Length 42:21
Edition date Listopad 2021
Etiketa Blue Note
Catalog Number B003407602
Edition details objavljeno: 15.10.2021.; producent: Leon Michels
Tags Blue Note Norah Jones Leon Michels

Teško mi je bilo za povjerovati da u svojoj prebogatoj karijeri, dugoj više od dva desetljeća, Norah Jones tek sada, u svom osmom studijskom izdanju, objavljuje prvi album božićnih pjesama. Nekako sam u podsvjesti bio uvjeren da je taj dio posla već ranije odradila. Ipak, ispostavilo se da nije. No nije joj taj dio glazbenog svijeta stran, imala je tijekom svojih profesionalnih godina božićnih singlova i suradnji, kao što su one u pjesmama "Home for the Holidays" i "Baby, It's Cold Outside" pa je možda nekima, baš kao i meni sada, bilo razumljivo da je takav album odavno objavljen i da postoji u diskografskom svijetu.

Norah Jones na ovom albumu nudi miks autorskih i "posuđenih" pjesama, interpretiravši ih na svoj standardan način, s glasom i klavirom u provom planu dajući cijelom uratku svoj prepoznatljiv otisak. Glede obrada, interesantno je izdvojiti snenu i u havajskim tonovima uljuljanu "Winter Wonderland", aranžiranu baš na način koji, osim tekstom, ne odaje dojam da se radi o prigodnoj i jednoj od najpoznatijih božićnih pjesama. Druga iz tog ešalona je simpatična "Christmas Don't Be Late", poznata i kao "The Chipmunk Song". Iako radikalno promijenjena, do potpune neprepoznatljivosti, pjesma je iz šaljive i vrckaste tranformirana u zavodljivu i koketnu i tako dobila na šarmu.

Među obrade vrijedne izdvajanja uvrstio bih i "Christmas Time Is Here" (izvorno snimljenu 1965.), pjesmu koju je Norah Jones obogatila stilom i određenom dozom ekstravagance, te "White Christmas" kojoj je dala simpatičan "jazz bar" šmek.

Oko polovicu pjesama na albumu krase autorski uratci Jonesove i u njima kombinira jazz pa čak pomalo stidljivo i gospel ("Christmastime") te sebi svojstven sanjivi jazz-pop. Uostalom, po ovom potonjem je i postala te ostala prepoznatljiva pa je i sasvim logično da se kao ugođaj provlači u većoj mjeri cijelim albumom. A nije li baš ovakva vrsta albuma i najsretnija za plasiranje sanjivog jazz-popa? Čini se da je pa će svi obožavatelji njezinog djela biti prezadovoljni ovim studijskim albumom jer, ipak, nije riječ o tipičnom božićnom albumu sa zvončićima i svim onim glazbenim začinima po kojima i bez teksta možemo razlikovati božićne od svih drugih pjesama. I baš po tome je ovaj album drugačiji. Kada bi se oduzeo tekst pjesama u priličnom broju njih teško da bi prepoznali božićne pjesme. No, kombincija teksta i profinjene glazbe stvara onaj lijepi božićni ugođaj, onu toplinu kojom zrače sva dobra božićna (studijska) izdanja, a ovo je jedno od takvih.

Dragutin Andrić

Hits 812
Begin Again « Begin Again Norah Jones Albumi Kronologija