Length 49:18
Edition date Kolovoz 2021
Etiketa Spice Rack
Catalog Number SR-101-53
Edition details objavljeno: 1.8.2021.
Tags Rodney Jordan Christian Fabian Spice Rack

Dvojica kontrabasista zajedno, istodobno, bez pratnje – rijetka je to situacija, ali i opasna ako se ne radi o vrhunskim glazbenicima. U takve situacije upuštali su ze samo najveći. Ovakva suradnja ne iziskuje samo vrhunske instrumentaliste nego i glazbenike koji osjećaju prostor, koji znaju komunicirati, koji znaju solirati i svirati u pratnji, koji razumiju pravila suradnje i znaju kako se glazbeno prožimati. Kontrabasisti Rodney Jordan i Christian Fabian nisu se u tu avanturu upustili bez pokrića. Fascinantno je kako donose teme standarda, s osjećajem za melodije i ritam, bez obzira sviraju li pizzicato ili arco, kao da sviraju violončela. Svima poznate skladbe kao što su “My One and Only Love”, “Body and Soul” ili “Just For You” izvode s razumijevanjem, kao da ih pjevaju. Druga važna uloga je improvizatorska, a oni su sjajni improvizatori. Kvalitetu je prepoznao i legendarni kontrtabasist Ron Carter čiju su izjavu otisnuli na CD-u: “Slušateljima, ovaj CD je divan primjer kako ova dvojica mogu stvarati sjajnu glazbu!!” Izvode i dvije spontane improvizacije pod nazivima “Conversation #4” i “Conversation #1 te još nekolio autorskih, ali i skladbe “Despiritu #2” i “Despiritu #4” koje je osmislila Hildegard von Bingen, opatica koja je u dvanaestom stoljeću živjela u jednom njemačkom samostanu. Nizovi tonova, kako ih se naziva, bili su dizajnirani tako da liječe ljude tonalitetom. Naime, cijela ploča je snimljena u A=432hz, standardu. Vjerovalo se da ovo ugađanje ima ljekovito djelovanje na tijelo slušatelja. S tom mišlju su Jordan i Fabian osmislili ovu ploču, dodavši meditativne razgovore zasnovane na jazzu. Kao kontrast mainstream izvedbama neke su ostvarene suvremenim pristupom kroz istraživanje zvukova. Fascinantno ih je, primjerice, čuti kako pristupaju zvuku podsjećajući na velikog Charliea Hadena koji je delikatnim pristupom sviranja gudalom oponašao glasanje kitova.

Hits 803

Umskiptar Umskiptar
Burzum