Naslovna

Nova izdanja

Utorak, 30 Travanj 2024 11:01

Grupa Fraktal objavila je prvi singl pod nazivom "Neću da ti dam" s predstojećeg albuma "Kocka je...

Utorak, 30 Travanj 2024 09:10

Pjevač, pjesnik, tekstopisac, likovni umjetnik, filmski producent, aktivist - Serj Tankian, glavni...

Ponedjeljak, 29 Travanj 2024 15:16

Bugi je još jedno novo ime u Sponinoj sve većoj glazbenoj obitelji. Riječ je o odličnom blueseru s...

Ponedjeljak, 29 Travanj 2024 13:38

Bend Plesač Sporog Stepa predvođen Maxom Juričićem, predstavlja još jedan sjajan singl s albuma...

Ponedjeljak, 29 Travanj 2024 09:31

Objavljen je novi album ‘Sail Away’ solo projekta ‘World’s okayest Pianist’ hrvatskog jazz...

Subota, 27 Travanj 2024 18:48

White on White je pseudonim za kantautorski rad Marka Rogića, dosad predstavljen albumom...

Subota, 27 Travanj 2024 09:21

Amnasti, duo koji čine Ana Ćurčin i Marko Nastić, predstavlja upravo objavljeni debitantski album...

Petak, 26 Travanj 2024 20:17

Nakon što se posvetila suradnjama i sviranju u tuđim bendovima, kantautorica Zvonka Obajdin...

Petak, 26 Travanj 2024 18:32

Peki, mladi reper iz Drniša i jedna od vodećih senzacija ovogodišnjeg Drito X festivala, objavio...

Najave događanja

Utorak, 30 Travanj 2024 20:22

Glazba pod zvjezdanim nebom: održava se po prvi put "Otok Vis Music Breeze" festival na magičnom...

Utorak, 30 Travanj 2024 18:15

Baks, mladi trap izvođač čija glazba odjekuje u mobitelima generacije Z, ove subote, 4. svibnja,...

Utorak, 30 Travanj 2024 16:08

Protekli petak (26.04.) riječka ekipa Kraj programa odličnom se svirkom predstavila publici u...

Utorak, 30 Travanj 2024 15:16

Riječki dvojac THE SIIDS odnosno Darko Terlević i Stanislav Grdaković, prošli su mjesec velikim...

Utorak, 30 Travanj 2024 14:53

Trodnevni punk festival Martinska Punk meets Kanal Fest objavio ostatak je ovogodišnjeg line-upa....

Utorak, 30 Travanj 2024 14:23

Zbog produkcijskih i logističkih razloga opatijski koncert grupe The Cult prebačen je s četvrtka...

Utorak, 30 Travanj 2024 14:06

Domaćoj publici ne treba naročito predstavljati Tiger Lillies koji su Zagreb pohodili posljednji...

Utorak, 30 Travanj 2024 13:02

U suradnji s Dostavom zvuka na INmusic festival #16 stiže žanrovski presjek hvaljenih domaćih...

Utorak, 30 Travanj 2024 12:01

Močvara slavi srebrni jubilej, četvrt stoljeća ili 25 godina kontinuiranog djelovanja dok mlađi...

Novosti

Novosti

Utorak, 30 Travanj 2024 19:31

Kultni londonski klub Dingwalls zadrhtao je pod zvukom domaćeg rocka. Goran Bare & Majke održali...

Izvještaji

Utorak, 30 Travanj 2024 15:07

Na pozornicu u Močvari sinoć se popeo bend Igralom - trio koji spaja rokenrol s tradicionalnom...

Izvještaji

Utorak, 30 Travanj 2024 14:05

U petak, 26. travnja u Močvari je održana večer sporih i masnih doom riffova, koje su isporučile...

Izvještaji

Utorak, 30 Travanj 2024 13:40

Toumaranke Orchestra je band koji se sastoji od afričkih i europskih glazbenika poput Mirka...

Novosti

Utorak, 30 Travanj 2024 13:03

Grupa Let3 proteklog je vikenda po prvi put nastupila u Dubaiu, gdje je u rasprodanom Oak Live...

