Žanr Experimental
Length 1:11:47
Edition date 2011
Etiketa Thrill Jockey
Catalog Number THRILL276
Edition details Datum objave: 27. 7. 2011.; Produkcija: Dave W.; CD version comes in a 4 panel mini-LP style gatefold package with 4 page booklet.

Danas su u svijetu glazbe poznate razne inovacije unutar žanrova. Kombiniranje pojedinih te sklapanje i stvaranje potpuno novih žanrova koji traže „novi zvuk“. Revolucija unutar glazbe je poznata, i ne intrigiraju pojedine bomabstične snimke čudnih i uvrnutih bendova koliko samo pomicanje granica unutar njihova stvaralaštva. Space-rock kao žanr je mješavina psihodeličnih i groove segmenata, pomješani sa sve većom upotrebom elektronike unutar takvog žanra. Često studijske snimke imaju veliku minutažu, pogotovo zbog kompleksnijih momenata unutar snimke, a pogotovo zbog toga što svaka stvar ima svoju temu koja se razvija kroz slušanje. Jedan takav space-rock bend su White Hills.

Njihov album H-p1 miks je raznih ideja koje su kombinirane unutar space-rock žanra. Album se sastoji od devet pjesama koji imaju poveću minutažu te je svaka pjesma dosljedna onoj prethodnoj. Dijelomično, zvuk kao da se orijentira na industrial atmosferu, dok s druge strane vuku indie korijene, elektroniku i rock kao nešto što stvara temelj za njihove pjesme, koje zbilja zvuče svemirski te su pomalo intrigantne. Spoj svega toga djeluje ugodno za slušati, dok intrigantnost dolazi do izražaja u pojedinim pjesmama koje su jako čudna kombinacija zvukova koji ukomponirani zajedno zbilja daju jednu jasnu i slušljivu cijelinu.

The Condition of Nothing kao uvodna stvar same kombinacije elektroničkog zvuka i zvuka instrumenata zvukovno se može okarakterizirati kao psihodelični skladba. Movement je kratki instrumental, više orijentiran na igru s efektima za stvaranje određene napetosti kod slušatelja koji je poslužio kao uvertira u No Other Way, koji kroz svojih deset minuta zvuči kao post rock stvar, iako elektronički efekti opet stvaraju taj space-rock efekt, koji je neizbježan kroz slušanje cijelog albuma.

Paradise, u trajanju od dvanaest i pol minuta, opet donosi igru instrumenata, elektronike te se bazira na efektima, a također zarazni i jednostavni ritam kroz cijelu stvar nosi pjesmu. Upon Arrival je u čistom indie i rock maniru, teško distorzirane gitare, efektizirani vokal koji je zbog efekta pomalo nerazgovjetan i završetak koji zvuči svemirski. A Need to Know instrumentalna je skladba koju drže stringovi, a u svoje četiri minute je intro u stvar Hand in Hand, koja zvuči više kaotično zbog silnih zvukova koji se u skladbi mogu čuti. Monument je složena u istom maniru kao Hand in Hand samo jasnije koncipirana. Posljednja stvar na albumu H-p1 je ujedno i najduža stvar. Traje sedamnaest minuta i protkana je zvukovima psihodelije, rocka, post rocka, raznih elektroničkih efekata, ritmički priča svoju priču, te je zasigurno najbolje koncipirana stvar na albumu. Igra gitara i elektronike, space zvukova, čisti primjer space-rock zvuka koji album nosi u sebi.

Album me zvukovno podsjeća na mješavinu psihodelije Pink Floyda, Omara Rodrigueza Lopeza i Johna Frusciantea i njihovog albuma Sepulcros De Miel, te pomalo više nastrojenog u post rock/space-rock elementu. Jasan je i prizvuk indiea kao bitnijeg faktora, no s druge strane svakog ljubitelja ovakve eksperimentalne glazbe album će zadovoljiti u svakom slučaju. Album ima momente zbog kojih je pomalo težak za slušanje, ali sve u svemu space-rock žanr je jasno okarakteriziran od strane ovog benda.

Onome koga ovaj album zanima, prije ovakve materije preporučam preslušavanje gore navedenih izvođača koje sam naveo kao određen utjecaj, jer kroz njih će se jasno približiti samoj ideji i koncepciji albuma, i same skladbe će im možda zvučati jasnije.

Matej Devčić

Hits 571