Dodano Srijeda, 23 Veljača 2011
Length 42:52
Edition date Lipanj 2009
Etiketa Nonesuch
Edition details Snimano: Roundhead Studios, Auckland (Novi Zeland) i The Wilco Loft, Irving Park, Chicago (SAD), siječanj 2009. / Producenti: Jim Scott i Wilco / Datum objave: 30.06.2009.
Tags Wilco Nonesuch

Oduvijek su mi bili pomalo smiješni kritičari i pop teoretičari koji pošto-poto moraju i trude se pronaći neke nove Beatlese, Stonese, Doorse, Floyde i da ne nabrajam sve te legendarne miljenike kritike (i publike). Njihovom zaslugom, neke su karijere završile u slijepoj ulici u kojoj bi se njihovi akteri suočili s vlastitim ograničenjima i nemogućnostima ispunjenja rastućih očekivanja. Zašto mi to pada na pamet dok slušam sedmi studijski album Wilco? Iz prostog razloga što ovo društvance iz Chicaga već desetljeće i pol snima tako finu i nenametljivu, a hrabru glazbu – koju ne uspijevam nazvati preciznije od lijepom – da svakako zavrjeđuju jednu od takvih poveznica, koje su davno i opravdali, ali niti im je to tko prišivao, niti im to se čini potrebnim. Jer, "Wilco (The Album)" zvuk je samopouzdanih, a samozatajnih suvremenih klasika.

Nastali na razvalinama kultne alternativne country-rock grupe Uncle Tupelo, Wilco su od 1995. naovamo objavili, evo, sedam albuma (uz još dva off-projekta s britanskim kantautorom Billyjem Braggom), svaki sa svojom težinom i jasnom pozicijom u razvojnom putu benda koji zna vješto spajati tradicionalne recepture s novom, suvremenom glazbenom kuhinjom. Benda koji se nikad nije libio eksperimentirati sa svojim iskazom, ali nikad nauštrb jasne zvučne slike. Benda koji je, htio-ne htio, postao velik, važan, jedinstven i samosvojan, baš kao pravi klasik. Klasik koji je tu, među nama, i nastavlja izbacivati sjajne albume pune, naravno, sjajnih pjesama.

Nazvan jednostavno po nazivu benda, najnoviji album već je prije svog fizičkog izlaska imao internetsku premijeru, zahvaljujući curenju materijala na piratskom tržištu. Pomireni s principima na kojima počiva trenutno tržište, Wilco su pametno stavili album na raspolaganje svima, uz preporuku da se koja kuna, ako ne baš za album, usput uplati bar za humanitarnu organizaciju koja se bavi zbrinjavanjem beskućnika u rodnom im Chicagu. U takvom ozračju izlaska na tržište, „Wilco (The Album)“ upravo i zvuči nepretenciozno, apsolutno nepompozno i uglađeno. Jeffu Tweedyju i društvu velika zvona uistinu ne trebaju, a, praktički, izostanak naziva albuma ne označava programski povratak na početak ni nekakvo smišljeno otvaranje nove stranice – to je naprosto novi album i ništa više od toga.

Vrlo dobar novi album, naravno. Fenomenalno otvaranje na potezu od sjajne „Wilco (The Song)“ do „Bull Black Nova“, koja kao da je snimana za B-stranu nekoj od Caveovih balada o umorstvima, ostavlja bez daha, da bi se taj nalet potom razvodnio, ali ne kao loše vino, već najfinija bevanda. I dalje duboko ukorijenjeni u country-rocku, ali sa snagom, umijećem i zvukom pravog, rasnog rock benda, Wilco se nastavljaju poigravati u studiju, čije mogućnosti daju pjesmama deblju teksturu i zapravo dođu kao dodatni instrument. Ono pak što ponajviše krasi novi album je jednostavnost. „Wilco (The Album)“ se upija s nevjerojatnom lakoćom (izuzmemo li možda tek pomalo uznemirujuću „Bull Black Nova“), a da je osjećaj punoće samog zvuka konstantan. Prišivati im zbog svega toga – i sjajnog albuma, ali i cijelog niza albuma visoke kakvoće – raznorazne poveznice i kititi ih ishitrenim, sočnim titulama čini se zaista nepotrebnim i potencijalno štetnim. Dok god snimaju ovakve albume, ja sam siguran da im je mjesto u enciklopedijama rocka rezervirano u boldiranim sekcijama. Tek ću ponoviti, svjestan da na određen način upadam samome sebi u usta – Wilco su klasik!

Hits 909
Sky Blue Sky « Sky Blue Sky Wilco Albumi Kronologija The Whole Love » The Whole Love