Vrsta Rock / Alternative rock
Dodano Ponedjeljak, 21 Veljača 2011
Edition date Srpanj 1993
Država Irska
Etiketa Island
Edition details Producent: Flood, Brian Eno, The Edge

Sa Actung Baby U2 je započeo svojevrsnu evoluciju prema multimedijskoj pop atrakciji koja se nije libila elektronike, odvajajući se sve više od rocka kao matičnog glazbenog pravca. Zooropa je album kojega prvenstvano treba gledati kao poveznicu između Achtung Baby i Popa, koji je uvelike nastao unutar okrilja Zoo Tv turneje, a svojim sadržajem više se doima kao EP nego LP. Vjerojatno bi cjelokupni dojam poboljšala pjesma Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me koja je nastala u istom vremenskom razdoblju , ali se našla na soundtracku filma Batman Forever. Bilo kako bilo, Zooropa je koherentna i ujednačena cjelina koju predvodi istoimena pjesma koja vrhunski ističe masmediju kao osnovnu tadašnju preokupaciju banda koja "povezuje i razdvaja ljude".

Babyface je smirena pjesma i jedan od rijetkih primjera tadašnjeg repertoara U2-a gdje rock dolazi do potpunog izražaja. Numb bi se neminovno mogao okarakterizirati kao uspješna mješavina rapa i elektronike u kojoj Edge ima prvu (i zadnju riječ) kao glavni vokal. Neću skrivati da sam Lemon oduvijek smatrao jednom od najboljih U2 ovih pjesama, u kojoj se tekstualno vješto kombinira opsjednutost ženskom ljepotom sa televizijom kao ultimativnim medijem koji neminovno pokušava zaustaviti vrijeme.

U2

Stay (Faraway So Close!) je balada koju je jedan od stalnih suradnika benda, redatelj Wim Wenders upotrijebio u nastavku svog (istoimenog) filma Nebo nad Berlinom, dok Daddy's Gonna Pay For Your Crashed Car prednjači odličnim tekstom koji je, paradoksalno, personificirao bahato ponašanje Bona Voxa kroz lik Macphista, jedne od njegovih tadašnjih scenskih personifikacija.

Some Days Are Better Than Others neobavezno je djelce koje je vjerojatno nastalo kao opis dana provedenih na turneji, i tu završava zanimljiv dio albuma.

Dirty Day i First Time nedorađene su pjesme koje djeluju kao reciklaža već preslušanog, dok The Wanderer sa vokalnom izvedbom legendarnog Johnnyja Casha u neku ruku simbolizira činjenicu da band "još uvijek traži sebe" u moru reflektora kamera, reklama, video zidova, golemih limuna i pseudofigura kao što su Fly i Macphisto.

Iako nije ponovio uspjeh Achtung Baby, Zooropa je ipak vrlo dobar album koji je najavio novi prijelomni trenutak u njihovoj karijeri koji će doći sa ljedećim studijskim albumom Pop.

Goran Hatala

Hits 1428