Edition date Veljača 2012
Država Germany
Etiketa Permanent Vacation
Catalog Number PERMVAC 089-2
Edition details Produkcija: John Talabot; Datum objave: 14.2.2012.; Snimano: -
Tags John Talabot Permanent Vacation Electronic DJ House Barcelona Španjolska

Debitantski album, otprije poznatog producenta pod pseudonimom John Talabot koji dolazi iz Barcelone, jednostavno nazvan fIN odnosno kraj, odjeknuo je vodama elektronske glazbe, ali i općenito, poput gričkog topa u podne. Od kritičara već lagano prenapuhan i prozvan jednim od elektronskih albuma godine, što nažalost samo baca iritirajuće svjetlo na njega, fIN ipak ostaje neokaljan bilo kakvim pretencioznim komentarima iz čistog razloga što je uvjerljiv i vrhunski uradak.

John Talabot, koji uz to što se krije iza pseudonima ostaje skriven i iza maske, izjavio je kako želi da njegova glazba govori sama za sebe te kako želi da ljudi stvore predodžbu o njoj na osnovi onoga što čuju, a ne onoga kako izgleda njen stvaratelj. Preslušavanjem fIN-a, zaključujem kako je uspio u svom naumu, prvenstveno zbog toga što se zaista radi o jednom od onih albuma koji vas poput sirene iznova zovu na preslušavanje, s tom razlikom da nitko ne umire na kraju. Zapravo, svojom poluapstraktnom atmosferom koja vrlo vješto pleše tankom granicom mračnog, ali i prozračnog ugođaja prepunog boja, te izvrsno izbalansiranim udjelom instrumentalnih i vokalnih pjesama, udahnut će malo života u vaše uši koje su pune učmalih kanona moderne elektronske, ali i ostale glazbe. Ovaj album je zanimljiva i vrlo slojevita cjelina koja zbog toga paše za preslušavanje u raznim situacijama, od fjakastih popodneva dnevne sobe do klupskih plesnih podija.

Iako se nikako ne može nazvati komercijalnim, može se reći kako žanrovski spada u vrlo pitak house koji sjeda na prvo slušanje. Ono što ga čini tako dobrim je njegova prepoznatljivost, tj. drugačiji je od većine suvremene elektronike iako bi ga, zbog psihodelične i noćne atmosfere mogli usporediti s novim predvodnicima tog žanra, poput Cariboua, Animal Collectivea itd. Zasigurno je takvoj posebnosti pridonio i svjestan trud njegova stvaraoca da eksperimentira na način da što manje koristi semplove, odnosno da kada ih koristi to budu čudni zvučni efekti te semplovi flamenca i opskurnih ploča, kako bi na taj način olakšao izdavanje albuma svojoj izdavačkoj kući, odnosno izbjegao potencijalne tužbe. Tako je Talabot odsvirao klavijature, a na nekim pjesmama ugostio i producente Pionala i Deloreana. Noćnoj atmosferi pridonijeli su i prigušeni, suptilniji bubnjevi s mnogo udaraljki što je kako sam kaže, za njegov rad bio zaokret koji je stvorio prozračnost zvuka, s obzirom da se ranije bavio technom.

fIN je vrlo obećavajući početak Johna Talabota, koji inventivno utire zadnjih godina postavljen novi smjer psihodelične i melodiozne elektronike. Nadajmo se njegovom skorom gostovanju na ovim prostorima, a u međuvremenu slušajmo fIN i uživajmo za promjenu, bez straha da ćemo poglupiti od moderne, prečesto uvredljivo jednostavne elektronske glazbe.

Zdenka Stulić

Hits 2331