Ljudi mi nisu vjerovali kada sam im rekao, onako s tonom glasa kao da se podrazumijeva, da je Damir Halilić - Hal jedan od najboljih hrvatskih gitarista. Halov problem je očito u tome da mu je mainstream popularnost skoro pa ravna nuli. Ne sjećam se puno njegovih izleta u hrvatsku popularnu glazbenu scenu osim kada se prije hrpetinu godina na televiziji vrtio spot za izvrsnu stvar Donne Di Toscana s njegovog prvog albuma Gemini. Publika se upoznala s njime i preko njegovog vlastitog Hal's All Star Guitar Night festivala koji se održavao uglavnom u Halovoj rodnoj Rijeci, a u kasnijim izdanjima i po drugim hrvatskim gradovima, no to je sve ostalo u relativnom krugu ljubitelja gitarističkih virtuoza te sasvim nedovoljno da pobudi sveopći medijski interes.
I tako dolazimo do posljednjeg Halovog albuma naslovljenog Mare Nostrum na kojem se odlučio za jedan sasvim drugačiji pristup. Dok je na pretprošlom albumu Trilogy, Hal ciljao na jednu glazbenu suradnju s blueserima i jazzerima diljem svijeta i napravio naprosto ogromnu albumčinu baziranu na njegovoj interpretaciji spomenutih glazbenih žanrova, na Mare Nostrum odbacio je vojsku producenata i instrumentalista te se odlučio za jedan minimalistički pristup. Na albumu svira samo Hal i njegova vjerna gitara uz povremenu potporu ženske vokalne skupine. Skladbe su podjeljene u dvije grupe, duže instrumentalne skladne i kraće minijature u rasponu od pola minute do minutu i pol koje su odsvirane uz potporu spomenute ženske vokalne skupine. Hal je pametno raspodijelio skladbe na albumu tako što ih je postavio naizmjenično: jedna minijatura koju prati jedna duža skladba i tako do kraja albuma.
Stilski, album je mješavina poznatog Halovog načina sviranja akustične gitare s dodatcima, etno glazbe (dalmatinski zvukovi su osobito prominentni kroz cijeli album) i renesansnih zvukova za koje je zaslužna ženska vokalna skupina. Iako duže Halove solo skladbe dominiraju albumom, meni su ženski vokali u minijaturama bili izvrsno osvježenje kojim je izbjegnuta potencijalna suhoparnost albuma. Prva "ženska" stvar s albuma zove se "Ples Vilenjaka" i ne mogu ne primjetiti kako cure imaju baš onu vilenjačku kvalitetu u glasu i melodijama koja pomalo podsjeća i na Shoreove skladbe iz Gospodara Prstenova koje se tematski bave vilenjacima.
Sve u svemu, Hal je s Mare Nostrum dokazao da se ne boji biti osebujan glazbenik i da mu zapravo medijski proboj pop skladbama nije toliko bitan kao razvitak vlastite diskografije. No baš zbog furanja svog vlastitog, veoma kvalitetnog filma, Hal zaslužuje od publike i šire javnosti puno više nego što je dobio, što u okvirima naše male državice koja primarno puši vijesti o tome tko je koga na glazbenoj sceni nategnuo i tko je s kim u vezi, što u svjetskim okvirima koji nažalost nisu čak ni toliko mnogo različitiji od naših domaćih. Ipak je glavna glazbena vijest u zadnje vrijeme ta o djetetu Kanyea Westa. Iskreno se nadam da bi Hal jednog dana mogao biti protuteža takvim glupostima, pogotovo zato jer mu je potencijal više nego očit.
Osobna karta albuma
Izvođač | Damir Halilić - Hal |
|
Naziv albuma | Mare Nostrum | |
Izdavač | Croatia Records | |
Produkcija | B.J. Cole |
|
Datum objave | 1.3.2013. | |
Snimano | rujan 2012. London | |
Posebna napomena | Standardno izdanje s jednim diskom | |
Popis pjesama |
||
1. Ples vilenjaka 2. Mare nostrum 3. Vincencius de kastua 4. Cirkus 5. Vitez 6. Bura 7. Kraljicine suze 8. Croatica 9. Vila 10. Cvrcak 11. Mala princeza 12. Tramontana 13. Boj 14. Maestral 15. Dvor 16. Dalmatino 17. Zmaj 18. Mlekarica 19. Kraljev san |
||
Linkovi | ||
Mare Nostrum - Spot |