Length 42:47
Edition date Svi 2019
Etiketa Fire Records
Catalog Number FIRECD547
Edition details objavljeno: 24.5.2019.; producent: Justin Pizzoferrato; snimano: Sonelab, Easthampton, MA
Tags Fire Records Sebadoh Justin Pizzoferrato

Volite li Foo Fighterse, Nirvanu ili R. E. M.? Ili sve od navedenog? Ako da, onda će vam se svakako dopasti Sebadoh. Simpatična trojka, osnovana davne 1988. u (za američke pojmove) omanjem gradiću Westfieldu, država Massachusets, u Sjedinjenim Američkim Državama. Osnivač benda Lou Barlow smatra se jednim od utemeljitelja tzv. „lo-fi standarda” snimanja glazbe koji se pojavio krajem osamdesetih i širio tijekom devedesetih. Pojam označava „ogoljenu” produkciju i snimanje u studiju minimalizira i zasniva na četverokanalnom tehnici. Zvuk je tako sirov i autentičan, vrlo sličan onome kako bend zvuči uživo. Ljubiteljima žešćeg zvuka sasvim dovoljno objašnjenje i preporuka.

Sebadoh je do sada snimio devet studijskih albuma, od kojih su onaj drugi „Weed Forestin'“ (1990.) doslovno snimili kod kuće i izdali kao kasetu. U početku ih kritika nije mazila, ali su stjecali svoju publiku pa pomalo i sklonost „kreatora javnog mnijenja”. Bolje su im bila prihvaćena kasnija studijska izdanja „III“ (1991.) i „Bubble & Scrape“ (1993.). Sebadoh, gradeći svoj stil na donekle pročišćenom zvuku uzora post-punka, udaljavao se pomalo od izvornog lo-fi standarda, produbljujući usporedno žanr alternativne i indie glazbe, tako da je njihov idući studijski album „Bakesale“ (1994.) zvučao komercijalnije, a po mišljenju kritike ušao među 20 najboljih albuma. Idući „Harmacy“ (1996.) doživio podjednaki uspjeh. Ali idući, sedmi album „Sebadoh“ (1999.) pokazao je nedostatak ideja ili da je došlo do zasićenja, tako da ne čudi da je bend nakon toga uzeo podužu pauzu tijekom koje su se članovi benda bavili drugim projektima. Gitarist Jason Loewenstein posvetio se radu s grupom The Fiery Furnaces, a Lou Barlow svojem starom,paralelnim bendom Dinosaur Jr. koji se ponovno oformio 2005. U međuvremenu je u postavama benda bilo promjena koje su bile rezultat previranja kojima su u pravilu izloženi svi značajni bendovi pa tako i ovaj kojega možemo bez pretjerivanja smatrati jednim od kamena temeljaca alternativne i indie-glazbe.

Osmi studijski album pod naslovom „Defend Yourself“ (2013.) Sebadoh su objavili nakon četrnaestgogišnje pauze. S obzirom da je album dobio osrednje kritike, možda su pesimisti očekivali da će band ponovno „zaleći“ na još neko desetljeće. Ali, srećom, to se nije dogodilo. Jer pred nama se, evo, nalazi njihov deveti studijski album pod nazivom „Act Suprised“. Naravno da najnoviji album nije usporediv s „Bakesale“ (ukoliko ga smatramo vrhom ove grupe), ali je svakako vrijedan pozornosti. Da je tome tako već nam govori uvodna „Phantom“, ritmički složena i perfekcionistička s odličnim gitarama. Lijepa je i „Celebrate the Void”, osjetno laganija s kasnijim uistinu neočekivanim promjenama dinamike ritma. Razumljivo da nije bilo moguće da toliko interesantne budu i sve preostale pjesma, no treba istaknuti izvrsnu pjesmu „Sunshine” koja se može slušati u nedogled, a na tom tragu su i „Medicate” kao i žestoke „Stunned” i „Leap Year”. Ova posljednja neočekivano je daleko pozicionirana na disku s obzirom na potencijal, posebno zahvaljujući gitarističkom riffu jer bi mogla biti nositelj cijeloga albuma. Naslovna „Act Surprised”, s rastrzanim gitarama definitivno podsjeća na vrijeme Nirvane, kao što su me neke žestoke pjesme podsjetile na Foo Fighterse. Savršenu kružnicu zatvara pjesma „Reykjavik”. Instrumentalno zaključuje album zvukom laganijih gitara, zahtjevnijih ritmova, režećim basom i udaljenih pratećih vokala, preko kojih kao da idu slova odjavne špice nekoga filma uz riječi: „Could be a love lost, that's the life you choose / Need a place to cultivate the ruse / Come on // Defined by your distortion / Lock every door in the room / And pace and scream like a father / Oh you...”

Lou Barlow je s grupom Dinosaur Jr. već nekoliko puta došao u Hrvatsku pa ne čudi da su i tijekom ove turneje predvidjeli nastup u zagrebačkoj Tvornici kulture. Ali, nažalost situacija oko širenja korona virusa prekinula je turneju pa je tako odgođen i zagrebački koncert. Vjerujem da mnogi s nestrpljenjem očekuju objavu novoga termina. Jer Sebadoh je, bez sumnje, bend kojega se uživo svakako isplati čuti. U međuvremenu, posegnite za slušanjem novog albuma koji će vam do toga novoga termina svakako dobro ući u uho.

Hits 438