Dodano Petak, 22 Travanj 2011
Length 38:48
Edition date Listopad 2005
Država UK
Etiketa EMI / Dallas Records
Edition details Producent: Rob Schnapf.

Kada sam već pomislio da ove godine ništa od njihovog novog albuma, Starsailor su objavili svoj treći studijski album i ugodno me iznenadili. No dobro, bit ću iskren i reći da pri ocjeni ovog ili bilo kojeg drugog njihovog albuma ne mogu i ne želim biti objektivan.

Razlog je vrlo jednostavan. Zaljubio sam se u njihovu glazbu na prvo slušanje albuma Love is Here, a ta ljubav nastavlja se i traje i na najnovijem njihovom uratku nazvanom On The Outside. Kada bih usporedio ovaj album sa prethodna dva rekao bih da ono što su Starsailor snimili na prvom albumu nema gotovo nikakvih dodirnih točaka sa On The Outside jer je riječ o sasvim dva različita raspoloženja, dva sasvim različita ugođaja. Kao da su prvim albumom željeli pripremiti teritorij za svoj dolazak. Lagan album sa pregršt ljubavnih pjesama očita je suprotnost onome šta su Starsailor "proizveli" na najnovijem izdanju. S druge strane kada bih u opreku ovom albumu postavio Silence Is Easy mogao bih zaključiti da On The Outside dolazi kao logičan nastavak drugog albuma dovršavajući započeto.

Prva skladba na albumu nosi naslov In The Crossfire, riječ je o stvari koja je skinuta kao prvi i najavni singl albuma. Energična, čvrsta stvar sa snažnim refrenom popraćenim moćnim riffom koja kao da će svakog trena iskočiti iz vaših zvučnika, idealna je pjesma za otvaranje. Međutim, konkurencija ovoj pjesmi je bila žestoka. Posebice u skladbama poput revolucionarne Faith, Hope, Love sa blagim U2 utjecajem ili pak Keep Us Together u kojoj utjecaj U2 snažno dolazi do izražaja. Keep Us Together prava je "radijski hit" pjesma koja je vjerojatno i stvarana da bude jedan od budućih singlova. Ona spada u onaj rang pjesama za sve situacije s kojima se ljudi vole poistovjećivati, koje slušaju u autu spuštenih prozora ili krovova, koje pjevaju dok su sretni.

Kao jednu od opakijih stvari na albumu moram izdvojiti Counterfeit Life koja pršti od distorziranih rifova i iživljavanja na bubnjevima povezanih jedinstvenim glasom James Walsha. I Don't Know What Love Is pjesma je koju sam uz Way Back Home vjerojatno najviše puta poslušao. Dok u prvoj skladbi dominira čvrsta ljubavna poruka druga stvar je prožeta i obilježena naglašenim i savršeno uklopljenim hammond organ dionicama.

Kada sam na početku teksta rekao da sa prvim albumom nema gotovo nikakvih dodirnih točaka možda sam se malo istrčao, a demantiraju me skladbe White Light i Jeremiah koju je Walsh posvetio umrloj mladosti. Napomenut ću još da je čitav album sniman u Los Angelesu, a producirao ga je Rob Schnapf poznat po suradnji sa Beckom. Specijalno izdanje albuma On The Outside kao dodatak sadrži DVD sa koncertnim izvedbama pjesama In My Blood, Tie Up My Hands i Silence Is Easy snimljenim u Somerset House, zatim spot pjesme In The Crossfire te kratki film o snimanju albuma On The Outside. Nadasve zanimljiv dodatak.

Toplo bih preporučio posjedovanje ovog albuma i konzumiranje u većim količinama jer svakim slušanjem album vam se podvlači sve više i više pod kožu i baš kao tetovaža s vremenom postaje sastavni dio vas. Čime zaključiti ovu recenziju nego onim čime sam i započeo.. ljubavlju.. kako je Walsh otpjevao "I don't know what love is but I thik I have It!!"

Dragutin Andrić

Hits 495
Starsailor Albumi Kronologija All The Plans » All The Plans