Length 1:11:22
Edition date Listopad 2008
Etiketa Croatia Records
Catalog Number CD 5798958
Edition details producenti: Vlatko Stefanovski i Mite Dimovski; snimano: prosinac 2007./siječanj 2008. - Esoteria Sound Studio, Skopje
Tags Croatia Records Vlatko Stefanovski Mite Dimovski Damir Imeri Jan Akkerman

Kokoška, Devetka, Aber Dojde Donke itd. samo su neki naslovi pjesama koje su proslavile jednog od ponajboljih gitarista ovih prostora …ili ako hoćete samo malo šire onda je to ex-Juga, odnosno Balkan. U vrijeme kada su svi svirali svugdje, Vlatko Stefanovski, sa svojim bendom Leb i sol, bio je ovdje uvijek rado viđen i slušan glazbenik. I dan danas u bilo kojoj kombinaciji da svira Stefanovski izaziva bitne glazbene pokrete. Zadnji puta kada je nastupio u Zagrebu sa originalnom postavom Leb i sol, dečki su zaista zvučali izuzetno snažno, samouvjereno i što reći osim… kapa dolje.

A onda dolazi do razmimoilaženja ii iako Stefanovski tvrdi drugačije, album Thunder From A Blue Sky, svojevrsni je rez koji mora odvojiti njega od ostaleih Nakon dugo vremena konačno možete naći ovaj album i kod nas u prodaji.

U 72 minute Vlatko Stefanovski Trio feat. Jan Akkerman & Damir Imeri na albumu Thunder From The Blue Sky odaje neku svoju zahvalnost, poštovanje jednom od najzahtjevnijih glazbenih stilova. Da, mnogi se kunu u to… da je bluz ishodište svega, da je to povratak korijenima itd., ali da li je to baš tako?

Svi mi koji smo navikli slušati Vlatka kako odlično praši svoju fuziju etno-jazz/rocka teško da ga toliko možemo prihvatiti kada je u pitanju bluz. Da se odmah razumijemo, ne radi se tu o njegovom neznanju ili bilo čemu sličnom, tu se jednostavno radi o Vlatkovoj percepciji bluza. Njegova gitara besprijekorno svira poznate bluz standarde i to je apsolutno o.k. No, slušajući album prvenstveno sam dobio slijedeću poruku: ovdje Vlatko Stefanovski sa svojim bendom, nama su se pridružili veliki Ian Akkerman i klavijaturist Damir Imeri, sviramo Vam 15 tema koje nemaju veze sa svime što sam do sada radio. I to je to.

Idemo to raščlaniti : Vlatko – izvrsni gitaristički čarobnjak, uz pratnju odlične ritam sekcije: Dejan Milosavljević na bubnjevima i ?oko Maksimovski na basu uz pripomoć specijalnih gostiju: Jan Akkerman – gitare i Damir Imeri na B3 Hammond orguljama i klavijaturama snimili su dobar album sačinjen od poznatih bluz pjesama. Sve to smo već puno puta čuli u mnogobrojnim izvedbama brojnih glazbenika, pa je tako album Thunder From The Blue Sky, ipak samo jedan u nizu albuma, kojim pojedini glazbenici dočaravaju svoju viziju prezentacije bluza. A tek potom dolazi pitanje čemu sve to ?

S obzirom na neko moje dosadašnje iskustvo, imam pravo dati neki svoj osvrt na ovaj album. Njegov je osnovni problem taj što bez obzira na sve nema nekog značajnog emocionalnog i uzbuđujućeg efekta. Album sam preslušao više puta ali nažalost, u meni se nije dogodilo baš ništa. Naime, ono čemu služi bluz je njegov utjecaj na slušatelja, kada on svojom tematikom direktno inervira perceptore, koji imaju temeljnu zadaću izazvati onaj poznati osjećaj prolaska "tihe jeze" kroz kosti i tijelo, te kada nam dlake na tijelu krenu "na juriš". Nažalost, Vlatko, uz dužno poštovanje, ovdje je to izostalo.

Razlozi za to prvenstveno se očituju u našoj naviknutosti na Vlatkovu gitaru u drugačijem svjetlu. Njegov gitaristički rukopis vežemo uz najjasniju i najtopliju prezentaciju južnjačkih, makedonskih ritmova, njegova vrhunska fuzija etna i jazz/rocka oduševljavala je brojne generacije i to je to. Čak, ni nazočnost velikog gitariste Ian Akkermana (ex- Focus) nije ništa promijenila. Što više, ni na albumu a još i manje na koncertu u Aquariusu Ian Akkerman nije baš briljirao, no nije to ni bitno jer je tu veliki Vlatko Stefanovski, koji je pokrpao ama baš sve rupe.

No, bez obzira na to na kraju moram istaknuti sljedeće izvedbe, koje su zaslužile da ih se posebno naglasi: već uvodna Amazing Grace, ocrtava temelje suradnje a ne natjecanja Stefanovskog i Akkermana, a pored toga tu su još i What"d I Say, Texas Flood, Dizzy Fingers i I"m So Glad. Posebna priča je naslovna skladba Thunder From A Blue Sky gdje je Vlatko onaj pravi, onakav kakvog ga mi svi znamo.

Na kraju, još jednom želim istaknuti da je album dobar, ali ipak malo previše "čist i opran", tako da je onaj svima poznati "blues mojo" izostao. No, to nikako ne znači da album nije zaslužio biti dio naše kolekcije, dapače.

S obzirom da se dugi niz godina bavim bluzom, mogu slobodno, mirna srca napisati slijedeće. Preporučam li album Thunder from the Blue Sky? Apsolutno da, i to svima …no, koliko će ga tko slušati to je stvar osobnog odabira i u to se zaista ne želim miješati. Osobno, to neću činiti baš prečesto.

Hits 501
Treta Majka « Treta Majka Vlatko Stefanovski Albumi Kronologija Seir » Seir