljena na početak albuma kako bi ostalih 30-ak minuta mogli u miru i bez ometanja razmišljati o čutim tegobama američke srednje klase druge polovice dvadesetog stoljeća.

Iako bi pažljivi čitatelj u prethodnih nekoliko rečenica mogao razaznati određene neprijateljske osjećaje ka albumu «Childhood Home», i premda je to do neke mjere i opravdano, autorova nesklonost country-folk i americana glazbi nikako ne bi trebala predstavljati prepreku da navedenom albumu da vrlo dobru ocjenu te preporuči ovaj album svakom ljubitelju country-folk glazbe, a možda i nekome tko jednostavno želi zaspati.

Vilim Ivančan

Hits 1226
Get Up! « Get Up! Ben Harper Albumi Kronologija Call It What It Is » Call It What It Is