Prije deset dana VizzTone Label Group objavljuje "Damn Good and Ready", zadnji studijski album kojeg potpisuje Larry Teves iz San Diega. Znam, neće se baš puno ljudi sjetiti da se iza tog imena krije glazbenik koji je daleko poznatiji kao Chickenbone Slim.
Phuuuuu… kako opisati ovaj spoj dvije srodne duše? S time da gitarist i harpist Lil’ Jimmy Reed na svojim leđima nosi svojih 85 ljeta, dok njemu nasuprot svojom sjajnom svirkom klavira stoji apsolutno nevjerojatni 23-godišnji Ben Levin. Nema nikakve dvojbe da je pred Benom sjajna glazbena budućnost, jer je i on sam zapravo zalog opstojnosti ovog glazbenog stila.
Ljubitelji žestokih nota za dvadeset će se godina s radošću sjetiti 2014-te i kazati sa sjetom i ponosom: “Imali smo sreću što smo živjeli u vremenu kad se u Hrvatskoj svirao najbolji harcore. Imali smo sreću biti suvremenici .upseta iz Zaboka”.
Teško da je u Dalmaciji, a vjerojatno i šire, bilo doma čiji soundtrack sedamdesetih i osamdesetih nisu obilježile lake note nekoć iznimno popularnog Splitskog festivala. U novije vrijeme - a i to "novije" već stari - postao je sinonim nekim manje opojnim glazbenim pojavama i žanrovskim travestijama, ali to ne umanjuje tu njegovu povijest i značaj zbog kojih mu nisu odolijevala ni imena koja ne spadaju u domenu zabavne glazbe, odnosno, lakih nota ili tamo bar ne pripadaju u užem smislu, poput, primjerice, Tome Bebića, Đavola, Daleke obale, TBF-a ili Dine Dvornika. A glas koji među samo nekoliko trajno odjekuje kao pjevani dokument baš onog najvrjednijeg kad je festival u pitanju upravo je onaj Meri Cetinić.
Izgleda da su albumi s mračnom i dramatičnom tematikom zauzeli visoko mjesto među popularnim izvođačima, ili je baš takva tematika ono što danas toplo prihvaća publika kojoj je dojadilo slušati pjesmuljke o partijanju. Jednu verziju takvih tema donosi nam Sia, australska glazbenica koja se proslavila suradnjom s Guettom na Titanium i Flo-Ridinom Wild Ones. Također, autorica je hitova poput Diamonds koji je napisan za Rihannu, Pretty Hurts koji je završio kod Beyonce te Perfume za Britney Spears, međutim, njezina je glazba ostajala u sjeni sve dok album 1000 Forms Of Fear nije ugledao svjetlost dana i širokoj publici pokazao kako ovoj umjetnici nisu ni do koljena mnoge zvijezde trenutnog glazbenog svijeta.
Nedavno sam, pišući o novom albumu Natalie Merchant kojeg je, iako nije prvijenac, jednostavno nazvala svojim imenom i prezimenom, tako tituliranim djelima kao logično svojstvo prikrpao samouvjerenost kreativnog duha njihova autora koja pumpa krv pripadajućim im pjesmama. Slično je učinila i vrlo zanimljiva kantautorica St. Vincent ili prije nje ništa manje zanimljiva Keren Ann, a mogli bi popis i nastaviti širiti. Ali, umjesto toga, neočekivano (ili ne baš toliko neočekivano?), dolazimo do novog albuma Ryana Adamsa, još jedne zbirke pjesama koja naziv dijeli sa svojom "bilješkom o piscu".
Premda su prošli dani kad je Kelis žarila i palila komercijalnim radio i TV postajama, njen doprinos pop glazbi današnjice kroz pamtljive featuring i vs kompozicije s raznolikim svjetskim izvođačima ne može se poreći. U godinama kad je slava najviše kucala na vrata uzela je pauzu i poradila na svojim kulinarskim vještinama kuhanja umaka i dizajniranja modnih dodataka te se slavodobitno vratila na radijske valove svojim posljednjim albumom Food. Povezala je tako svoju dugogodišnju ljubav prema kuhanju i hrani općenito s glazbom i napravila inspirirano djelo koje zrači energijom.
U medijima se sve više i više pričalo kako će početkom rujna izaći novi, deseti po redu solo album Roberta Planta "Lullaby and... The Ceaseless Roar". Nakon puno nagađanja hoće li to biti 5., 7. ili 9. rujna, Nonesuch/Warner Bros. Records odredili su dinamiku: veći dio Europe 5.9., Velika Britanija 8.9. te SAD 9.9.
Opeth više nije metal! Rečenica je koju ovih dana uzvikuju njihovi (ne)odani fanovi diljem svijeta. „Pale Communion“ uzburkao je stvari jer je svojevrsni nastavak na prethodnik „Heritage“. Da, Opeth je sada progressive rock. I neka je. Na „Heritageu“ su predstavili svoju sposobnost baratanja ovim žanrom i učinili su ovaj progresivni dio veoma zanimljivim i slušljivim i za, kako to progressive fanovi vole reći, ljubitelje lakih nota. Opethov zvuk je uistinu zanimljiv, melodije pričaju svoju priču koja je uhu izrazito ugodna i djeluje prilično opuštajuće. Njihove pjesme su sada varijacije raznih elemenata uz pokoji folk detalj te ugođaj kojem dodatno doprinosi akustična gitara.
