Evanescence je bend čija je glazba danas prepoznata diljem kugle zemaljske. U njihovom se izričaju od samih početaka kasnih devedesetih mogao osjetiti utjecaj goth rocka i to se sve do danas nije promijenilo.
Evanescence su osnovali gitarist Ben Moody, te vokalistica i pijanistica Amy Lee, upoznavši se sasvim slučajno u ljetnom kampu u Arkansasu. Tako, kao duo, djelovali su nezapaženo kratki niz godina, sve dok 2002. nisu snimili i prvi album pod naslovom Origin, niti jednom nastupivši u živo.
Basist Will Boyd, gitarist John LeCompt i bubnjar Rocky Gray, pridružuju se bendu posredovanjem producenta Pete Matthews-a i zajedno sa duom ""temeljcem"" potpisuju ugovor za diskografsku kuću Wind-up. Prvi veliki uspjeh doživjeli su pojavivši se u prvom mjesecu 2003. godine na sountracku za film Daredevil sa pjesmama My Immortal i Bring Me To Life koja su odmah postale hitovi.
Od tada pa nadalje riječ hit je za Evanescence postala uobičajena. U trećem mjesecu 2003. izlazi album Fallen koji zahvaljujući provjerenim uspješnicama My Immortal i Bring Me To Life te odličnoj Tourniquet instantno poharao vrhove svjetskih top ljestvica. Evo, na primjer, na Billboard Top 200 ljestvici Fallen se zadržao više od 100 tjedana. Nedugo nakon što je Fallen odjeknuo u muzičkom svijetu, gitarist Ben Moody odlučuje napustiti bend.
Na mjesto gitarista dolazi Terry Balsamo. Kako Moody, tekstopisac i gitarist, više nije bio član Evanescence-a Amy Lee postaje njihova neosporna vodilja. 2004. uslijedio je live album Anywhere But Home za sve skeptike željne dokaznog materijala koji potvrđuje kvalitetu izvođača i izvan studija. Iako nije požnjeo uspjeh jednak onome Fallen-a, i taj je album prepoznat kao svijetlo ostvarenje od strane kritike.
I tako, kronološkim redosljedom, dolazimo i do njihovog novog albuma The Open Door koji se od desetog mjeseca 2006. godine mogao pronaći u svim boljim CD shopovima. Iako je bendu trebalo tri godine da naprave novi studijski album, iako su ih svi već bili otpisali u bojazni da se bez Bena Moodyja od Evanescence-a neće čuti niti E, iako nitko nije vjerovao da je uspjeh koji su postigli albumom Fallen ponovljiv, Evanescence je ponovo bljesnuo na svjetskoj sceni.
Amy Lee opisuje izdanje ovog albuma kao novu stranicu njenog života, najavljujući ga kao veliki povratak velikog benda, objašnjujući dug diskografski post samo vremenom za slaganje svega što je u njoj ostalo razbacano i neposloženo. Zaista, The Open Door vrišti novim Evanescence-om, ne u smislu promjene glazbene orijentacije, već iz ovog benda zrači neka nova, drugačija energija. Album obiluje odličnom gitarskom svirkom začinjenom moćnom distorzijom, fantastičnim glasom Amy Lee koji nikad do sada nije ovako dobro zvučao. Takva gitara i glas kombinirani sa suptilnim klavirskim dionicama i čvrstim bubnjarskim ritmovima koji se mjestimično izmjenjuju sa onima elektronske prirode ovom muzičkom ostvarenju uspijevaju dati ono nešto.
Od klasičnih pjesama konvencionalnog tipa (bubanj–bas–gitara–glas), do orkestriranih dijelova i zborskog pjevanja, na The Open Door može se čuti zaista svašta. U atmosferi svih pjesama, bile one baladnog ili agresivnijeg tipa, prisutan je naravno i onaj, za Evanescence karakteristični, koket sa onim mračnim i mističnim.
Iako je sveukupan dojam nakon preslušavanja albuma bio pozitivan, nikako ovaj muzički novitet ne bi okarakterizirao kao nešto revolucionarno ili inovativno. Sve smo to već prije imali prilike čuti i doživjeli od bendova kao što su npr. Skunk Anansie ili Metallica. No, ako će te imati priliku poslušati The Open Door, ne morate strahovati od gubitka vremena, jer on je, objektivno gledano, stvarno dobar album.
Popis pjesama
1. Sweet Sacrifice
2. Call Me When You"re Sober
3. Weight Of The World
4. Lithium
5. Cloud Nine
6. Snow White Queen
7. Lacrymosa
8. Like You
9. Lose Control
10. The Only One
11. Your Star
12. All That I"m Living For
13. Good Enough
(Sony BMG / Menart)