Dodano Nedjelja, 16 Listopad 2011
Length 1:17:04
Edition date Lipanj 2011
Etiketa Aquarius Records
Catalog Number CD 372-11
Edition details Produkcija: Tamara Obrovac & Aldo Spada. Snimano: rujan 2008, miksano i masterirano - ožujak 2011. - HRT Radio Pula Studio, Croatia.

Jazz kao razmjerno nepopularan žanr rijetko kad na površinu izbacuje izvođače koji ostvaruju opću prepoznatljivost. To se možda događa u slučaju klasika (svi se rado pozivaju na Ellu Fitzgerald ili Ninu Simone), ali u slučaju moderne glazbe najbolji put prema glazbenoj anonimnosti je da se bavite jazzom. Tamara Obrovac ga još kombinira i s etnom. Čudno je stoga da je u Hrvatskoj, ali i u ostatku svijeta (internacionalne lovorike govore tome u prilog), Tamara Obrovac ne samo prepoznata, nego i, u slučaju Daleko je... dio opće kulture.

Svojom osebujnom ličnosti, karakterističnim glasom i pamtljivim melodijama dobro se udomaćila među pripadnicima domaće alternativne scene, iako im možda žanrovski ne odgovara. Ipak, novi album predstavlja žanrovski zaokret, mnogo kriptičnije djelo koje možda neće oduševiti ranije masovne Tamarine poklonike koji su od nje navikli na uhu lakše prihvatljiviji sadržaj. Radi se o kombiniranju klasika i etna (uz jazz, naravno), ali ovaj put u značajno kompleksnijim i izazovnijim aranžmanima.

Madirosa je izmišljena Tamarina riječ, a predstavlja njenu viziju Mediterana. Novu viziju je zasigurno vrijedno pozdraviti – južni krajevi su i previše okaljani primitivnošću, diskografijom Tončija Huljića i lošim sapunicama – no pitanje je koliko će ta vizija, za razliku od ostalih Tamarinih djela, biti prepoznata.

U ovom eksperimentalnom djelu, Tamarin doprinos je vrhunski sa strane njenog fantastičnog vokala, no aranžmanom je, iako izazovan, ponekad uistinu teško podnošljiv. Iznimno dugo djelo (skoro pa sat i dvadeset) ne funkcionira toliko dobro kao cjelina koliko kao složenac različitih aranžerskih rješenja (potpisuje ih sama Obrovac) i vrludanja između melodičnosti i amelodičnosti, različitih tempa i dinamika zvuče dobro kao zasebne stavke, no ne i kao samih albuma, pa i pjesama. Ponajviše je to vidljivo u novoj verziji Daleko je... koja je znatno inferiornija originalu upravo zbog svoje prerazrađenosti (jedanaest minuta je u pitanju). Slična stvar se događa i s naslovnom Madirosom.

Novi Tamarin album predstavlja iznimno djelo i interesantan zaokret u opusu autorice, no željena mediteranska ambijentalnost nije postignuta zbog prenatrpanih aranžerskih rješenja. Tamarina kreativnost je neupitna, no manje bi u ovom slučaju dalo mnogo više.

Ivan Glazer

Hits 1078
Daleko je (it`s far away) « Daleko je (it`s far away) Tamara Obrovac Albumi Kronologija