Edition date Listopad 2013
Država US
Etiketa Epic
Catalog Number 88883773492
Edition details Snimano: 1991. - 2013.
Tags TLC Epic

Priča o girl bendovima devedesetih ne može proći bez spomena triju imena- Chilli, T-Boz i Lisa „Left Eye“ Lopes. Imena koja su nam se usjekla u pamćenje čitajući Bravo i gledajući MTV po cijele božje dane činila su jedan od najutjecajnijih, najoriginalnijih i najpopularnijih r’n’b sastava desetljeća. Predosjećajući trend feminizma koji će tek uslijediti, Perri Reid stvorila je trio s ciljem pokoravanja top lista i postizanja ogromnog komercijalnog uspjeha. Od početka posebne, djevojke su inzistirale na širokoj odjeći kojom će pokazati seksipil na odvažan i nevulgaran način, zabavnim tekstovima u kojima su se uvijek trudile poslati društveno bitnu poruku i iznijeti svoje mišljenje o određenim stvarima, a sve to po mogućnosti u šarenom i zaraznom paketu. T-Boz je predstavljala cool stranu priče, te svojim upečatljivim dubokim glasom ostavila neizbrisiv trag na svakoj pjesmi, Chilli je bila ona sexy harmonična karika, dok je Lisa...Lisa je bila priča za sebe. Izuzetno sladak i nevin dječji izgled i glasić u kombinaciji sa divljom i nepredvidljivom osobnošću koju je posjedovala, priskrbili su joj imidž lude reperice koji je pomno njegovala skandalima, te time grupu neprestano provlačila po novinama i vijestima.

Iako čest pristup u devedesetima (sjetimo se samo Spice Girls i njihovih članica od kojih je svaka predstavljala izrazito drugačiji izgled i osobnost), TLC su uvijek imale onu dozu iskrenosti zbog koje se nisu činile kao samo dobro uigrane lutke na koncima glazbene industrije. Bilo da se radilo o bankrotu koji su preživjele, osobnim dramama ili međusobnim svađama i prepucavanjima preko medija, uvijek su nas uspijevale uvjeriti da su prave pravcate prijateljice koje se vole ili mrze, ovisno o situaciji.

„20“ nije samo obična kompilacija njihovih najvećih hitova, to je i soundtrack filma o grupi, nedavno premijerno prikazan na VH1. Kronološki poredane pjesme dosta vjerno prate turbulentnu karijeru, počevši od „Ain’t 2 Proud 2 Beg“, „What About Your Friends“, „Baby-Baby-Baby“ i „Hat 2 da Back“ sa prvijenca „Ooooooohhh... On the TLC Tip“ na kojemu su davne 1992. mlađahne klinkice isfuravale tada mega popularan new jack swing. Nakon toga slijedi „Crazy Sexy Cool“ iz 1994. koji predstavlja fazu odrastanja u kojoj je prevladala ozbiljnija r’n’b energija Chilli i T-Boz , dok je Lisino repanje pomalo bačeno u drugi plan, što zbog promjene stila, što zbog njenog boravka u rehabilitacijskom centru. „Creep“, „Waterfalls“ i „Red Light Special“ stvari su koje su ih vinule u sam vrh tadašnje glazbene scene i do dana današnjeg ostale njihovi najveći hitovi. Kada je izašla „No Scrubs“ predbacivalo im se da su zagazile u plitki materijalizam, no bez obzira na to, pjesma je doživjela ogroman uspijeh, a upravo nas ona uvodi u „Fanmail“ eru, posljednji zajednički album koji je označio kraj devedesetih i kraj TLC-a, s obzirom na Lisinu tragičnu smrt koja je uslijedila 2002., tik prije izlaska njihovog četvrtog albuma sa kojeg nam je ovdje predstavljena samo „Damaged“. Poslijednja je „Meant To Be“, stvar simboličnog naziva koju je za njih napisao Ne-Yo i moram priznati, bez obzira na godine koje su prošle, ne manjka joj onog prepoznatljivog TLC zvuka.

Samo 14 pjesama moglo je biti nadopunjeno sa barem još dvije, tri, ja bih konkretno dodala „Dear Lie“, te možda „Girl Talk“ ili „Hands Up“ sa posljednjeg albuma, no ugodno iznenađenje je „Kick Your Game“ za koju nikada nije snimljen spot a definitivno spada u njihove najsjajnije trenutke.

Nedavno su djevojke otkrile da pripremaju novi album, što i nije baš najsretnija vijest iz više razloga. Ime TLC polako je počelo gubiti smisao i prije Lisine smrti, a s obzirom na nedvosmislen negativan stav o zamijeni nje nekom drugom pjevačicom koji su preostale članice odmah zauzele, mislim da nepotpuna postava neće izroditi plodom. Imale su jaku, očiglednu kemiju, obilježile jedno vrijeme, ostavile svoj itekako velik trag na sceni i generacijama koje su odrastale uz njihovu glazbu i sve što su predstavljale. Jedan su od mojih omiljenih pop proizvoda, a bilo bi idealno kad bi ovom kompilacijom zaključile priču jer je nekim stvarima koliko god dobre i snažne bile, mjesto u sjećanju, kamo i pripadaju, neiskvarene i netaknute.

Jasmina Šašić

Hits 971