Albumi

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Svi 2020
Format Kompilacije
Vrsta / Hard rock / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / Heartland Rock
Dodano Četvrtak, 23 Srpanj 2020
Žanr Rock
Length 1:40:04
Broj diskova 1
Edition date Svi 2020
Država Europa
Etiketa Columbia/Legacy
Edition details objavljeno: 15.5.2020.
Tags Bruce Springsteen Columbia Sony Legacy

Review

Kazali su za njegove početke da je on soul pjevač sa pseudo Spectorovskom produkcijom, da je njegov zvuk šablona Bon Jovija, a onda je mišićavim gitarskim zvukovima, dramatskim zvukom bubnja, te introm u „Backstreets“ i „Jungeland“ natjerao i najokorjelije muškarce na plakanje. To je bio njegov početak kojim je pokrenuo lavinu, stekao reputaciju nezaboravnih živih nastupa punih sonične sofisticiranosti i lirske jednostavnosti.

Nije Bruce mimoišao u svom radu ni brigu za male sredine u kojima je zastupljena nezaposlenost, prigušeno nasilje, bezilzlaznost te gotovo endemski zločin (album „Nebraska iz 1982). Bile su to kako kaže sam Bruce mračne priče za laku noć.

Eponimni album „Born in the USA“ iz 1984 bio je za autora veliki izazov zadržavanja idealizma nakon gubljena nevinosti, no nepobitna je činjenica da album posjeduje srce i dušu uveliko naslonjenu na gitarski zvuk Duanea Eddyja, baršunasti glas Roy Orbinsona, veličanstvenu buku koju je znao producirati Phil Spector.

Nije sporno da je u akustičnoj „Tunnel of Love“ (sa istoimenog albuma iz 1987) Bruce uspostavio link sa ostavštinom Woody Guthriea.

Album „The Rising“ iz 2002 pokazao je da autor njegove karizme, iskustva bez otrcanih i osvetničkih motiva autoritativno može himnički pjevati o 9/11, datumu trajnom zapisanom u povijesti SAD na nivou jednog glazbenog magistra.

„Wrecking Ball“ bio je njegov bojni poklič, opravdana i ljutita reakcija na nepravdu, divlji kapitalizam, zgaženu srednju klasu, nepozivanje na odgovornost – ukratko nastojao je raskrinkati demokraciju. Bio je to po Bossovim riječima jedan od njegovih najsnažnijih albuma s velikim očekivanjima.

„Western Stars“ objavljen prošle godine bio je Bossov homage nacionalnim glazbenim korijenima na kojima se razvijala američka glazbena povijest.

Eto, to je bila dajđestirana šetnja kroz lik i djelo Bossa.

Jedan od njegovih najfriškijih doprinosa prevladavanju ove dosadne, opasne pandemije kojoj se kraj ne nazire tako skoro ostvaren je kroz „novu“ zbirku brojnih zapisa njegovih nastupa u živo diljem svijeta i nosi naziv „Songs of Summer“. Nastavak je to serije živih svirki pod nazivom "The Live Series" u kojoj nalazimo: „Songs under cover“; „Songs of the road“; „Songs of friendship“; „Songs of hope“; „Songs of love“; „Songs from around the world“.

Drugi doprinos ostvaren je kroz „zajednički živi“ nastup sa bendom Dropkick Murphys u bostonskom Fenway parku na kojem im se Boss pridružio iz svoje baze u New Jerseyu.

Reprezentativan je ovo, ujedno i prepoznatljiv sadržaj uvijek neponovljive atmosfere sa bilo kojeg njegovog koncerta u kojem nikada ne štedi sebe, svoj bend (E Street band – naravno), ali niti publiku koja mora ići na visinske pripreme kako bi izdržala njegove u pravilu maratonske koncerte koji se znaju protegnuti i na više od 4 sata sa detaljno razrađenim programom i narativnim dodacima. Album je ovo na kojem rock u svom najogoljenijem izdanju stanuje od korica do korica. Izuzetak je totalno akustična „Racing in the street“ u kojoj Bossov uvjerljiv vokal biva podcrtan prekrasnom klavirskom pratnjom.

Majstor animacije publike svoje umijeće pokazao je naročito u veseloj „Girls In Their Summer Clothes“ snimljene u Banknorth Gardenu u Bostonu kada je istu posvetio svim djevojkama Massachusettsa uz njihovo frenetično odobravanje i zborsko pjevanje.

Zanimljiv je uvrštaj Bruceove pjesme „Blinded by the Light“ sa njegovog prvijenca „Greetings from Ashbury Park“ , a čija je obrada Manfred Mann' s Earth Band iste dovela na prva mjesta na top listama. Mnogi smatraju da pjesma govori o konzumiranju opijata – marihuane i kokaina.

Zajednički nazivnik ove zbirke starih pjesama prvenstveno je poslovično odlična svirka provjerenih glazbenika, profesionalan, gotovo studijski zvučni zapis u kojem se detaljno razabire uloga svakog instrumenta u pomalo izmjenjenim aranžmanima u odnosu na originale. I nije bitno koje su pjesme odabrane za ovaj sadržaj, iz svake nedvojbeno uvijek izvire Bossova vitalnost, neukroćena energija i mašta.

Ne spomenuti „njegov“ E Street band u originalnoj postavi: Garry Talent (bas), Max Weinberg (bubnjevi), Roy Bitten (klavir), Danny Federici (klavijature), karizmatski Clarence Clemens (saksofon) bivši član James Browna, te Steven Van Zandt (gitara) bila bi neoprostiva pogrrška u bilo kojem osvrtu vezanom za Brucea.

Iako je snimljen na raznim lokacijama diljem SAD (Boston,San Francisco, NY (nezaobilazni Ashbury Park), Los Angelesu, ali i Horensu (Danska), Londonu (Wembley), Croke Park Stadiumu (Dublin), te Helsinkiju (Olyimpiastaduim) te u različitim vremenskim intervalima album može proći kao kompaktna cjelina, gotovo kao jedan od reprezentativnih podsjetnika na Bossov veličanstveni opus, iako nisu zastupljene brojne uspješnice koje imaju poziciju centralnog mjesta na njegovim nastupima u živo.

Album završava dugometražna, koncertu prilagođena „Jungleland“ koju, bi s nepatvorenim odobravanjemi neskrivenim osmjehom popratio Clarence Clemens da je kojim slučajem može čuti.

Đorđe Škarica

Hits 607
Chapter and Verse « Chapter and Verse Bruce Springsteen Kompilacije Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42