Vrsta Alternative rock
Dodano Četvrtak, 14 Travanj 2011
Length 57:37
Edition date Lipanj 2006
Etiketa Geffen / Aquarius Records
Edition details Snimano: prosinac 2005 – veljača 2006, Sear Sound, NYC.

Kada se od gitare napravi šesterožični stroj za pravljenje distorzije i buke po uspješnom receptu i kada taj recept prođe po dvadeset i drugi put kod izdavača znači da Svijet glazbe ima posla s istinskim underground herojima koji već petnaest godina nisu underground na papiru, ali su ostali vrlo indie u srcu.

Uostalom, njihova količina kula uopće nije u pitanju kada su gostovali u Simpsonima zajedno sa Cypress Hill i Smashing Pumpkins te, što je možda i važnije, nagovorili neodlučnog Cobaina da potpiše za njihovu DGC/Geffen etiketu. Time si je Nirvana kupila predujam za snimanje drugog albuma koji će otići u anale pop-kulture, a Sub – Pop mjesto u vokabularu svakog pravog glazbenog geeka kada pokušava impresionirati suprotni spol u starkama petkom uvečer na relaciji Zagreb – Križevci – Varaždin.

Ne može se niti poreći količina kulerštine koju samo ime Sonic Youth donosi, a nastalo je križanjem imena Freda «Sonic» Smitha iz MC5 te reggae sastava Big Youth jerbo mlada basistica Kim Gordon nije baš najbolje znala svirati instrument koji će ju proslaviti kao i drugu Kim; kolegicu Kim Deal iz The Pixies. Mogu konstatirati da jedino kulje ime nosi Velvet Underground i time završava traktat o kulu započinje par redaka o nosaču zvuka čije je ime u naslovu.

Rather Ripped je dvadeset i drugi naslov u katalogu te četvrti album objavljen u ovom desetljeću što govori da je sastav sa svojih 25 godina u kostima vrlo aktivan i uigran te Thurston Moore još uvijek ima vrlo mladu boju glasa za jednog 48-godišnjaka te piše još uvijek solidne albume na tragu Dayderam nation iz 1988. i Bad Moon Rising iz 1985. Naravno, esencijalni albumi se napišu samo jednom i to bez namjere da budu esencijalni u bilo kojem pogledu već da govore iskreno o čemu već treba da govore. Tako Rather Ripped neće ući u antologiju pod gornjom kategorijom ali će stajati da Sonic Youth stare dostojanstveno i u skladu s time pišu pjesme za također ostarjelu publiku; i to ostarjelu zajedno sa njima.

Antonio Hadrović

Hits 732
Sonic Youth Albumi Kronologija The Eternal » The Eternal