Intervjui

Utorak, 30 Travanj 2024 08:59

Trio poljskog pijanista Marcina Wasilewskog jedan je od najdugovječnijih sastava u jazzu. U...

Radijske emisije

Utorak, 30 Travanj 2024 08:28

Svi vi koji volite blues, podesite svoje uređaje na frekvenciju 96,6 MHz "prigorskog radija",...

Na današnji dan

Utorak, 30 Travanj 2024 00:27

2014. nekadašnji gitarist Dr. Feelgood, Wilko Johnson, podvrgnut je posljednjoj operaciji...

Izvještaji

Ponedjeljak, 29 Travanj 2024 21:51

Poznati trap sastav Buntai svirao je u Križevcima. Dečki su tek prošli vikend nastupali na...

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

Prozvan najboljim liričarom jazz glazbe, klavirist, skladatelj i aranžer Kenny Barron, puno je puta u raznim jazz časopisima, te od Jazz Journalist Associationa, bio proglašavan jazz klaviristom godine. No ove godine dobio je posebno priznanje. U izboru čitatelja, objavljenim u prosinačkom broju časopisa Down Beat, uvršten je u Kuću slavnih.

Barron je rođen 1943. u Philadelphiji, jedan je od najznačajnijih klavirista današnjeg jazza. Još kao srednjoškolac svirao je s legendarnim bubnjarom Phillyjem Joeom Jonesom. Kao devetnaestogodišnak doselio je u New York gdje je odmah ostvario suradnje s Royom Haynesom, Leeom Morganom i Jamesom Moodyjem. Istodobno je studirao na Empire State Collegeu. Tijekom četrdesetogodišnje karijere svirao je i snimao i s drugima slavnim jazzistima poput Dizzyja Gillespiea, Stana Getza, Yusefa Lateefa, Cheta Bakera, Buddyja Richa, Jima Halla, Eddiea Harrisa, Milta Jacksona i drugima. Bio je suutemeljitelj poznate skupine Sphere koja je izvodila glazbu Theloniousa Moka, ali i vlastite skladbe članova skupine. Kao vođa sastava objavio je više od pedeset albuma od kojih su mnogi bili nominirani za nagradu Grammy. Godine 2009. izabran je za člana Američke akademije znanosti i umjetnosti. Poznat je po svojem djelovanju na polju edukacije, te kao veliki zaljubljenik u brazilsku glazbu.

Što želite postići vašom glazbom?
- Želim obogatiti svoje iskustvo kroz realizaciju različitih zamisli. Želim glazbeno napredovati što znači oprobati se u različitim glazbenim situacijama, svirati s raznim glazbenicima, u različitim formacijama: solo, trio... Također želim svirati s glazbenicima koje ne poznajem i s kombinacijama različitih glazbala, primjerice sa sviračem kotoa što ću vjerojatno snimiti za ploču. Želim djelovati u situacijama koje će me potaknuti da sviram drukčije nego što obično sviram.

Brazilska glazba

Je li to bio glavni razlog što ste odlučili ostvariti suradnje s brazilskim glazbenicima i podrobnije proučavati brazilsku glazbu?
- Oduvijek volim brazilsku glazbu. Album “Kenny Barron Canta Brasil” je nastao tako što sam se slučajno susreo s članovima Trija de Paz: bubnjarom Dudukom Da Fonsecom, basistom Nilsonom Mattom i gitaristom Romerom Lubambom. Dok sam bio u kupovini sa svojom suprugom otišli smo u kafeteriju nešto pojesti, a oni su tamo svirali. Do tada ih nisam slušao. Poslije sam se tamo vraćao svake subote da bi ih slušao. Postepeno smo počeli sve više razgovarati. Rekao sam im koliko volim brazilsku glazbu i kako bih volio svirati s njima. Uspio sam nam dogovoriti neke nastupe. Dobro smo se osjećali svirajući zajedno i tako smo odlučili snimiti album.

