Length 37:20
Edition date Lipanj 2016
Etiketa Spona
Catalog Number 9094090
Edition details objavljeno: 10.6.2016.; produkcija: Miki Nopling; snimano: studio
Tags Spona Sunnysiders Miki Nopling

Sunnysiders je bend kojeg je okupio nekadašnji basist i usnoharmonikaš Daleke obale, Boris Hrepić – Hrepa. Kako nisam preveliki poznavatelj rada Daleke obale ovo je bila dobra prilika da se upoznam s njihovih deset skladbi u jednom drukčijem ozračju. "10 kartolina s daleke obale" album je, naime, koji u svojoj osnovi donosi taj 'bluesy sound' s blagim ulaskom u 'pop' vode.

Rad Sunnysidersa mi je poznat, no ovakav pristup obradi skladbi svakako je novost na domaćoj sceni i na neki način svojevrsno iznenađenje. Nema sumnje da je ovaj bend sastavljen od iskusnih glazbenika koji su prearanžiranim skladbama, dali potpuno drukčiju konotaciju. Naime, ove pjesme u svoje vrijeme nosile su atribut uspješnica i slušale su ih opće narodne mase. Hrepa i društvo dali su si truda i pred nama su potpuno oživljene kao nove, svježe pjesme. Napominjem da sam samo neke od njih znao od prije ("Od mora do mora", "Tonka", "Ona zbori", "Sušac blues") i da sada sve to ipak zvuči znatno drukčije. Da ne napišem, bolje!

Sunnysidersi su odsvirali ovih deset pjesama Daleke Obale u svom već prepoznatljivom pop blues stilu, pa se nadam da će se ovaj novi glazbeni uradak svidjeti ipak malo širem dijapazonu domaće publike. S druge pak strane, Sunnysidersi su odlučili dati određenu posvetu kako tom vremenu, tako i Dalekoj Obali.

Boris Hrepić - Hrepa se prije nekih šest godina vratio svojim glazbenim korijenima i s pjevačicom i gitaristicom Antonijom Vrgoč, koja glazbeno djeluje kao Ro La, osnovao blues duo Sunnysiders, u kojem sklada, pjeva, svira akustičnu gitaru, ukulele, usnu harmoniku te stomp. Kasnije su im se pridružila još dva iskusna glazbenika. Goran Gubić- Hans na električnoj i akustičnoj gitari jedan je od doajena splitske novovalne gitarističke scene osamdesetih, a danas je renomirani autor filmske glazbe; Igor Paradiš –Šparka, dugogodišnji bubnjar grupe Pips, Chips i Videoclips, na cajonu je i udaraljkama. Naravno, teško da je ovakva ekipa mogla 'fulati', čak štoviše, čini mi se da se ekipa ufurala u malo 'laganije' vode. Na kraju krajeva, ljudi moraju živjeti, plaćati račune i sl.

O svemu sam Hrepa kaže: "Kad sam nakon svih tih godina ponovno zasvirao neke od tih pjesama koje su zauvijek označile moju glazbenu karijeru, shvatio sam koliko su te pjesme dobre i kvalitetne u svojoj jednostavnosti i pitkosti. Taj vremenski odmak te iskustvo koje sam u međuvremenu stekao svirajući i skladajući blues, pomogli su mi da tim dragim pjesmama priđem iz drugog kuta, a da istovremeno sačuvam njihovu jednostavnu i čistu srž." Da, svakako u tome ima puno istine i mislim da je Hrepa vješto izbjegao bilo kakvo nadmetanje s Banom, pa je istim pjesmama dao samo drukčiji štih. Sve ostalo učinila je odlična ekipa pridruženih mu glazbenika.

Svi mi koji znamo što su dosada snimali i radili Sunnysidersi, bili smo skeptični kako će Hrepa posložiti ovaj album i moram priznati, ove pjesme Daleke obale dobile su potpuno novi, svježi i moderniji prizvuk. Hrepin vokal u istinskom stilu Toma Waitsa odlično se sljubljuje s kristalnim vokalom Antonije Vrgoč i, eto, stjecajem okolnosti dobivamo neke 'nove' skladbe u prezentacijskoj formi akustičnog, folk- bluesa, ali i tzv. mediteranskog 'world musica'. Poslušajte, primjerice, pjesmu "Sušac blues" – odličan glazbeni primjer za ovu kvalifikaciju. U najmanju ruku zanimljivo!

Ako ste mislili da ste u bluesu čuli sve, grdno ste se prevarili, a "10 kartolina s daleke obale" upravo to potvrđuje. S poznatim i manje poznatim pjesmama Daleke obale Sunnysidersi predvođeni Hrepom učinili su pravo malo čudo. Naime, glazbena forma je apsolutno drugačija od svega što ste dosada čuli, a povrh svega pjesme su 'bolesno' slušljive i pristupačne za široki dijapazon slušateljstva, a ne samo za poklonike bluesa.

Hits 1207
Licence To Blues « Licence To Blues Sunnysiders Albumi Kronologija Click Play » Click Play