Edition date Travanj 2014
Država UK & Europe
Etiketa Ninja Tune
Catalog Number ZENCD205
Edition details Produkcija: Dave Sitek; Datum objave: 18.4.2014.; Snimano: 2013.
Tags Kelis Food Ninja Tune Dave Sitek pop Hip-hop

Premda su prošli dani kad je Kelis žarila i palila komercijalnim radio i TV postajama, njen doprinos pop glazbi današnjice kroz pamtljive featuring i vs kompozicije s raznolikim svjetskim izvođačima ne može se poreći. U godinama kad je slava najviše kucala na vrata uzela je pauzu i poradila na svojim kulinarskim vještinama kuhanja umaka i dizajniranja modnih dodataka te se slavodobitno vratila na radijske valove svojim posljednjim albumom Food. Povezala je tako svoju dugogodišnju ljubav prema kuhanju i hrani općenito s glazbom i napravila inspirirano djelo koje zrači energijom.

Premda je dugoočekivanu ploču najavilo nekoliko singlova, najviše se istaknuo upravo Jerk Ribs koja ju je definirao kao album posvećen soulu koji nam Kelis donosi u svojoj možda najzrelijoj kreativnoj fazi. Nije izostalo elektronskih elemenata u novim kompozicijama, ali oni su svakako dobili prateću ulogu u mnoštvu orkestralnih elemenata i jako izraženog vokala.

Food tako počinje kao svaki dobar dan - doručkom, a tekstovi naprotiv nisu isprazne recitacije o hrani, već solidni dobro promišljeni uratci. Breakfast otvara ploču u karakterističnoj feelgood atmosferi s odgovarajućim tekstom. Ovo raspoloženje ne popušta kroz sve trake na albumu, od onih koje su naziv dobile od kulinarske inspiracije (Cobbler, Biscuits N' Gravy) i odišu jazz/soul elementima sinestezije truba i činela te vokalne improvizacije do klasičnijih pop stvari poput Rumble i Forever Be koje imaju svaki potencijal za solidne pop hitove.

Kelis je ipak ovim albumom ostala ispod radara možda zbog činjenice da na njemu nema velikih imena niti nabrijanih beatova koji bi singlovima zajamčili prva mjesta na komercijalnim ljestvicama. Ipak, zrelost kojom odiše i cjelokupna energija uz uvijek iznimno kvalitetan vokal čine ovaj album djelom kvalitetne umetnice koja je odlučila objediniti svoje dvije velike ljubavi u materijal kojim se treba ponositi. Topla preporuka svim ljubiteljima soula, popa i funka koji bi mogli osluhnuti i prepoznati puni potencijal soul Fooda i Kelis kao prave umjetnice koja tek nalazi svoj pravi zvuk. Zavrtite album u tramvaju ili na poslu i dobro raspoloženje neće izostati.

Željka Bešić

Hits 1881
Flesh Tone « Flesh Tone Kelis Albumi Kronologija