×

Upozorenje

JUser: :_load: Nije moguće učitavanje korisnika sa ID: 852
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Opeth više nije metal! Rečenica je koju ovih dana uzvikuju njihovi (ne)odani fanovi diljem svijeta. „Pale Communion“ uzburkao je stvari jer je svojevrsni nastavak na prethodnik „Heritage“. Da, Opeth je sada progressive rock. I neka je. Na „Heritageu“ su predstavili svoju sposobnost baratanja ovim žanrom i učinili su ovaj progresivni dio veoma zanimljivim i slušljivim i za, kako to progressive fanovi vole reći, ljubitelje lakih nota. Opethov zvuk je uistinu zanimljiv, melodije pričaju svoju priču koja je uhu izrazito ugodna i djeluje prilično opuštajuće. Njihove pjesme su sada varijacije raznih elemenata uz pokoji folk detalj te ugođaj kojem dodatno doprinosi akustična gitara.

Prilično dug instrumentalni intro otvara album pjesmom „Eternal Rains Will Come“ koji kao da stvara određenu atmosferu kako bi slušatelja pripremio na ono što slijedi. Višestruki vokali uz glavni odličan su joj dodatak. Vokal Mikaela Akerfeldta također se jako dobro uklapa i u „Cusp Of Eternity“ jer je, prije svega, opušten. Bez imalo naprezanja ili prenemaganja ovaj pjevač nadopunjuje instrumentalni kaos u pozadini na kojeg se nastavlja gitarska solaža, bez distorzije, naravno. „Moon Above, Sun Below“ pjesma je promijenjivog tempa, na trenutke atmosferična traje skoro jedanaest minuta. Nešto kraća, laganija i jednoličnija, no vrlo upečatljiva je „Elysian Woes“. Improvizacijska i u potpunosti instrumentalna je „Goblin“ uz psihodelični prizvuk. „River“ donosi zvuk rocka sedamdesetih te solažu klavijatura. Po karakteru jedna od najboljih na albumu. Također, na njoj se nalazi i najbolja gitarska solaža na albumu, točnije gitarski duel. „Faith In Others“ direktno se nastavlja na „Voice Of Treason“ te one zajedničkim snagama zatvaraju ovaj album.

Opeth više nije metal, a Mikael više nije Mikael. On je David Lee Roth a oko njega su Van Haleni. Nekim fanovima tvrdnje i nisu baš utemeljene, to su oni, nije da su ikada bili brži ili nešto posebno drugačiji, već su jednostavno odbacili malo crnine i tmine te krenuli u nešto vedrijem tonu. Možda vedriji nije adekvatan atribut za ovo, no ima i u tome nešto. Izbacili su nešto distorzije te dodali više akustične gitare i drugih instrumenata. Sviđa mi se i ta verzija, svaka pohvala na kvalitetnom, kompleksnom, atmosferičnom i zanimljivom materijalu. Tko voli progresivu, vrlo će vjerojatno voljeti i ovaj album, zašto ne?

Osobna karta albuma

Izvođač Opeth
Naziv albuma Pale Communion