Length 36:29
Edition date Siječanj 1970
Etiketa Columbia
Catalog Number KCS 9914
Edition details Datum objave: 26. 1. 1970.; Snimano: studeni 1968. i studeni 1969.; Produkcija: Paul Simon, Art Garfunkel i Roy Halee

Bridge Over Troubled Water, Simon & Garfunkela zasigurno je jedan od najprodavanijih albuma desetljeća. Sa svojih nepunih 37 minuta obilježio je sedamdesete godine.

U cijeloj ovoj priči o najznačajnijim albumima legendarnih Simon & Garfunkela,album Bridge Over Troubled Water ima počasno i glavno mjesto. Po mnogim glazbenim kritičarima ovo je i njihov najbolji glazbeni uradak, no istovremeno on spada u ono što tituliramo kao esencijalni albumi rocka. Držim da tu neke posebne dileme nema, dovoljno je poslušati pjesme sa albuma i sve će nam postati kristalno jasno. Sam album bio je logičan nastavak njihovog albuma Bookends, no u prvi plan pored mnogih odličnih pjesama sa albuma isticala se upravo naslovna Bridge Over Troubled Water, koja je provela nekoliko tjedana na prvom mjestu najeminentnijih top ljestvica s obje strane Atlantika. Vjerojatno mnogi ni ne znaju što se sve odigravalo vezano uz ovu pjesmu, ali i uz daljnju suradnju ovog legendarnog dua.

Bridge Over Troubled Waterje iznimno snažna pjesma, koja govori o prijateljstvu i požrtvovnosti, ona se ističe svojom duhovnom kvalitetom i izražajnošću i stoga su je otpjevali i izvodili mnogi izvođačiod Elvis Presleyja preko Arethe Franklin do Willie Nelsona.Album je zaista bio odlično komercijalno determiniran (prodan je u više od 5 milijuna primjeraka), no s druge pak strane imao je snažnu društvenu poruku i značaj. Pripremajući ovaj tekst morao sam zaviriti u prošlost i tu sam došao do podataka; da pored naslovne pjesme sa albuma, kasnije su skinuta još 4 velika hita i to: El Condor Pasa, Cecilia, The Boxer i Bye Bye Love. Od 11 skladbi sa albuma pet su postale veliki svjetski hitovi.

Sve to nikako nije moglo spriječiti neminovan raspad ovog dua. Ispod globalno vedrog ugođaja albuma skrivao se narušeni odnos ove dvojice velikih glazbenika. Art Garfunkel, jednostavno nije želio otpjevati pjesmu Bridge Over Troubled Water,godinama kasnije, kada je ova pjesma postala klasik, Paul Simon je požalio što je nije otpjevao sam. Bilo kako bilo, legendarni duo se raspadao i to nitko više nije mogao spriječiti. Razlike su postajale prevelike, a ni Paul ni Art nisu imali volje niti želje da ih prevladaju i uskoro nakon objavljivanja ovog briljantnog albuma, Simon i Garfunkel su se razišli i pošli svaki svojim putem.

Bridge Over Troubled Water je njihov zadnji glazbeni uradak (sniman je od 11. kolovoza do 15. studenog 1969.) i svakako je najuspješniji; ne samo zbog naslovne pjesme, već kompletni album Bridge Over Troubled Waterpoprima i daje njihovu veliku glazbenu i artističku sigurnost, skladateljsku ambiciju i inventivnost (izražajne i osjećajne orkestracije, bučne bubnjeve i uvođenje južno američkih ritmova), koji su dali novi pojam i značaj svemu što su radili.

Nakon njihovog razlaza mnogi su zažalili, možda najviše od svih to je činila diskografska kuća Columbia, koja je u veljači 1970. objavila njihov zadnji album Bridge Over Troubled Water,koji je sa svojih 36 minuta i 46 sekundi doslovno osvojio svijet i stavio ih na tron svjetske rock scene,a da bi istovremeno, taj isti album značio njihov konačni i definitivni razlaz.

Hits 878
Bookends « Bookends Simon & Garfunkel Albumi Kronologija