Nije li to sličan osjećaj onom što ste ga imali surađujući sa Stanom Getzom s kojim ste svirali jazz s elementima brazilske glazbe?
- Naravno. Uvijek sam volio brazilsku glazbu. Čak i prije toga, tijekom šezdesetih dok sam bio član sastava Dizzyja Gillespiea koji je ponekad svirao brazilsku glazbu. Bio je to moj prvi pokušaj sviranja brazilske glazbe. Godine 1965. slušao sam ploču Sergia Mendesa “Brasil '65” koja je kod mene pobudila zanimanje za brazilsku glazbu. Zaljubio sam se u nju u od tada je neprestano slušam. Predivno je bilo svirati je sa Stanom Getzom. Krajem 1970-ih u njegovom sam sastavu zauzeo mjesto Chicka Coreae. Tada su s njim svirali basist Stanley Clarke i bubnjar Tony Williams. Bilo je izvrsno. Nakon nekoliko godina ponovno sam mu se pridružio na nekoliko nastupa u Kaliforniji. Tada su u sastavu svirali bubnjar Al Foster i basist George Mraz. Od tada sam sve više i više svirao s njim dok nisam postao stalnim članom sastava.

kb

Tijekom 1980-ih dugo je svirao s istom postavom, vama kao klaviristom, bubnjarom Victorom Lewisom i basistom Rufusom Reidom. Kako je to utjecalo na razvijanje glazbe tog kvarteta?
- To je uvijek važno. Sjajan je osjećaj zajedništva s ostalim članovima sastava, posebice ako nekoliko godina svirate zajedno. Tada nije više potrebno razgovarati o glazbi i održavati probe. Glazba se razvija kroz zajedničke svirke.

Oplemeniti sviranje

Kako ste ostvarili suradnju s Dizzyjem Gillespiem i što je ona značila za početak vaše karijere?
- Imala je izniman značaj, posebice zato jer sam tada bio vrlo mlad. Bilo je to za mene veliko iskustvo. Dizzyjevu sam se sastavu pridružio kao devetnaestogodišnjak na preporuku saksofonista Jamesa Moodya s kojim sam svirao kad sam došao u New York. Nakon toga James se pridružio Dizzyju. Kad smo se jednog dana sreli u gradu rekao mi je da klavirist Lalo Schifrin napušta sastav i pitao me zanima li me mjesto klavirista. Naravno da sam prihvatio. Imao sam devetnaest godina, tek sam se oženio i nisam imao ozbiljniji posao. Otišao sam u Birdland gdje su redovito svirali, razgovarao s Dizzyjem i on me pozvao da se pridružim njegovu sastavu iako nije čuo kako sviram. Ponudio mi je mjesto klavirista samo na osnovu Moodyjeve preporuke. Sjećam se prvog nastupa. Bilo je to u Cincinnatiju, i to bez probe jer za nju nismo imali vremena. Bio sam malo živčan iako smo u taksiju razgovarali o tome kako ćemo što odsvirati. To je bila naša proba. Bilo je to izvrsno iskustvo.

Što ste naučili od njega?
- Sve što je potrebno. Naučio sam mnogo o ritmu. Također o sviranju klavira jer Dizzy ga je odlično svirao. Pokazivao mi je kako bih trebao svirati. Sjeo bi za klavir i odsvirao mi to što želi. Bio je sjajan pedagog bez pokazivanja da to želi biti. Nesebično je pružao podršku mladim glazbenicima. Uvijek je bio spreman s drugima podijeliti svoje znanje i podatke.

kenny barron 3

Pratite li vi razvoj mladih jazz glazbenika i prenosite li im iskustva koja ste stjecali svirajući sa slavnim glazbenicima?
- Naravno. Neki od njih moji su studenti, a neki sviraju sa mnom. No, doista je tako mnogo izvrsnih mladih glazbenika danas u New Yorku. Previše za moj ukus. Na Manhattan School of Music i na Julliardu radim sa studentima na principu jedan na jedan. Ne moram puno pažnje posvećivati tehnici sviranja jer oni su je već savladali. Pokazujem im kako će poboljšati i oplemeniti svoje sviranje, kako će postići melodioznost, kako neće robovati tehnici, kako će pokrenuti publiku. U toj dobi glazbenici ponekad sviraju previše nota bez osobita značenja. Bolje je svirati malo nota ali one koje imaju pravo značenje.