Kakav "The Best Of...", šta vam je, dal' vam tako loše izgledam, pa ja još radim, još nisam rekao i napisao zadnju, hej, pa još sam živ! Ovakvu bih reakciju očekivao od Đoleta kad bi netko objavio njegov "The Best Of..." album. Ali ipak, nije to rekao, navikao se na takve situacije, postoji već podosta legalnih, službenih kompilacija skladbi iz njegovoga epskog opusa, a onih neslužbenih, to jest u "iskrenom" prijevodu piratskih, koje ne bismo smjeli niti spominjati, ima sigurno "mali milijun". Tako su opet izašla njegova "izabrana djela", ovoga puta u izdanju Društva za izdavanje, prodaju i proizvodnju svih nosača zvuka i slike "Jugoton - Croatia Records" iz Novoga Sada, "produljene ruke" najveće hrvatske diskografske kuće. Kažem opet, jer znam za ono "naše" izdanje iz 1998. godine, koje se podudara s ovim novim u točno deset naslova, što znači da novo izdanje donosi samo tri "novosti" plus još tri u "bonus" dijelu albuma koji odskače od "koncepcije". Kako odskače, o tome će biti riječi u daljnjem tekstu...
I evo ponovno je pred nama jedan jazz-album. Naime, s vremena na vrijeme s posebnim zadovoljstvom pišem i tekstove na temu jazza. Još jednom moram istaknuti da izuzetnom susretljivošću vlasnika izdavačke kuće Blackbird Music, gdina Robina Regnera, imamo prigodu upoznati istinske umjetnike, majstore i doista prave virtuoze na svojim instrumentima. Sada je riječ o njemačkom jazz-kvartetu Berlin 21 i njihovom izdanju "Capital Letters", koje sadrži i CD i DVD. Ovo izdanje samo je još jedan dokaz da se Blackbird Music uopće ne šali kada je riječ o vrlo nadahnutim, kvalitetnim i inventivnim jazz albumima.
Tko je za malo black metala? Točnije, progressive black metala s daškom dooma? Ako je vaš odgovor pozitivan onda je Dark Fortress pravi bend za vas, a njihov novi album „Venereal Dawn“ bit će stalni stanovnik vaše playliste.
U Torontu se 2006. godine okupio, kako sami za sebe kažu, epic death/power metal bend Crimsom Shadows, spreman da svojim glasnim rifovima i trostrukim vokalom osvoji svijet. U napad van granica domovine krenuli su na samom Wacken festivalu gdje su 2013. godine proglašeni apsolutnim pobjednicima Wacken Metal Battle natjecanja. Dečki su puni energije i ambicije, a kombinacija deatha i powera prestrašila je čak i moj internetski preglednik koji je njihovu stranicu prepoznao kao potencijalnu opasnost.
Jedan od bendova s duljim stažom na metal sceni su njemački Grave Digger. Ponosni predstavnici njemačke metal scene osamdesetih, objavili su sedamnaesti album „Return Of The Reaper“. Prilična je to brojka, no, dečki se ne daju godinama, već gomilaju stečeno glazbeno iskustvo i učvršćuju svoj status na sceni.
Kao predvodnici, takozvanog, new ravea, bili su najbolji u svom žanru. Prvijenac Myths of The Near Future stekao je popularnost čak dovoljnu da zasjeni Amy Winehouse na dodjelama Mercury Prize 2007. godine osvojivši nagradu. Međutim, već idući album Surfing The Void ponešto mijenja zvuk te ih nosi u sjenu pregršt synth i electro glazbenika među kojima se nisu isticali. Stoga je album Love Frequency razveselio fanove izvornih Klaxonsa, jer je sličniji prvijencu glazbeno, stilski i tekstualno. Ipak, albumu nešto nedostaje i usprkos sličnoj formuli - ovaj je prazan. Općenito, brzo ulazi u uho, lagan je za slušanje, produkcijski je odlično napravljen. Dobar je kao glazba u pozadini, ali doista slušati ovaj album nije primamljivo, jer baš i nema što ponuditi.
Hrvatski rock u srcu Londona – Goran Bare & Majke razvalili Dingwalls
Galerija fotografija: Reper Iz Sobe + Beverly Brooks u Močvari
Jonathan u riječkom Pogonu kulture - Svi smo mi Božja djeca i imamo dušu
Izvrsna Josipa Lisac kao domaćica u Saxu - večer za pamćenje
Ocean Of Another + Survived By Nothing: Vintage prepun kapi u oceanu modernog metala
Buntai + Lil zoo u Klubu kulture - „Di ti je kultura“ ako nisi bio na Buntaiju?
The Boomtown Rats nastupili u Zagrebu - Punk-rock plemenitaš u Tvornici kulture
Ki Klop za SoundGuardian povodom prvog samostalnog koncerta u Močvari
Hrvatski rock u srcu Londona – Goran Bare & Majke razvalili Dingwalls
Buntai + Lil zoo u Klubu kulture - „Di ti je kultura“ ako nisi bio na Buntaiju?
Marcin Wasilewski u povodu 30 godina djelovanja njegovog trija: Otvori se i pusti da ti duša poleti
The Tiger Lillies na krilima novog albuma uskoro u zagrebačkom Kinu SC
Let3 poslao video podrške Baby Lasagni i započeo regionalnu turneju
Galerija fotografija: A Gram Trip, Hrmülja i Lord Drunkalot u Močvari
The Varukers uz domaće punk snage finaliziraju line-up Martinska Punk meets Kanal Fest 2024.