Edition date Studeni 2012
Država UK, Europe & US
Etiketa Fluttery Records
Catalog Number FLTTRY047
Edition details Produkcija: Bojan Ćosić i Vladimir Grubor
Tags Ana Never

Govoreći o lokalnim post-rock uzdanicama, Ana Never srpski je konj za trku u takvom muzičkom usmjerenju. Jezgru benda čini trojka iz Subotice koji su prijatelji još od malih nogu a s bendom su krenuli prije deset godina. Kroz taj period, dakle svirke uzduž i poprijeko i jedno dugosvirajuće (selftitled) izdanje, bend se kod neregionalnog i internet slušateljstva (možda i više nego kod kuće) isprofilirao kao prvoklasni primjerak nepatvorenog post-rock delirija. Pa tako šest godina nakon posljednjeg izdanja najava povratka sa «Small Years» izaziva erupcije ushićenja na svim stranama, a prvi osvrti su ekstremno podijeljenog mišljenja.

Za početak nekoliko činjenica o glazbi Ane Never. Kao što se već moralo uvući i u prve retke ovog teksta, oni sviraju post-rock. Dakle, dugačke, dvadesetominutne numere; polagano ljuljuškanje u nježnim gitarsko-violinskim melodijama i sjetnoj ritmičnosti diskretnog bubnjanja, postepeno uvođenje slutnji napetosti i raspada (ili petnajstominutno «odgađanje katarze») a onda naglo bujanje do neslućene epičnosti i grandioznogcrescenda koji onu milovanu sladunjavost treba posve prodrmati i protresti do ogoljene rezignacije. Post-rock po svojoj najustaljenijoj i najprožvakanijoj formuli, onaj post-rock čija je smrt proglašena odavno.

I druga nezaobilazna stvar u vezi njihove glazbe - emotivnost. Jer njihove pjesme ipak nisu šuplji kostur p-rock forme, ono pokretačko, kao bogato unutrašnje punjenje, punjeno je nesebičnom dozom emocionalnog naboja. I baš zbog toga što je njihova glazba takva, mišljenja su toliko podijeljena, od ushićenog oduševljenja do potpune ravnodušnosti. Jedini faktor je nečija osobna sklonost prema takvoj glazbi. Nemate li strpljenja ni za Godspeed ili Mono, Ana će vam predstavljati tek vrhunsku dosadu, u suprotnom, možda se pridružite vojsci zaljubljenika koji ma ne smeta što se radi o prokušanoj formuli, ako formula valja.

Kako se dakle radi o strogo žanrovski definiranoj muzici neaktualnog, iscrpljenog žanra, o relevantnosti ovog albuma nema smisla govoriti (a na to ni ne pretendira). Small Years predstavlja onaj komad glazbe kojemu se (ako se uopće) prepuštate s puno, puno unaprijed pripremljene ljubavi.

Danijela Kovačec

Hits 2048