Vrsta Rock / Indie / Soundtrack / Alternative rock / Experimental / Psychedelic rock
Dodano Četvrtak, 21 Travanj 2011
Edition date Veljača 2011
Etiketa SYR
Edition details Snimano: veljača – ožujak 2010. / Produkcija: Sonic Youth / Datum objave: 15.02.2011.
Tags Sonic Youth

Većina vas što ste kliknuli na ovaj članak, pretpostavljam, zna za paralelnu, "tajnu" diskografiju velikih Sonic Youth. Paralelni život, mogli bismo reći, u kojem ovi istinski velikani rocka dišu i stvaraju isključivo po svojim pravilima i zakonitostima. Tzv. Sonic Youth Records utemeljen je 1996. s nakanom da objavljuje posve eksperimentalna djela koja ne podliježu apsolutno nikakvim pravilima komercijalnosti, od same glazbe pa sve do umjetničkog koncepta u cjelini. Daleko od toga da se riječ kompromis veže uz ovaj bend u bilo kojem njihovom diskografskom izdanju, ali na nosačima zvuka ove, skraćeno, SYR serije, kultni njujorški (uglavnom) kvartet ne ostavlja prostora dugovanjima ikome. Svaki naslov izlazi na drugom jeziku (bilo je tu i japanskog, litvanskog pa i esperanta), neki su duži, neki kraći, mahom su instrumentalni i na rubu onog što bismo konsenzusom mogli definirati kao slušljivost, a u petnaest godina stigli smo, evo, do devetog dijela.

I možda najkonkretnijeg, "najalbumskijeg" do sada, toliko da će, vjerujem, postati sastavni dio "službene" diskografije benda, usprkos svom SYR prefiksu. "Simon Werner a Disparu" soundtrack je, zapravo, istoimenog francuskog teen-trilera redatelja Fabricea Goberta. Film, na engleski preveden kao "Lights Out", govori o nestancima srednjoškolaca u pariškom predgrađu 1992., u vrijeme, dakle, procvata alternativnoga rocka i njegovog skorog srastanja s pop maticom. No, to je godište više zanimljivost nego stilska ili tematska odrednica, budući da ni u jednom od trinaest instrumentalnih komada poslaganih na ovom albumu ne evocira zvukovlje tadašnjih Sonic Youth albuma "Goo" i "Dirty". Thurston Moore, Kim Gordon i ostatak ekipe naprosto nastavljaju ispitivati sva moguća i nemoguća dodirišta avangarde i popa, dopuštenog i... hm, neprovjerenog. A ako itko to zna, ako itko zna krotiti i iznova raspuštati buku, oblikovati zvučni kaos i praviti iz nesklada simfonije... onda su to Sonic Youth!

Na Gobertovom filmu navodno možete čuti nekih dvadesetak minuta s ovoga CD-a. Stvarajući album, društvance se, naime, ponašalo neovisno o filmu, njegovoj radnji, pa i dinamici. Baš zato nećete osjetiti nikakvu potrebu gledati film i pratiti sva zvukovna zbivanja zabilježena ovdje. Od početka s "Thème de Jérémie", koji zvuči poput nastavka prekrasne Kimine "Contre le Sexisme" s glasovitog "A Thousand Leaves", Sonic Youth će vas bez ispuštenog glasa uljuljkati i povremeno razdrmati svojim najnovijim tretmanom seksa melodije i disonantnosti. Pritom se čini da melodije bježe jedna u drugu, kao i jedna iz druge, gotovo bez pauze ili upozorenja. Fine distorzije, feedback i nerijetko čak ambijentalna svirka odaju dojam kvalitetne zabave u studiju, pružajući time i ugodno slušateljsko iskustvo.

Naslovnica albuma na koju će se nakačiti bar 90% muške populacije za većinu će, dakle, biti supersonični udar na osjetila podešena na neke druge frekvencije. Sonic Youth u tom pogledu ne podilaze ni na redovnim albumima snimanim za daaaaleko veće etikete, a kamoli na svojim visokoimprovizirajućim SYR jammovima. "Simon Werner a Disparu" će zato više nego zadovoljiti sve one naviknute na njihove audio-avanture i istraživački duh "u hodu", približivši i tu paralelnu, tajniju diskografiju širem auditoriju. Ovom zadnjem mogu se bar nadati.

Hits 657
The Eternal « The Eternal Sonic Youth Albumi Kronologija