Žanr Pop
Edition date Studeni 2011
Etiketa Sony Music Latin
Catalog Number 88697999072
Edition details Snimano: 13. i 14. 6. 2011., Pariz, Francuska
Tags Live Pariz Epic Sony Music

Shakira iza sebe ima i četvrti po redu DVD.  Live from Paris, izdanje snimljeno u lipnju prošle godine, donosi pregled koncertne turneje Sale el Sol na kojoj je Shakira promovirala posljednji i istoimeni album. Možda si mislite kako osim dobro poznatih pokreta bokovima i nekoliko već pomalo isfuranih hitova Shakira nema ništa novo za ponuditi, no varate se.

Iz sramežljive crnokose i bucmaste djevojčice izrasla je u seks simbol i jednu od najpoznatijih latino zvijezda na svijetu. Put od trnja do zvijezda nikad nije bio lagan, no čini se kako ovoj inteligentnoj Kolumbijki baš sve ide od ruke. Iako su joj govorili kako zbog svog vibrata zvuči poput koze, Shakira se nije dala pokolebati. I dobro da nije jer bi time svjetska scena ostala zakinuta za jednog kvalitetnog izvođača.

Kad kažem kvalitetnog, ne mislim pritom samo na njen specifičan glas već i na činjenicu kako Shakira nikad nije trebala pretjeranu scenografiju pozornice, vlastitu plesnu skupinu i pregršt nevjerojatnih kostima kako bi napravila spektakularan koncert, što je dokazala i na ovoj turneji.

Scenografija pozornice nije bila zahtjevna već neuobičajena, naročito ako pogledamo njene prijašnje koncerte. Naime, ovog puta Shakira se odlučila za catwalk, a enormno velik videozid pobrinuo se da nikom u publici ne promakne što se događa na pozornici. Iako je sama dovoljno snažna plesna atrakcija, na ovu je turneju povela dvije plesačice koje su joj se pridružile u pjesmama Loca, She Wolf i Waka Waka. Gledati Shakiru kako pleše je divno, no gledati Shakiru i još dvije predivne crnkinje kako plešu je melem za oči, pa čak i one ženske. Također je i lijep nov dodatak njenoj turneji.

Prateći njene koncerte može se primijetiti kako Shakira na sceni uvijek bira udobnost. Tako su njezini outfiti i ovog puta bili svjetlucavi topići i crne tajice, šosevi onda kad su u pitanju bile posebne točke plesa i naravno bosa stopala. Upravo to doprinosi njenoj opuštenosti i uživanju u onome što radi. Naime, ostavlja dojam kako se na sceni osjeća kao kod kuće.

Bliskost s glazbom i scenom odlučila je prenijeti i na svoje fanove, pa se ovog puta odlučila na snažniju komunikaciju s publikom. To potvrđuje i sam početak koncerta kad se izvodeći Pienso En Ti probija kroz masu i grli brojne obožavatelje. Ta je komunikacija kulminirala time što je iz publike izdvojila nekoliko djevojaka te ih, nakon nove i prilagođene verzije pjesme Whenever Wherever, na pozornici tečnim francuskim uči početničkim pokretima trbušnog plesa. Ipak, prave pokrete pokazala je uz Ojos Asi. Iako na svakoj turneji izvodi određenu koreografiju na tu pjesmu, ovog puta Shakira ju je u potpunosti proširila drum solom i nevjerojatnim energičnim pokretima. Tu je i fenomenalan flamenco izveden na maloj pozornici koji je poslužio kao uvertira u poboljšanu i, recimo tako, akustičnu verziju pjesme Gypsy. Ono što me kod Shakire oduvijek fasciniralo je i njena sposobnost transformacije. U jednom trenu je seks simbol koji zavija na She Wolf, u drugom je razdragana djevojčica koja svira usnu harmoniku, a u trećem žena koja pokazuje snažne emocije izvodeći Nothing Else Matters/Despedida, Inevitable ili Antes de las seis. Publiku u Parizu počastila je i pjesmom Je L'aime A Mourir koju je otpjevala na francuskom.

Velika šteta je što se na DVDu ne pojavljuju gošće. La Tortura je tako ostala bez Alejandra Sanza, a nije se pojavio ni El Cata koji ju inače prati u pjesmi Gordita.

Doduše, upravo su Gordita i Shakirin pokušaj repanja te nevjerojatno loša izvedba pjesme Underneath Your Clothes ono bez čega je ovaj DVD mogao i ostati. Zasmetalo me i prečesto usmjeravanje kamere na publiku, članove benda i prateće vokale. Zbog te dvije zamjerke ocjenjujem čvrstom četvorkom. Ipak, zbog posebno zanimljivih slow motion efekata, koji su u pojedinim kadrovima posebno atraktivni, ta četvorka naginje petici.

Divna energija, odličan scenski nastup i vokalno dobro odrađeno. Može se reći kako je ovaj DVD, spoj starog i novog, dostojan prikaz Shakirinog razvoja i uspjeha.

Silvija Kovačić

Hits 1029