Length 1:44:23
Edition date Srpanj 2015
Etiketa Provogue
Catalog Number PRD 7467 5
Edition details objavljeno: 24.7.2015.; izvršni producent: Stefani Scamardo; producent: Warren Haynes; snimano: 2014. - 2015. Barber Shop Studios; Posvećeno Brianu Farmeru.
Tags Stefani Scamardo Warren Haynes Provogue

Svaki put kada se nađem pred novim materijalom Warrena Haynesa, prilazim mu s velikim respektom i redovito ostanem bez teksta. Dvostruki album "Ashes & Dust", odrađen s Railroad Earth, još je jedno istinsko iznenađenje kada je u pitanju ovaj izvanserijski glazbenik.

Nakon 35 godina karijere, nakon doista istinskih glazbenih bisera i opusa s The Allman Brothers Band, Gov't Mule i Grateful Dead, ali i solo radova, Warren se vratio kući, u planine Appalachian, u studio na suradnju s iznenađujućim akustičnim jam-bandom Railroad Earth na albumu kojim kao da naglašava da za njega nema apsolutno nikakvih glazbenih  nepoznanica. Ovaj put to je folk glazba, folk-rock, to je bluegrass i hillbilly glazba.

Oduvijek sam preferirao gitaristički stil ovog meni zaista posebno dragog gitarista, čovjeka koji je bez ikakve dileme uskočio i bio druga zamjena legendarnom Duaneu Allmanu. Naravno, to mogu samo oni koji posjeduju neospornu kvalitetu i virtuoznost, a Warren je upravo takva osoba i takav glazbenik. Jednako tako, neosporno je da je Warren znalački iskoristio vrijeme provedeno u Allman Brothers Bandu i tako stekao neprocijenjivo glazbeno i prezentacijsko iskustvo. A onda Warren Haynes i Allen Woody 1994. osnivaju bend Gov't Mule, koji je svakako sušta suprotnost radu u Allmanima. Pored toga, ili bolje napisati, paralelno s tim, Warren djeluje i samostalno i radi sa zaista velikim brojem glazbenika i možemo ga čuti u brojnim fenomenalnim kombinacijama. Kao i uvijek, a osobito u njegovim solo radovima, primarna je gitara, no sada, na albumu "Ashes & Dust" ona dobiva još jednu dodatnu dimenziju u prezentacijskom smislu. Ovdje više nije riječ  samo o energičnosti i eksplozivnosti, već je taj zvuk gitare dobio jednu novu, gotovo ležerniju, opušteniju, suptilniju konotaciju. Ma, naravno, radi se i o akustičnoj gitari, koja je uz ovaj odlični jam-band dobila doista novu svrhu, značaj i sve poprima neku novu, jaču, snažniju, ali i emotivniju razinu. Zapravo, dimenzije ove suradnje imaju nevjerojatan značaj i tko zna što će nam sljedeće Warren ponuditi. Ako baš želite, onako iz srca, mogu napisati da je pred vama zapravo predivan novi album odsviran uživo u studiju, bez ikakvih uljepšavanja i dugotrajnih peglanja.

"Ashes & Dust" predstavlja  izuzetan spoj glazbenika različitih glazbenih usmjerenja, a opet svi oni teže ka istom cilju: svirati glazbu koju vole i u kojoj se odlično osjećaju. Baš zato ovdje glazbenici mogu sebi tako iskreno i zdušno dati oduška.

Osebujni Warren Haynes oduvijek je garantirao izuzetnu svirku, još tamo iz vremena kada je svirao sa The Allman Brothers Bandom, no činjenica je da Warren čak nije oduvijek preferirao gitaru već je bio pjevač u bendu kojeg su činili njegova starija braća. Pod njihovim utjecajem dobio je na tacni i Stonese i Beatlese i sve što ide uz to. No, kao šestogodišnji dječak bio je očaran pjesmom "The Sounds Of Silence" i volio je pjevati. Shodno tome bio je fasciniran soul glazbom, zvukom Motowna i Memphisa. Svoje vokalne utjecaje tražio je u soul izvođačima kao što su Smokey Robinson, Diana Ross, Otis Redding i Wilson Pickett, no najveći utjecaj i uzor bio mu je pjevač Levi Stubbs iz The Four Topsa.  Isto tako, Warren voli isticati da je glazbu B.B. Kinga volio i prije nego što je otkrio blues. Gitaru je počeo upoznavati s 9 godina, da bi s 12 već ozbiljnije prionuo vježbanju, daljnjem učenju i savladavanju tehnike sviranja. Warren ne krije da mu je prvi gitaristički uzor legendarni Eric Clapton, pa stoga ne čudi njegovo oduševljenje glazbom Creamovaca, Derek And The Dominoes, Hendrixa...,  što je opet u konačnici imalo velikog značaja prigodom njegovog dolaska u Allman Brothers Band.

Na snimanju su, uz Warrena Haynesa (električne, akustične i slide gitare, vokali, produkcija), kao Railroad Earth, sudjelovali: Tim Carbone (violina), John Skehan (mandolina, bouzouki i klavir), Andy Goessling (akustična i National steel gitara, bendžo i klarinet), Andrew Altman (kontrabas i električni bas), Carey Harmon (bubnjevi) i Todd Sheaffer (vokali, akustična gitara). U studiju su još bili i: Grace Potter (vokal na 8), Shawn Colvin (vokal na 10), Mickey Raphael (usna harmonika na 10), oteil Burbridge (bas na 11) i Marc Quinones (bubnjevi i udaraljke na 11, udaraljke na 9). Oni su zaslužni što možemo čuti odlične tonske zapise istinski 'ufurane' ekipe, koja zrači svojom svirkom i osjećajem zna stvoriti pravu 'furku'. Ako bih ovdje i sada trebao izdvojiti pojedine izvedbe onda su to svakako "Coal Tattoo", obrada "Gold Dust Woman" Fleetwood Mac, gdje se tako dojmljivo sudaraju vokali Grace Potter i Warrena, zatim "Spots of Time", skladba u kojoj je Haynes udružio nekadašnje članove Allman Brothersa, a tu je i meni posebno draga prva pjesma "Is It Me Or You", koja me podsjeća na ugođaj albuma "Desire" Boba Dylana, pa prpošna "Company Man", ponovno sjajna stvar "Beat Down The Dust", vrlo dojmljiva "Wanderlust", elegična "Hallelujah Boulevard", a kraj prvog diska obilježava još jedna briljantna pjesma, "Word On The Wind".

Drugi disk donosi nam četiri demo snimke i live-verziju pjesme "Hallelujah Boulevard". Nema se tu što posebno dodati, to je poslastica koju samo istinski rock znalci i svi oni koji vole modernu glazbu, koji su uz nju rasli, mogu razumijeti i prepoznati.

Hits 1023