Vrsta Jazz
Dodano Petak, 25 Svibanj 2018
Length 58:30
Edition date Rujan 2017
Etiketa Mulatta Records
Tags Dave Soldier Brad Garton

Fascinantno je bilo gledati, prije nekoliko godina na jednom jazz festivalu, grafički prikaz rada mozga glazbenika tijekom svirke na video zidu postavljenom iza sastava. Taj je multimedijalni događaj bio nešto posve novo i neočekivano: video koji je zanimljiv sam po sebi, svojevrsno umjetničko djelo, a još luđi budući da smo svi u publici znali da promatramo promjene u mozgu izvođača čije izvedbe slušamo na licu mjesta. Pratili smo kako doista nastaje glazba i kako mozak radi. Svi su na glavama imali kape s elektrodama preko kojih su odašiljali signale aktivnosti mozga koji je u tom trenutku bio usredotočen na njihovo razmišljanje o glazbi, koji je procesuirao sve podražaje iz okoline - glazbene, s pozornice. Taj je koncert bio uključen u projekt u kojem su hrvatski neuroznanstvenici istraživali rad mozga glazbenika.

Već desetak godina sličnim se projektom bavi američki glazbenik i neuroznanstvenik Dave Soldier, no on je otišao korak dalje. Podatke do kojih je došao tijekom sličnih opita iskoristio je za stvaranje nove glazbe. U ostvarenju tog nauma udružio se sa skladateljem i računalnim stručnjakom Bradom Gartonom koji je razvio novi software pomoću kojeg može proizvoditi glazbu na osnovu podataka koje prima od moždane aktivnosti. S tim su projektom nastupali u raznim koncertnim i ne samo koncertnim prostorima, a ta je suradnja rezultirala ovim CD-om. Kao gosti u izvedbama nekih skladbi, a one donose suvremene improvizacije, pridružili su se Dan Truemen koji svira Hardanger violinu, flautistica Marharet Lancaster, mandolinist Terry Pender i bubnjar William Hooker.

Hits 3370
The Eighth Hour of Amduat « The Eighth Hour of Amduat Dave Soldier Albumi Kronologija Zajal » Zajal