Length 50:26
Edition date Ožujak 2021
Etiketa Reprise Records
Catalog Number 093624889564
Edition details objavljeno: 26.3.2021.; producenti: John Hanlon i Neil Young; snimano: 22.1.1971. - Shakespeare Theatre, Stratford, CT
Tags Neil Young John Hanlon Reprise Records

Dana 26. ožujka ove godine objavljen je "live" album "Young Shakespeare" Neil Younga. Prošlo je punih 50 godina od kako je snimljen ovaj nastup u "Shakespeare Theateru u Stratfordu, 22. siječnja 1971., samo tri dana kasnije, nakon legendarnog "Live at Massey Hall 1971" i samo dva mjeseca nakon izlaska albuma "After the Gold Rush" i godinu dana prije nego što se se objaviti album "Harvest". Sve nam ovo govori da je Neil Young bio u jednom od svojih top stvaralačko-prezentacijskih razdoblja.

Sam Neil Young kaže da je ova snimka doista ono što je on želio da na koncertima prenese publici svojom glazbom, da je to upravo to što on želi! Čisto, jasno, spontano i neopterećeno glazbeno štivo koje se čita u jednom dahu. U gotovo 51' Neil Young će vas, doslovno, rastaviti na "proste faktore", koje ćete sami vrlo teško skupiti ponovo na hrpu.

Ovaj koncert je snimljen 1971., a kasnije je prikazan na njemačkoj televiziji. Prošle godine, dok su Neil i njegov tim pregledavali njegov arhivu za buduće projekte, Neil je ponovno pogledao ovaj 16 mm film i preslušao audio snimku koncerta, koja je bila sačuvana gotovo 50 godina. Kad je sve to posložio Neil je shvatio da pred sobom ima najraniji tonski i filmski zapis svog nastupa uživo. Naime, ovo je daleko mirnija, spontanija izvedba nego ona koja se čuje i dolazi s "Massey Hall”. "Young Shakespeare" je definitivno poseban događaj, a sam koncertni nastup Youngovim obožavateljima nudi live materijal najbolji do sada. Tada plodna Youngova stvaralačka faza uključuje dvije pjesme s tada tek nedavno objavljenog "After The Gold Rush", ali četiri pjesme s klasičnog albuma "Harvest", koji će tek biti objavljen. Doista prekrasna i impresivna set lista tuključuje akustične izvedbe jakih favorita kao što su: “Ohio”, “Cowgirl In the Sand”, “Helpless”, “Down By The River” i “Sugar Mountain”. No, ništa vam neće pomoći nabrajanje pjesama jednostavno morate sjeti i poslušati o čemu se radi i, vjerujte mi, pred vama će se otvoriti nevjerojatna glazbena priča koja će vas sve vratiti u zlatno doba ove glazbe!

Neil Young rođen je 12.12.1945. u Torontu i, naravno, da neću sada prepričavati gdje, tko, kada, s kime i zašto. No, ono što svakako treba vrlo jasno odrediti i kazati je činjenica da je glazbeno djelovanje Neil Younga prolazilo kroz nekoliko faza, i to od Buffalo Springfielda, Crosby, Stills & Nasha, pa nakon toga slijedi C,S,N & Young, potom dolazi do razlaza, a Neil Young samo nastavlja već započetu solo karijeru. Ubrzo susreće i počinje se intenzivno družiti i raditi s bendom Crazy Horse i ta suradnja, s više i manje prekida, traje do današnjih dana. U diskografskom opusu Neil Younga ima izuzetno značajnih albuma, ali ima i onih drugih, koje možda i nije potrebno posebno isticati, ali eto tako je to. Interesantno je upravo za Neila Younga što kod njega prevladavaju tzv. "light" i "dark" faze rada i snimanja materijal za albume. Naravno da to nosi svojevrsnu težinu, najprije u kvantiteti, a potom tu je nedvojbena kvaliteta, koja se ciklično javlja s jačim i slabijim intenzitetom. Ovdje je riječ o pravom tsunamiju glazbene emocije i njene prihvaćenosti u svakom segmentu!

Na live albumu "Young Shakespeare" Neil Young zvuči prirodno, pjesme su mu nekako suptilnije i toplije. Njegov vokal jednostavno nosi svu melodiju i ljepotu pjesama. Osjeća se kako je, zapravo, Neil Young sam sebi dovoljan i ono što je posebnost ovog albuma je istina da vam uopće ne fali bilo koji instrument. Pa čak i kada su u pitanju kasnije orkestrirane skladbe, poput "Man Needs A Main", kao i one kompozicije gdje smo naučeni čuti električne pasaže i solaže, a to su npr. "Cowgirl In The Sand" i "Down By The River", koje u svojoj jednostavnosti, zapravo izuzetno dobro zvuče i funkcioniraju.

PREPORUKA

Album "Young Shakespeare" zapravo je jedinstvena prigoda da se čuje kako glazba Neil Younga zvuči snažno i jedinstveno ovako ogoljena "do same kosti". Ona je, s druge pak strane, nepobitno svjedočanstvo i dokaz koliko je i ta i takova glazba utjecala na glazbeni izričaj generacija rock glazbenika od osamdesetih, preko grungea do ovih današnjih generacija indie rocka. Neil Young svjedoči da su drevne analogne vrpce s ljubavlju restaurirane - što je rezultiralo, kako Neil kaže za NYA: "One of the most pure sounding acoustic performances we have in the Archive”.

PREPORUKA II: ako postoji klasika, jedno od obaveznih štiva je glazba Neil Younga, da bi mogli razumjeti rock glazbu uopće.

PREPORUKA III: nikako nemojte propustiti ovo remek-djelo!

Yours,