Length 41:31
Edition date Travanj 2023
Država Hrvatska/Globalno
Etiketa No Profit Recordings
Edition details objavljeno: 17.4.2023.; producenti: Po' Metra Crijeva i Matej Zec
Tags Matej Zec Po' Metra Crijeva No Profit Recordings

Predvodnici i prvaci Ča metala, Po' Metra Crijeva danas objavljuju novi album Boškarin IV. Sam naslov album odaje da Po' Metra Crijeva ostaju na svom ustaljenom putu: Ča-metal – Istra – legende – sopile – mitovi. Istarsko govedo ili boškarin autohtona je istarska pasmina goveda, moćna životinja koja teži od 1100 do 1300 kg. Poput istarskog goveda, tako i ovaj album jest moćan i autohton. U pjesmi „Četrti Boškarin“ ta povezanost boškarina i istoimenog albuma je opjevana. Dobar rif, sopile, sočan tekst, malo istarskog zborskog pjevanja, laganica u sredini, bučno… Cijeli album je takav, pravi ča-metal.

Album je najavljen u rujnu 2022. izvrsnom pjesmom „Čižićka rapsodija“. Žestoka pjesma o lokalnom turističkom djelatniku koji ubija turiste i pokapa ih u blatu pored Čizića. Pjesmu je pratio izvrstan animirani spot. Najbolja moguća najava za album. Drugi singl/spot, za pjesmu „Prokjeti Pust“ prigodno je objavljen 21. veljače, na dan kad se spaljuje Pust. Maškarana povorka uvijek okrivljuje Pusta za sve svoje probleme te ga osuđuju na smrt paljenjem. S karnevalom možemo povezati i pjesmu Miha Zvonačar. Miha želi biti zvončar i kroz stihove razvija u najmanju ruku čudan odnos prema „lipoj ovčici“. Čini se kako je zvončarenje stara slavenska navada. Još Herodot u Povijesti spominje pleme Neuri na dalekom sjeveru, čiji su se ljudi, kako Herodot veli, pretvarali u vukove nekoliko dana svake godine. Neki istraživači protumačili su ovo kroz vjerovanja slavenskih naroda u vukodlake, dok ostali smatraju kako je Herodot govorio o drevnim slavenskim karnevalskim festivalima, kada su grupe mladića lutale selima noseći životinjske kože i maske.

Uvod u album, a ujedno i uvod u žestoki „Bal va Hihotići je razgovor Marije i Martina o malim čudovištima Hihotićima.

Uz sve te likove iz legendi i priča koje se pojavljuju u pjesmama na albumu, treba spomenuti i Jednođekog Oka koji je opjevan u istoimenoj brzoj i kratkoj punk pjesmi. Osim legendarnih bića iz istarskih legendi tu je i pjesma „Mater Raša“ koja usmjerava na društveno političko stanje i lokal patriotizam. Sudbinsko apokaliptična „Biće ča će bit“ još je jedna pokazna pjesma Ča metala. Ne smijemo zaboraviti ni himničnu „Daj biru“.

Boškarin IV jest jedan od najboljih metal albuma objavljenih u Hrvatskoj u 2023. godini. Autohtoni PMC zvuk, svakim albumom je sve autentičniji. PMC su pronašli dobitnu kombinaciju. Kombinaciju koja na najbolji način promovira istarsku tradiciju i kulturu kroz heavy metal formu. Temelj PMC glazbe, a tako i Baškarina IV je već gore naveden: ča-metal – Istra – sopile - legende – mitovi. Tu se još osjete začini ili utjecaji nezaobilaznog Franci Blaškovića & Gori Ussi Winnetoua, ali i Slayera, punka i HCa. Bacite pogled na web grupe i navratite na najbližu svirku da vidite kako je ča-metal zanimljiv i moćan uživo.

Bruno Ćurko

Hits 847