Length 57:01
Edition date Kolovoz 2021
Etiketa Samostalno
Catalog Number -
Edition details objavljeno: 19.8.2021.; miks i master: Martin Drennan; snimao John Walsh 26.4.2021. u Noreside Music Studiu
Tags Adam Nolan Trio Martin Drennan John Walsh

U povijesti jazza poznate su trio formacije sa saksofonistom, kontrabasistom i bubnjarem, bez harmonijskog glazbala, ali to su uglavnom bili kratkotrajni projekti. Radili su to Sonny Rollins, Branford Marsalis, Kenny Garrett, Joshua Redman, a još više mnogi saksofonisti koji djeluju na području free jazza. Jedan od njih je Adam Nolan, alt saksofonist koji živi u Kilkennyju u Irskoj. “Prim and Primal” je njegov četvrti album. Prethodili su “This Is Irish Jazz”, “It Is What It Is” i “The Great Conjuction”. Sve ih je snimio u spomenutoj trio formaciji koja mu najviše odgovara u tumačenju glazbenih zamisli. Na novom uz njega sviraju kontrabasist Derek Whyte i bubnjar Dominic Mullan. Radi se o trojki koju proglašavaju kremom irskog free jazza. Iako Coltraneovac po svjetonazoru, a nadahnjivao se i Ornetteom Colemanom, Anthonyjem Braxtonom, Bobbyjem Watsonom i Samom Riversom, Nolan nastoji razvijati taj glazbeni izričaj u kojem je glavno pravilo – sloboda. Glazbeni razgovori koji ovi instrumentalisti vode u trenutku izvedbi odvijaju se potpuno spontano, bez pripreme, iako stvarna priprema dolazi iz dugogodišnje suradnje, mnogobrojnih zajedničkih koncerata na kojima se glazbenici najbolje upoznaju i nauče međusobno prožimati. Naime, u takvom načinu glazbenog izražavanja, koji iziskuje iznimnu koncentraciju, osluškivanje i brze reakcije, suradnici ne mogu sakriti svoj stvarni karakter, nemaju vremena razmišljati o tome. U tim trenucima oni se u potpunosti razotkrivaju. Ono što čujemo zasnovano je na istini. Zato su, iako je kao autor svih skladbi na albumu naveden Nolan, one zapravo zajedničko djelo svih članova.

Hits 1159

So Many Me So Many Me
Michael League