Čudne stvari

Thelonious Monk je bio škrt na notama. Kako ste utemeljili sastav Sphere s kojim ste, između ostalog, izvodili njegovu glazbu?
- Sastav smo utemeljili bubnjar Ben Riley, kontrabasist Buster Williams i ja. U to smo doba djelovali kao trio, a ponekad i kao ritam sekcija za glazbenike koji bi došli svirati u New York, primjerice Sonnyja Stitta, Harryja “Sweetsa” Edisona, Eddiea “Lockjawa” Davisa, Eddiea Harrisa i druge. Željeli smo mijenjati svoju glazbu tako da angažiramo saksofonista i postanemo kvartet. Benova je ideja bila da pozovemo Charliea Rousea. Prvi je put nastupio s nama u jednom malom klubu u New Yorku i to je bilo odlično. Na početku smo željeli svirati Monkovu glazbu jer smo u sastavu imali dvojicu koji su svirali s njim (Charlie Rouse i Ben Riley, op.p.). Znali smo da zahvaljujući njima možemo korektno svirati njegovu glazbu. Oni su znali kako to ide. No, tako je bilo samo na početku.

U vašem se sviranju osjećaju njegovi utjecaji. Kako vas nadahnjuje njegova glazba?
- Bio je utjecajan, ali na drukčiji način od drugih slavnih klavirista. Postoje određeni elementi u njegovom pristupu koje doista volim. Kao prvo to je njegova duhovitost. To me je najviše nadahnjivalo. Njegov je osjećaj za humor ponekad bio gotovo dirljiv. Imao je sjajan osjećaj za pomaknute ritmove, a način na koji je naglašavao na neuobičajenim mjestima bio je briljantan. Bio je jedinstven. Nisam ga poznavao, ali sam u mladosti prisustvovao njegovim koncertima koji su bili nevjerojatni. Bio je impozantna pojava, vrlo visok, krupan. Običavao je činiti čudne stvari. Plesao je pokraj klavira.

Snimili ste nekoliko albuma u duu s poznatim glazbenicima, primjerice Charliem Hadenom ili Reginom Carter. Zašto volite svirati u duo formaciji?
- To je velik izazov i pruža glazbeniku puno mogućnosti za kreativnost. Nameće mu potrebu da svira na drukčiji način. Kad sviraš u duu trebaš popunjavati puno prostora. Svaki je put drukčije, ovisno o tome s kim sviraš. Potpuno drukčije sviram u duu s Charliem Hadenom nego s Reginom Carter ili nekim drugim. Charlie voli svirati balade, laganu, lijepu glabu, a svirati s Reginom bilo je poput pustolovine.

Preuzeto iz Novog lista od 4. prosinca 2022.



Izvještaji



Galerija fotografija: Opća opasnost nastupila u Sisku


Donkey Hot održali samostalan koncert u SAX!-u


Urban&4 uz gudački orkestar u Splitu


Jonathan u riječkom Pogonu kulture


The Boomtown Rats nastupili u Zagrebu


Galerija fotografija: Reper Iz Sobe + Beverly Brooks u Močvari


Rog u jazzu – Fanni Pósa Quartet u Lisinskom


Boris Štok nakon 9 godina u Vintageu


Izvrsna Josipa Lisac kao domaćica u Saxu


Ocean Of Another + Survived By Nothing u VIB-u


Sjajan nastup Roberta Fonsece u Kerempuhu


Glenn Miller Orchestra u Lisinskom


Widowspeak u Močvari - sjajna večer indie glazbe


Glazbeni dox - od Ryuichija Sakamota do Nicka Cavea


Drito X - večer 2.


Drugi dan Rock Massacre Festa


Krcata prva večer desetog Drito festivala


Prvi dan Rock Massacre festa u grunge tonu


CHUIte i poCHUite kako su CHUI osvojili Split