16. ožujka održat će se još jedna izvedba baletne 'Mediteranske trilogije' u riječkom HNK Ivana pl. Zajca. 'Mediteransku trilogiju' čine 'Pulcinella' u koreografiji Giovannija Di Palme, 'Poslijepodne jednog fauna' u koreografiji Maše Kolar i 'Španjolska rapsodija' u koreografiji Filipea Portugala.
Premijera je održana 4. veljače kao prva baletna premijera ove sezone, a bavi se prevođenjem partitura velikih skladatelja poput Stravinskog, Pergolesija, Debussyja i Ravela u kompozicije i ritmove raznovrsnog pokreta i plesa.
Neoklasičnim baletom „Pulcinella“ koreograf Giovanni di Palma izlazi iz stereotipa klasičnog baleta i prelazi u pantomimu komedije dell’arte, istodobno slaveći umijeće plesa na špicama. Premijerno je ovu koreografiju Balet „Zajca“ izveo u sezoni 2018./2019., no iznova se postavlja unutar novog okvira “Mediteranske trilogije”.
Simfonijska pjesma „Preludij za poslijepodne jednog fauna” Claudea Debussyja jedno je od najvažnijih glazbenih djela kasnog 19. stoljeća i vječna inspiracija koreografskim kreacijama, nastala je kao slobodna interpretacija stihova simbolista Stéphanea Mallarméa. Maša Kolar koreografijom oslikava faunovo poslijepodne na fantastičan način, gradeći priču na raskošnom plesačkom talentu solista riječkog baleta.
Nježno, profinjeno i strastveno neoklasično finale ove baletne trilogije inscenirat će s Ravelovom „Španjolskom rapsodijom” novo koreografsko ime europskih pozornica, Filipe Portugal. „Španjolska rapsodija odnosi me na tajanstveno mjesto i zavodi snažnom, uzavrelom krvlju Mediterana. Bile su to moje prve misli dok sam slušao glazbu. Moja je namjera bila koreografirati blisko Ravelovom glazbenom intenzitetu, dajući publici živu sliku onoga što sluša, unoseći, neizmjerno inspiriran prekrasnim plesačicama i plesačima riječkog ansambla, u ovaj dijalog između glazbe i plesa vlastitu dramaturgiju“, komentira koreograf Filipe Portugal.
Mediteranska trilogija počinje u 19:30, a ulaz je moguć s COVID potvrdama. Ulaznice se mogu kupiti na blagajni kazališta ili online na ulaznice.hr.